torsdag 11. november 2010

Isroser


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå er sommeren forlengst over. De siste rosene har fått et pust av kong vinter. Iskrystallene legger seg som sukkerstrø over knopper, blader og utsprunget blomst, og om ikke lenge er det ikke mer som minner om sommer og varme dager ute.

IMG_1307

Gertrude Jekyll heter denne standhaftige damen, og det er ikke noen overraskelse at hun er en av de siste som må gi tapt mot vinterens kulde. Det har hun vært så lenge jeg har hatt henne, og hun er en av de første som starter opp om sommeren her hos meg.

IMG_1306

Men nå må selv hun takke for seg for denne gang.

IMG_1309

The Pilgrim står litt mer skjermet, inntil husveggen, og selvom den er preget av de siste dagers kuldegrader og snøfall, så står den fortsatt full av knopper. De kommer nok ikke til å klare å springe ut, men noen av de har jeg plukket inn i håp om et siste lille snev av roseduft før det blir jul :)

IMG_1310

De står nå inne i varmen, og hvem vet om de springer skikkelig ut? Det er lov å håpe!

IMG_1320

Ikke av de vakreste, med frostskadde kanter, men når de blomstrer i midten av november så finner jeg meg gladelig i noen pjuskete blader.

IMG_1317

De står på spisebordet som har fått plass i midtgangen. Vi har lett etter et lite bord med ileggsplater som kan passe her, og endelig fant vi et på finn.no. Det er fra ca 1900 og har opprinnelig vært trehvitt. Planen er å male det hvitt, da bordplaten ikke er så pen med sprukken og skjoldete lakk. Og spisestuestolene skal få lintrekk, det tror jeg blir bra. Men ting tar tid :)

IMG_1322

Ønsker alle mine bloggvenner en fin slutt på uken.

30 kommentarer:

  1. hei.
    så nydelig roser med frost du har fanget i kamera linsen.
    skjønne bilder,
    ønsker deg en herlig dag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. De er så nydelige med frost på..ser ut som sukker:)
    Ha en fin kveld
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Vakre bilder av roser på hell Margrethe:-)
    - frost er så fint på bilder.
    Tusen takk for koselig hilsen ,
    - og håper du nyter gode dager med lille-nurket:-D
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  4. Koselige bilder fra roser i frost :) Slik så det ut her også, helt til det begynte å regne idag.
    Veldig fint dere har fått det til i spisekroken deres. Liker det Jesus-bildet dere har hengende på veggen. Slik hadde både min mormor og min farmor :)

    SvarSlett
  5. Ååå så lekkert. :))
    Koselig spisestue og.

    Klem Mette.

    SvarSlett
  6. Vakre bilder av rosene, og koselig spisestue du har.
    Så koselig at du vil bli med på gavedryss hos meg.
    Ha en fin kveld!
    Klem T

    SvarSlett
  7. Hei, de isrosene er utrolig flotte. Klem

    SvarSlett
  8. Så vakre bilder av rosene dine! Godt du kan ta inn noen, da, og nyte synet av de noen dager til!

    Ser at du har omtrent makne skinn-spisestuestoler som meg. Ønsker meg linstoff på mine, og!!! Vi får ønske oss til jul!..:)

    Ha en fortsatt fin uke! Klem Nina

    SvarSlett
  9. Visst är det fantastiskt att dom kan kämpa på så i kylan, mina står kvar fortfarande fast det varit snöstorm, helt otroligt, tack för rara hälsningarna, hoppas dagen varit bra, nu är det snart stora helgen för julmarknaden, ha en skön helg, kram VIOLA

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder fra hus og hage:-)
    Takk for kommentar!
    ja, det jo koselig å pynte til jul... kos deg med pyntingen fremover, gleder meg til å se fremover;-)
    K

    SvarSlett
  11. Så vackra bilder...och så mysigt.:-) Kram Stina

    SvarSlett
  12. Lite sorgligt att se de frostiga rosorna men varje årstid har sin charm. Praktiskt bord du hittat, allting tar tid, så sant...
    Ha det gott!

    SvarSlett
  13. Ja virkelig, det SER ut som sukker :-)
    Så vakkert !


    Ønsker deg en fiiin helg :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  14. Sååå flotte bilder - rosen ser ut som den har fått et strø med sukker ja ;o)

    Fin ukeslutt til deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  15. Visst er det herlig med rosor i november. Jeg har en slik rose, som jeg ikke vet hva det er, men den gleder meg med isige kronblad.

    Klem
    Emma

    SvarSlett
  16. Tack för att du bjuder på detta fina det är verkligen sommarens sista rosor.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvarSlett
  17. Å så vakkert det var å se de siste rosene i hagen din, nyydelige bilder! Jeg får aldri nok av roser. Fikk en bukett av en venninne forrige helg, de står like fint i dag:)

    Ønsker deg en fin helg, klem fra meg

    SvarSlett
  18. Nydelige bilder, rosene ser ut som om de er dyppet i sukker=)!!! Koselige bilder fra spiseplassen!!

    Nyt helgen=)!
    Klemmer!

    SvarSlett
  19. Så fine bilder....skjønne is roser det der, ja.
    Så koselig med de tømmerveggene hos dere...
    Ønsker deg ei fin kommende uke
    Klem

    SvarSlett
  20. Guri - for noen nydelige isroser! Mr. frost har gjort en god jobb - det ser virkelig ut som sukker!
    Ønsker deg en herlig søndagskveld!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  21. Fine bilder her hos deg Margrethe.....og rosene er jo vakre med frost på også de!!

    ha en fin uke :o)

    SvarSlett
  22. Hei Margrethe
    Tusen tusen takk for koselige ord på bloggen min..nydelige bilder du tar,ønsker deg en gos dag
    Klemmer fra Fruen

    SvarSlett
  23. så vakre roser ,- sørgende...
    nydelig den brune veggen v/spisebordet og det flotta gamle bildet.."
    takk for hilsen ...

    klem/magny

    SvarSlett
  24. Vakkert vakkert!
    Fine bilder magrethe:)
    Tusen takk for snille ord hos meg, det setter jeg virkelig pris på!

    Ha en fiiin torsdag,
    klem Julie

    SvarSlett
  25. Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg - så gøy å høre at du fant meg etter julemarkedet :)

    SvarSlett
  26. Nydelige og spennende bilder. Riktig god jul!

    SvarSlett
  27. Ønsker deg og dine en gledelig og fredfylt julefeiring!
    Juleklem fra Tino ♥

    SvarSlett
  28. vackra ros bilder.
    God Jul!
    Kram
    Hanna

    SvarSlett
  29. So vackert! Kaunista! Beautiful!

    SvarSlett