søndag 6. juni 2010

En deilig sommerdag


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå er det gode temperaturer, og mye skjer i hagen hver eneste dag. Akeleiene kommer opp alle steder hvor vi graver i jorden. Jeg vil tro det har ligget frø og ventet på en anledning til å spire i mange år. De blå er nye i år. Og jeg synes de er utrolig vakre!

BILD0633

Clematisen “The Bateman” har åpnet sine knopper, og det er en sann fryd å se de flotte blomstene. Den er virkelig en flott plante jeg har lært meg å sette pris på.

BILD0632

På bare et år har den blitt stor og kraftig og det første blomsterfloret er kjempeflott. Så vet jeg den kommer tilbake når sommeren begynner å nærme seg høst, og da er det hyggelig med et gjensyn med disse vakre blomstene.

BILD0628

Min snille mann har gravd i hele dag. Jeg har såpass vondt for tiden at graving ikke er noe tema, selvom jeg må innrømme at det klør i fingrene, og at det er kjedelig å sitte i en fluktstol å dirigere i stedenfor å gyve løs på bedet.
Men nå er det kommet flere roser i jorden og her er det Brother Cadfael, Willian Shakespear 2000 og Glamis Castle som er plantet, mens det er noen som må vente litt før de får sin permanente plass. Alle tre roser jeg har ønsket meg og som jeg endelig fikk med meg hjem fra Roseeksperten i Råde.

BILD0631

Og så til avslutning i dag, må jeg ønske alle mine svenske bloggvenner til lykke med dagen :)
Håper dere får en fin Svenska Flaggans dag i dag. Hipp hipp hura :)

Minner også om min lille 1-årsfeiring. Har du lyst til å være med i trekningen om en overraskelse, så kan du gå inn her: Giveaway

26 kommentarer:

  1. Så nydelig hos deg - får lyst å rusle rundt i hagen din!:-)
    Ha en fortsatt fin dag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  2. Mye fint i hagen din som blomstrer nå. Gamle akeleier har vi mye av her i hagen også, men her nord blomstrer de ikke før i starten av juli.

    SvarSlett
  3. Å, høres deilig ut med slike herlige dager :) Flotte bilder og Akeleiene og Clematisen er bare nydelige! Gleder meg til å se hvordan det går med rosene dine. Elsker roser, men har aldri hatt det før… så til så lenge suger jeg til meg informasjon og nydelige bilder… Ha en fortsatt super helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  4. vakre bilder fra en herlig sommerdag!
    ..nyt sommerkvelden videre!

    moaklem

    SvarSlett
  5. Herlige bilder fra hagen din=)! Ha en fin søndag videre og nyt sommeren!

    Klemmer!

    SvarSlett
  6. Hjelpe meg, det er jo sommer hos dere ! Herlig innlegg :-)

    Her spirer og gror det, men det blir nok en stund til det blir blomstring på Klematis her hos meg :-)

    Ønsker deg fine dager !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  7. Så fint som det blomstrer hos deg. Klamatis og akeleie har jeg også. Men bare klematisen blomstrer.
    Jeg skjønner at det klør i fingrene på og holdet på i hagen,men det for du anledning til neste sommer:))
    Kos deg med magen og hagen:))
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  8. Nydelig! Jeg har fått min aller første akeleieblomst nå. Jeg plantet flere stk i fjor og har flere i år. Klematis er en av mine favoritter i hagen. I år har jeg bl.a plantet en Miss Batemann. Deilige dager!

    SvarSlett
  9. Ser at at din og min har funnet sommeren sammen, her begynner også Akeleiene å blomstre for fullt.

    Deilige sommerbilder fra deg!

    Ønsker deg en god søndagsnatt

    SvarSlett
  10. Å, så mye vakkert som blomstrer i din hage nå:) Nydelige blomster!!! Og så spennende med nytt bed og nye roser;)

    Ha en fin ny uke!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  11. Heisan!

    Så skjønne bilder fra hagen din...
    Forstår godt at du klør i fingrene etter å jobbe i hagen. Håper du har det bra likevel og at du får tid til å nyte alt det fine som nå spirer og gro:) Stor klem

    SvarSlett
  12. Så skjønne bilder fra hagen din...


    nydelige blomster... skjønner godt at du har lyst å jobbe i hagen...
    Håper formen din er bra og dere begeg ahr det fint o=)
    ha en fin ny uke o=)

    SvarSlett
  13. Takk for koselig besøk i bloggen min :-). Jeg har plantet flere klematis og noen har ikke trivdes godt, muligens fordi de får for lite vann (de står under tak og det er egentlig ikke lurt med klematis). Min Hagley hybrid trives kjempegodt ser jeg nå etter to år. Den har brukt tid på utvikle rotsystemet, men nå er den mye lenger oppover enn den noen gang kom i går. Kanskje din også kommer seg når den får utviklet rotsystemet?

    SvarSlett
  14. Så mye fint du har i hagen din. Klematis allerede?? Heldige du:-)
    Pusler litt i hagen jeg også i disse dager, det er kos:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  15. Nydelige bilder fra hagen din...akeleiene får komme over alt her hos meg og, har ikke hjerte til å røske de opp, syns de er nydelige:)
    Klematis er jeg også svak for, prøver å plante en hvert år.
    Ønsker deg en nydelig uke,klem Hanne

    SvarSlett
  16. Måste vara mycket tidigare hos dig än hos mig, klematis redan i blom:) Du har verkligen en snäll man som gräver, det kanske han fortsätter med sedan? Jag gillar jättemycket att gräva själv.
    Ha det gott! När kommer baby?

    SvarSlett
  17. ...skjønner at det klør i fingrene ja..men fint har dere det iallefall som det er allerede!!
    klem

    SvarSlett
  18. Deilig når det blomstrer. Clematisen din var flott, og akeleiene også. Synd at de sprer seg overalt, men eg prøver å holde de innenfor et område. Ha ei fin veke. Klem.

    SvarSlett
  19. Så flott den klematisen var- jeg har kjøpt en i blålilla som jeg skal plante sammen med constance spry- det blir plantet noen roser her nå altså;) Har plantet maiden blush i et nytt bed jeg har laget- det er jammen meg spennende å følge med ja;) Akeleie dukker opp her også- synes den er skikkelig nydelig;) Du får nok tid til å grave i jorden senere- nå kan du virkelig nyte synet av den flotte hagen din;)

    SvarSlett
  20. Hei Margrethe
    Tenker det er litt kjedelig å sitte der i stolen og bare befale ja....men du får nyte det så lenge du kan :o)
    Nydelige roser du har kjøpt...måtte trykke på linkene jeg da!
    Kjøpte noen Austin roser i fjor...og jeg gleder meg til å se nå i juli :o)
    Denne klematisen din er så fiiin...heter den Miss Batman kanskje.....??
    Ønsker deg en fortsatt fin uke og håper du har det bra etter omstendighetene!!

    SvarSlett
  21. Du har jo bare drømme hagen...så nydelig! Herlig med noen soldager så en får gjort noe ute, kjekt å få plantet litt og nyte alle fargene...

    SvarSlett
  22. Å, så fine hagebilder! Har Akkeleier som popper opp både her og der, jeg og. Mine er stort sett rosa, tror jeg..

    Så fint rosebed, også! Så heldig du har som har en mann du kan dirigere sånn, da!:)

    Ha en fortsatt fin uke! Klem Nina

    SvarSlett
  23. Hei!
    Første gang jeg kikker på bloggen din, jeg likte den veldig godt. Bladd gjennom det meste her nå, hehe! Kommer nok til å følge med framover på hva som skjer i hagen din:) Det er et nydelig sted du har. God helg!

    Hilsen Line

    SvarSlett
  24. Så mange flotte og spennende planter! Den Batman-klematisen var virkelig sjarmerende!
    Har veldig lyst å komme litt videre på mine hageprosjekt også. Litt kjedelig å være avhengig av andre, men slik er det nå engang når jeg ikke har kreftene eller kunnskapen til tung jobb og muring! Her er det bår for alle pengene og jeg vil ha hage:o))) Kommer vel. Tålmodig jeg? Langt ifra!
    Tenker på deg for tiden. Lykke til videre.
    Klemz Solveig

    SvarSlett
  25. Jag har också Miss Bateman i min trädgård. Flera stycken faktiskt. Det är en så fin och tacksam clematis.

    Härliga bilder du bjuder på!

    klem!

    SvarSlett