fredag 13. juni 2014

Hage igjen

Det blir visst lange pauser her... Dagene går, og plutselig er det over et halvt år siden sist. Men når hagen springer ut er det jo mye å blogge om :)
Rosene kommer mer og mer for hver dag. Ingen er frosset i vinter, men lusa har vært ille... Vi har også vært plaget av hageoldenborrer, så jeg begynner å bli lei av skadeinnsekter. Men det mdste kommer seg til hektene igjen, heldigvis.
Første rose: Nevada. Synes den er vakker. Trodde den skulle vokst seg større enn den har, men mulig den trenger noen år på å komme seg i sving? 
Neste er redoute, den er en av mine favoritter, og har kommet flott i år!
Peonene blomstrer :) har ikke så mange sorter, men Sarah Berhard står flere steder. Dufter godt og er vakker!
I bakgrunnen står hvite riddersporer og klatrerosen Coral Dawn og Mary Rose skimtes. Humlene og jeg svirrer rundt og nyter duften i skjønn forrening. 
Så har vi begynt å anlegge kjøkkenhage. Da det endelig begynte å spire, gjorde hønene kort prosess, så nå venter vi på nye spirer ;p 
Vi satser på økologisk hage, og biblioteket er loppet fir bøker om emnet. Blir spennende når vi kommer skikkelig i gang! 
Ha en velsigna helg :)


2 kommentarer:

  1. Vakker blogg du har. Jeg er imponert. Ta gjerne en visitt på siden min som er en del om tapeter Du må fortsette ditt nydelige arbeid =)

    SvarSlett

  2. Your blog is very impressive and have the useful information it is really caught my attention.


    great work

    تصميم مواقع




    amazing

    شركة تنظيف بالرياض




    good job Beautiful! :)

    حراج السيارات

    SvarSlett