torsdag 3. juni 2010

Første rosen blomstrer :)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Da blomstrer den første rosen hos meg. Litt juks, kanskje, for den er nyinnkjøpt og har stått i drivhuset til Roseeksperten i Råde fram til pinsen. Da var vi og besøkte gode venner og jeg fikk en etterlengtet tur innom dette utsalget som jeg til nå bare har kjørt forbi.
Rosen heter Mme Alfred Carriere. Det er en historisk slyngrose som gjenblomstrer utover sommeren.  Den dufter godt, og jeg er spent på hvordan utviklingen blir framover på den.

Nå går vi deilige tider i møte. Flere av rosene i hagen står med store knopper, og innen ikke alt for lang tid burde flere være i blomst. 

Minner om at det er en liten giveaway her hos meg, se innlegget under :)

Ønsker alle som er innom bloggen min en fin dag!

18 kommentarer:

  1. My roses are not quite out yet. we are having a real cool spring and I also got to pruneing and feeding the roses late this year................I enjoy your blog by viewing the photo's even if I can not read the words. Have a great day. XO MARY

    SvarSlett
  2. For en nydelig rose!! Litt juks må vel være lov;). Gleder meg til flere bilder fra hagen din!

    Ha en kjempe fin kveld!
    Klemmer!

    SvarSlett
  3. Denne var nydelig!! Liker så godt roser som dufter :o)
    Her har det ennå ikke kommet knopper....og jeg venter!!

    ha en fin torsdagskveld

    SvarSlett
  4. Hei Margrethe
    Nydelig bilde og rose… Skriver opp navnet jeg, så får jeg se når jeg skal prøve meg på roser. Spennende å se fremover hvordan det går… Gratulerer også så masse med 1 års dagen, og så klart vil jeg være med i trekningen din. Mange flott blomster bilder, og veldig kjekt at du skriver hva de heter. Jeg har dessverre veldig lite peiling på blomster, men har lyst til å lære. Gleder meg til å se flere vakre bilder fra ditt hus og hage. Klem fra Mette

    SvarSlett
  5. vakkert! her er det ikke knopper på rosene enda men de kommer nok snart :)
    du har en fantastisk hage så jeg er så frekk at jeg spør deg om noen tips: jeg har en del austinroser i et bed og jeg har så lyst på noen stauder mellom dem men synes det er så vanskelig å sinne noen som jeg liker som ikke er så høye. har du noen tips?

    solklem

    SvarSlett
  6. Nydelig rose. her er det så vidt kommet blad på rosene. Men det blir vel roser i år også.

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  7. Herlighed! tenkte jeg da jeg så overskriften din - er det så stor forskjell på her og hos deg! Godt at det var litt juks må jeg si, men nå er det jo like før de første begynner, og det pleier å være rugosa eller piminellrosene som er først ute og ikke de historiske rosene. Mmme'en har jeg også, den dufter nydelig, vokser fort og blomstrer ganske bra om enn ikke overveldende her hos meg, til gjengjeld blomstrer den langt utover høsten. Gratulerer med en nydelig rose.

    SvarSlett
  8. SÅÅÅÅ nydelig den var!! Vakker farge og herlig form - heldige deg som allerede har rose i blomst i hagen!! :o) Jeg gleder meg som en liten unge til det begynner å springe ut noen i hagen min! :o)

    Men jeg må nok smøre meg med tålmodighet en liten stund til.. Men Louise Odier står allerede med massevis av knopper - så forhåpentligvis er det ikke SÅ lenge før!!

    Nyyyyyyydelig jakke du driver og strikker forresten - så flink du er! :o) Så stas med ei litta jente da!! Ja, men de kan absolutt ta feil ja.. Hadde dere fått beskjed om jente tidligere, og så var det gutt? Hmm, men satser på at ultralyden er blitt bedre nå - er jo veldig kjekt å kunne forberede! :o)

    Må nok smøre meg med tålmodighet en stund til jeg da, før vi finner ut om vi venter jente eller gutt.. :o)

    Kjempeflott bad dere har fått til, likte SÅ godt lampa og speilet!

    Ønsker deg en fortsatt herlig uke, håper formen er ok!

    SvarSlett
  9. For en nydelig farve ! Det er nok lenge til det er roser som blomstrer hos meg :-)

    Ønsker deg fine dager, nå skal det bli varmere :-)

    Klemmer, Nostalgia

    SvarSlett
  10. tusen tusen takk kjære deg for super tilbakemelding, satt stor pris på det! har notert de ned og lagt lappen i veska slik at den blir med til gartneren :)

    klem

    SvarSlett
  11. Lyckliga du som kan odla 'Mme Alfred Carriere', en underbar ros, den klarar inte mitt kärva klimat. Hoppas allt är bra med dig, ha det gott!

    SvarSlett
  12. Nydelig rose!!!
    Her har så vidt bladene vist seg, men rosene kommer en vakker dag, håper bare at det blir litt varme nå:)
    Ønsker deg en fin helg,klem Hanne

    SvarSlett
  13. Så nydelig den var- skjønner godt at du måtte jukse litt;) Her blir det nok en god stund til rosene blomster- men jeg har store planer om nyplantinger- plutselig er jeg blitt veldig interresert i roser- og det tror jeg at jeg kan takke deg for;) Håper du får en fin helg!

    SvarSlett
  14. Nydelig rose og litt juksing er da lov ;)
    Her gror rosene som bare det og jeg gleder meg til de begynner å blomstre.
    Ønsker deg og dine en fin helg :)
    Klem

    SvarSlett
  15. Mmmm herlig med blomster:)Fått skikkelig interessen etter vi fikk hage nå:) + blitt eldre hehe.Morro:)
    Ønsker deg en fin fredag og helg!
    Klemmer:)

    SvarSlett
  16. Så nydelig rose... jammen er det kommet langt hos deg hvis de står i knopp... et godt stykke igjen hos meg til de knopper seg...

    ønkser deg en fin dag...

    klem O=)

    SvarSlett
  17. Juks eller ikke, denne var da bare et fryd for øyet:o))) Nydelig - skulle gjerne ha kjent duften:o)))
    Har plantet Winchester Cathedral, Constanse spry, buff beauty og madame plantier denne våren. De har stått ganske så stille til nå, men når varmen kom, skjøt de fart:o) Spennende!
    Ønsker deg en flott helg. Her er vi ferdig med 7 -årsdag med klassekamerater. Hjelpe meg for en energi!!
    Klem fra Solveig:o)))

    SvarSlett
  18. JA, det er en deilig tid vi er inne i, og dere med hage kan kose dere ekstra nå i disse tider! Litt fusk eller ikke - helt nydelig rose!!

    Ønsker deg en strålende flott helg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett