lørdag 29. mai 2010

1 år i blogglandia, konkurranse og vår


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bloggen min har fylt et år siden sist. Og jeg tenkte å ha enliten giveaway for å feire det :)

BILD0603

De som vil være med, trenger bare å legge inn en liten hilsen under dette innlegget, vil du følge meg er det koselig, men ikke noe krav for å delta. Også de uten blogg kan være med, da må du sende meg en mail med navn og adresse til margretheshusoghage@hotmail.com

BILD0605

Hva premien blir er en overraskelse, og trekningen blir den 15. juni.

BILD0608

Her er våren i full gang. Det er deilig å se epletrærne blomstre, brudespireaen i fullt flor og hagen i vekst. Over er det en geranium som har slått ut sitt vakre blå skjørt for første gang i år.

BILD0602

Alliumene står fint nå, og pryder bedet med historiske roser, i påvente av at hagens dronning skal springe ut.

BILD0607

Akeleiene kommer overalt i dette året. Og de får lov til å slå seg ned akkurat der de vil. De har en egen sjarm, synes jeg og passer godt i en litt uformell og gammeldags hage.

BILD0606

Det samme gjelder forglemmegei. Mange synes de er et ugress. Det er de ikke hos meg. Her får de vokse og spre ut sine små blå blomster.

BILD0597

Løytnanshjertene står også fint nå, og er en av få stauder som sto her da vi overtok. Vakre er de der de henger som perler på en snor :)

BILD0596

Og til slutt “Jakobsstigen” som kommer med sine høye, flotte blomster. En trofast plante som blomstrer hele sommeren.

For de som lurer på om håndarbeidsprosjektet mitt har kommet i havn, så er jeg faktisk ferdig med den lille jakken. Mangler bare å sy i knapper, så skal jeg vise den fram :) Er litt stolt av å ha fullført den, og nå har jeg kjøpt inn pinner til skoene og luen også, så det kommer det kommer.
Noe må man jo ha å henge fingrene i når kroppen ikke fungerer helt som den skal. Hagesessongen blir ikke som den pleier her hos meg, og ugresset går nok en festsommer i møte, men det får jeg ta igjen til høsten når jeg forhåpentligvis er i bedre form. Uansett er det ingenting i veien for å glede seg over det som vokser og gror både i bedene og i magen :)

58 kommentarer:

  1. Gratulerer med 1-års dagen og spiren i magen!

    Om man ikke får haget så mye kan en jo bli riktig flink til stolhaging i allefall!

    Og jeg blir gjerne med på en trekning.. :-)

    SvarSlett
  2. Koselig blogg du har! Kommer nok innom flere ganger, så jeg legger meg til som følger!

    Gratulerer med 1 år som blogger!
    koselig hobby!

    SvarSlett
  3. Forglemmegei er absolutt ikke ugress hos meg, synes de er super søte. Jeg er gjerne med på giveaway.

    SvarSlett
  4. Oioi! Så mykje som blomstrar hos deg! Her er det ikkje i nærheiten av å vere komt så langt...men det kjem vel..
    Eg vil sjølvsagt vere med på trekning hos deg, spennande.

    Ha ei god helg!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med 1 år:-) Vil gjerne pørve lykken i din give-away.
    Og så mye som blomster hos deg; veldig vakkert!
    Fortsatt god helg til deg.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  6. Gratulerer med 1 års-dagen :D Jeg blir gjerne med på trekningen din.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  7. Gratulerer med 1års dagen=)!!!! Og jeg blir gjerne med på trekningen! Nydelige bilder du deler med oss=). Ha en kjempe fin helg!

    Klemmer!

    SvarSlett
  8. Heisann.
    Gratulerer så mye med ett år som blogger!!
    Nydelige bilder:)

    Ha en fortsatt fin helg:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  9. Gratulerer - skjønne bilder du viser! Jeg blir gjerne med i en trekning ...
    Hilde

    SvarSlett
  10. Gratulerer med 1 års blogging og det er kjempekoselig å se liv hos deg igjen. Håper formen er grei.
    Nydelig er blomstringen hos deg og tenker det kommer bare mer og mer.
    Ha en flott helg :)
    Klemmer

    SvarSlett
  11. Gratulerer med 1-årsdagen. Koselig å se deg i blogglandia igjen.
    Du verden som det blomstrer hos deg, tydelig at det er sommervarmt noen steder.

    Ha en kjempefin helg. Klem

    SvarSlett
  12. Å herlioghet for en vakker plass du bor på.. så sjramerende og vakkert..og flott hus...

    og alle de nydelige blomstene... man lengter virkelig etter å bo på lnadet når jeg ser slike bilder...

    håper du har det bra og at den lille i magen har det fint også..

    gratulerer med 1 årsdagen..så klart jeg vil være med å feire... O=)

    ha en fin helg..

    klem Kerstin

    SvarSlett
  13. Hei Margrethe
    Så koselig og høre fra deg igjen. Synd at formen ikke er på topp,men blir vel bedre til høsten:))

    Så mange fine blomster du har. Blå granium har jeg aldri sett før.
    Akeleie og forglemmeei for slå seg ned der de vil i hagen min.

    Så flink mann du har som har laget hønsegård av staur. Jeg ønsker meg fremdeles høner,men mannen vil ikke ha høner;(

    Gleder meg til og se strikkesettet ferdig:))

    Ønsker deg ei fin helg.
    Klem Synnøve

    Gratulerer med 1 årsdagen med bloggen.

    SvarSlett
  14. Gratulerer med 1 årsdagen til bloggen.

    Skjønn tid nå med så mye blomstring. Nyt hagen din du og pass på "lille spire".

    Ha ei fin helg!

    Mirakem.

    SvarSlett
  15. Gratulerer med 1 års dagen for din flotte blogg:)Jeg er ny i bloggverden, og kom innom bloggen din via en annen. Er veldig glad i blomster, og spesielt de litt "gamle"...gleder meg til å følge deg videre. Er gjerne med på give away...for første gang. Dette er litt nytt for meg:))
    Lykke til videre!

    SvarSlett
  16. Godt å se at du er tilbake på bloggen. Nydelige bilder av blomstene.

    SvarSlett
  17. Jeg vil gjerne bli med på give-away,følger er jeg forlengst!
    God helg!

    SvarSlett
  18. Hei Margrethe!!
    Kjekt å "se" deg og godt at det står bra til...selv om formen ikke er helt på topp!!
    du får bare nyte tiden og ugresset kan du luke senere en gang :o)
    Nydelige bilder fra hus og hage...og så mange fine stauder du har!!
    Grattis med 1 års dag for bloggen og jeg er gjerne med på en trekning :o)

    ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  19. Gratulerer så masse mragrethe,er veldig glad i både deg og dine vakre blogg og elsker ditt flotte hjem. God klem fra Monica

    SvarSlett
  20. Så godt å ha deg på plass i bloggverden igjen ! håper formen er stigende :-)

    Fantastisk som det blomstrer hos deg, nydelige bilder ! Her er det sparsomt foreløpig, men med fine dager fremfor oss så kommer det :-)


    Ønsker deg en fiiin kveld !
    Klem, nostalgia

    SvarSlett
  21. hei :) første tur innom bloggen din :) så heldige dere er som har et skikkelig gammelt hus!! Det er den store drømmen her også, men vi bor fint i ett "nyere" kårhus vi setter i stand i gammel stil på gården her :)

    Klem

    SvarSlett
  22. Heisann, så koselig å titte innom din flott blogg. For et idyllisk sted dere har fått dere, virkelig lekkert. Og så mange flotte planter du har i din hage. Grattis med ett år, og her kommer jeg gjerne tilbake og legger meg som følger..klems..

    SvarSlett
  23. Gratulerer med 1-års dag:-) Fantastisk blomstring hos deg! Vil gjerne være med på feiringen din:-)

    Mvh Bjørg

    SvarSlett
  24. Huset deres ser ut som en drøm;) Det e rkommet betraktelig lengre i din hage enn her;) Så flink du er som har strikket ferdig jakken;) Gleder meg til å se bilde- regner med du vil vise den frem;) Håper du får tatt det med ro... og selvfølgelig vil jeg være med i trekningen din;)

    SvarSlett
  25. God kveld og gratulerer med 1 år for bloggen!:)
    Nydelige blomster i hagen din.. Nydelig sted! Her får også de gamle staudene lov til å blomstre og utfolde seg, nesten som ugress ja, synes det er veldig koselig og tenker på at de har blomstret sånn i mange mange år..At det er folk som har gått bort som har satt dem der! Det er litt spesielt..

    SvarSlett
  26. Gratulerer med jubileum:) Nydelige blomstrer fra hagen din. Den siste har jeg ikke sett før. Håper du viser den i full blomst:)

    SvarSlett
  27. Gratulerer så mye Margrethe- en inspirasjon å følge en vakker blogg som din!:-)
    Skjønne bilder av vakre blomster:-)
    Riktig god helg,
    klem Hege.

    SvarSlett
  28. For et flott hus dere har;)

    Blir gjerne med på feiringe;)

    Klem

    SvarSlett
  29. Hei, så kul at höra från dig, länge sen sist. Hoppas allt går som det ska med er båda. Din trädgård visar sig från den praktfulla sidan som alltid. Har svårt för att tro att det är speciellt mycket ogräs hos dig. Det är bara att sätta sig ner och sticka och njuta av underverket du har åstadkommit :)

    SvarSlett
  30. Trevligt att få ett livstecken från dig och så skönt att du mår bra. Fint har du i din trädgård, lite tidigare hos dig än hos mig. Lycka till i fortsättningen!
    Kram Inger

    SvarSlett
  31. nydelige bilder! er så enig med deg: en kan ikke få for mange pioner :) de var så store og fine de jeg kjøpte, en lyserosa og en hvit. har noen fra før også.

    gratulerer så mye med jubileet, vil selvfølgelig være med!

    søndagsklem

    SvarSlett
  32. Fine bilder du viser =) Gratulerer med 1års jubeleum.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  33. Så vakre bilder!! Du har virkelig en nydelig hage. Klart jeg er med på trekningen - gratulerer med 1 år so blogger :-)

    SvarSlett
  34. Gratulerer,Margrethe og takk for den fine bloggen din med alle de fine hagebildene!!
    Klem♥

    SvarSlett
  35. Gratulerer så mye, Margrethe! Klart jeg blir med på trekning :)
    Det er deilig og se det spire og gro om dagen!

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  36. Heisann, det var koselig å høre fra deg igjen!!
    Nydelige bilder...
    Gratulerer med jubileet, blir gjerne med på trekning - alltid morro med konkurranse.
    Flink du er som har gjort jakka ferdig, tenkte nok det gikk bra, ja:)
    Ønsker deg ei herlig kommende uke.
    Klem

    SvarSlett
  37. Vilket vackert hus....och fina bilder :)
    Håkan

    SvarSlett
  38. Hei. Gratulerer med 1årsjubileum. Og så nydelige bilder fra hus og hage ....kjempefint. Mange nydelige blomster også. Forglemmegei og akeleier har eg også mange av, men de er jo så flotte. Ønsker deg ei fin uke. Klem fra Sigfrid

    SvarSlett
  39. Hei, Margrethe!! Gratulerer sååå mye med 1års-dagen ... og den lille i magen:) Fantastiske bilder fra den vakre hagen din!!! Jeg må bli MYE flinkere til å besøke deg, nå som jeg endelig er i gang med egen hage og trenger mye inspirasjon og eksperthjelp;)

    Stor klem
    Anette:)

    SvarSlett
  40. Kjære venn! Gratulerer såååå masse med 1-års blogging! Husker veldig godt da vi startet blogging du og jeg. Såååå glad for at du logget meg inn i cyberverdenen:o)))
    Er komt hjem igjen fra en nydelig helg på hytta! Så deilig å få litt orden på hagen der for ikke å snakke om varme og sol!!! Det ha vært rene skjære sommeren på vestlandet i dag!
    Du viser nydelige bilder som alltid og når det gjelder håndarbeidsprosjekt, jobber jeg også med noe til din lille.....:o))) Gleder meg sammen med deg/dere!
    Ha en flott uke, vennen.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  41. Gratulerer så mye med jubileet:) Alltid en fryd å følge med deg! Ha en fin jubileumsuke:D
    Mange klemmer fra meg

    SvarSlett
  42. Grattis med 1 års dagen, nyyyyter bilder fra din flotte hage, en drømm...

    SvarSlett
  43. Gratulerer med 1 årsdagen - kjempekos å ha blitt kjent med deg her inne!!

    Så fantastiske bilder du viser oss i dag - nydelige bilder fra hagen din!! Et fantastisk "uterom" dere har :o)

    Ønsker deg en strålende flott uke - tenk vi beveger oss inn i juni i morgen.. :o)

    Stor klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  44. Grattis med ett år i bloggverdenen. Og en flott blogg har du skapt også! :)
    Idag har jeg igjen lært noe nytt her inne hos deg. Du har jo navnene på alle vekstene dine du - det er mer enn jeg har. Nå vet jeg hva Forglem-meg-ei er for noe ;) hehe. Har jo hørt det navnet mange ganger uten å vite hva slags blomst det er. Nydelige blomster og farger i hagen din :)

    Ha ei fin uke! Dette er siste eksamensuka mi. Etter det skal jeg prøve å stelle litt i amatør-hagen min ;)

    Hilsen meg ute i Fidjekilen

    SvarSlett
  45. Gratulerer med ett-årsdagen! Flotte bilder du viser. Rart vi bor i samme land. Ser ikke livstegn til Løyntnantshjerte (herlighet for et vanskelig ord å skrive- ble nok ikke rett). Håper på sommer snart, sånn at vi også får blomster i flotte farger.

    SvarSlett
  46. Gratulerer med ett års dagen,Margrethe.Hyggelig å se bilder fra den flotte hagen din.Så fint at babyjakken er ferdig strikket.Lykke til videre.Klem

    SvarSlett
  47. Gratulerer med ett år i blogglandia:) Utrolig vakker hage du har! En virkelig inspirasjons kilde:) Ikke stress med ugress og slikt nyt heller sommeren og ta vare på deg selv og lillegull i magen:) Gleder meg til å se ferdig resultatet av håndarbeidet ditt!

    Klem

    SvarSlett
  48. Hei Margrethe!
    Kom til deg tilfeldig, og her var det mye flott..
    Gratulerer med 1.års dagen, og lykke til videre.
    Jeg legger deg til hos meg, så kan jeg følge med videre på denne flotte blogg.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  49. Hei, jeg blir veldig gjerne med å feirer med deg! Gratulerer masse med 1 års dagen!!:)
    Utrolig vakker blogg du har, oppdaget denne i dag da jeg "måtte" inn å se på rosen din *knis*.. og det er jeg veldig glad for .))

    Ha en flott uke!
    Klem fra meg
    Anki

    SvarSlett
  50. Hei, og gratulerer med 1 års dagen, Margrethe.
    Blir veldig gjerne med å feire deg og din koselige blogg. Ønsker deg en fortsatt fin uke. Klem fra Mette

    SvarSlett
  51. Gratulerer med ettårsdagen!!
    Her var jammen mange som ønsket å være med og det er jo bra:)
    Jeg gleder meg til å se jakken, den er sikkert nydelig.
    Du har mange flotte blomster i hagen din, akkurat slike som jeg også liker, forglemmegei og akeleier er flittige selvsåere her også, passer meg helt perfekt:)
    Lykke til videre med både den lille og bloggen din!

    SvarSlett
  52. Ojoj, såklart jeg veldig gjerne vil være med!! :o)

    gratulerer så masse med ettårsdagen!

    Så masse nyyyyyydelig du har i hagen din nå!! Ser at det har kommet en del lengre hos deg, her hos meg er alliumen bare såvidt begynt å skje noe med. Hos deg er de kjempevakre og store allerede! :o)

    Du har så flott blogg, alltid like herlig å titte innom hos deg.

    Stor klem!

    SvarSlett
  53. Gratulerer med ett års dagen for bloggen din! Utrolig mange vakre blomster du har i hagen din! Drømmer meg helt bort her jeg sitter...
    Selvsagt vil jeg være med på giveaway :-)

    SvarSlett
  54. Gratulerer så utrolig masse:) Klemmer til DEG)

    SvarSlett
  55. Du har det så urolig nydelig hos deg...herlig hage. Gratulere med jubileum! :)

    SvarSlett
  56. Hei! Syntes så tydelig at jeg la en kommentar her til deg - men nå finner jeg den ikke - håper det ikke blir to nå da!!!
    Jeg vil selvfølgelig være med på giveaway! Spennende! Gratulerer så mye med blogguleum! Jeg skal også ha giveaway snart!
    Nydelige blomster du viser - spesielt forglemeieien - klarte å berge en tue da vi grevde opp og lagde nytt bed under rogna!!!
    Ha en flott søndag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  57. Vil selfølgelig gjerne være med på din giveaway!:) Gratulerer med 1 år som blogger!!

    Herlige sommerbilder!

    Klem Nina

    SvarSlett
  58. Første gang jeg er innom å ser meg rundt på bloggen din, og hit vil jeg nok titte innom fler gang ja=) Gratulerer med ett år som blogger.

    SvarSlett