torsdag 10. mars 2011

En fugl i min hånd


 

 

 

 

 

 

 

 

En liten kylling har fått komme inn for anledningen. Den er ikke akkurat i hånden, men i en gammel kopp.

Koppen er en del av et gammelt teservise jeg har arvet av min oldemor Margrethe som jeg også er oppkalt etter. 
Jeg har stor sans for tradisjoner, og dette serviset bruker vi i påsken. Det smaker like godt med kakao i koppene som med te. 
Det er koselig med ting som har en historie, og ekstra spesielt blir det med arvegods fra mennesker som har gått foran oss. 
Jeg vet ikke helt om min oldemor hadde syntes så mye om en kylling i tekoppen sin, men søt er den, og den skal få pryde headeren min denne våren.

Ha en flott helg! 

8 kommentarer:

  1. Men så söt och fint placerad i ditt porslin med historia. Önskar dig en skön helg!
    Kram

    SvarSlett
  2. Såååå søt !
    Koselig servise å ta frem til påske :-)

    Ønsker deg en fin helg !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. For en yndig skapning, riktig en gledesspreder i den fine gule koppen! Til å få vårstemning av, ønsker deg ei fin helg! :)

    SvarSlett
  4. Fantastisk nydelig bilde! Må legge meg til som følger her. Elsker dyr! Jeg måtte fostre opp en kylling en gang for mange år siden. Jeg drev med hester, og i stallen hadde vi dverghøns. Gamlepusen min lot den ligge og varme seg i kurven hennes husker jeg.

    Klem fra en dyrevenn:)

    SvarSlett
  5. Så koselig bilde av kyllingen i den flotte koppen. Det er kjekt å kunne bruke ting som har en historie, og serviset passer jo veldig bra til påske.
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  6. ÅÅÅ for et superkoselig bilde... dette ga meg virkelig påske stemning du =))
    ha en fin fin helg O=)

    klemmer

    SvarSlett
  7. Kjempesøt er den i koppen fra Figgjo i serien Grete:)
    ha en fin vårlig dag
    klemklem

    SvarSlett
  8. Så koselig, Margrethe!Den var vel ukens søteste;o)
    Nydelige kopper du har. Kanskje det er noe med den kommende påsken, men jeg er faktisk begynt å bli glad i gult igjen;o) Spesielt er det når det er arvegods - ingen tvil om det. Her går det i forkjølelse og delvis manglende stemme, men hyttetur skal det bli uansett! Ønsker deg en strålende helg, vennen min. Hilse hele gjengen.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett