mandag 5. august 2013

Høner på vift, og litt roser

Så koselig at noen fant veien til bliggen min :) det satte jeg pris på! 

Den lille hønseflokken min er ute i hagen og spankulerer hver dag. Det er koselig å se hvordan de koser seg :)
Dette er en åkerhønefarget dverg cokhin, en vakker dame :)
Og her er en stor wyandotte, hun er sort-sølv randet og virkelig en stashøne. I bakgrunnen er rosen Maiden Blush, en albarose jeg blir mer og mer glad i. Ikke en kvist var frosset tilbake i vår og det er mer enn man kan si om mange andre av rosene i hagen dette året. Hun har blomstret i flere uker fra slutten av juni. Jeg ønsker meg flere av dette kaliberet! 
Blomst og knopp er vakre, hun har gammeldags matt bladverk og den rette duften for damer av hennes kaliber. 

8 kommentarer:

  1. Koselig at du er tilbake igjen!
    Rosen er nydelig og så flott at den tålte vinteren bra. Det er ellers gått hardt utover mange av mine roser denne vinteren, men også her har Maidens Blush klart seg fint.

    SvarSlett
  2. Koselig at du er i blogglandia igjen. Jeg er heller ikke så flittig på bloggen min lengre. Siden hagen ble nedprioritert har jeg liksom vanskelig å finne noe å skrive om. Men jeg er innom bloggene hver dag og leser nye innlegg:)
    Nydelige høner og roser på bildene dine.

    SvarSlett
  3. Vilka vackra höns... 'Maidens Blush' är också vacker och en jättebra ros.
    Kram

    SvarSlett
  4. Så gøy at du er tilbake- nå ble jeg glad!!!!

    SvarSlett
  5. Litt av noen høns du har,flotte.:)
    Skjønne roser også.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  6. Har alltid ønsket meg høner! Så koselige dyr!

    SvarSlett

  7. I liked the arrows for their help in organizing your notes.
    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlett