torsdag 1. april 2010

Ønsker deg en god påske med glade farger


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg fikk penger til å kjøpe påskeblomster av en hyggelig kollega, og disse ranunklene strålte av fargeglede og måtte bli med hjem. Det er koselig med glade påskefarger når været ute er gått og trist.

BILD0446

Så nå ble det ranunkler både i stuen og på kjøkkenet. De lyser opp og skinner som små soler der de står. Kjempekoselig :)

BILD0460

På trappen kom det en liten kurv med fioler. Synes de er utrolig vakre, og det at de også tåler noen minusgrader gjør at det ikke er så risikabelt å sette dem ut, selvom det bare er begynnelsen av april.

BILD0452

Nå våres det, og blomster på trappen er et sikkert tegn på at vi går mot lysere og varmere tider. Det er bare å nyte det!

God påske!

27 kommentarer:

  1. hei margrethe
    å for en vakker-vakker bukett med ranunkler...
    sammensetningen av fargene er til og bli glad av ♥
    ..ønsker deg og dine noen fine påskedager.
    moaklem

    SvarSlett
  2. Nydelige ranunkler, og for en koselig utepotte :)
    Her er det både det ene og det andre i potter utenfor hagedøren. Slik at jeg kan se det her i fra sofaen. Snøen ligger i hagen, men i pottene blomstrer det :D Hurra for våren!
    Og god påske :)

    SvarSlett
  3. Nydelig påskebukett. og utepotten var skikkelig koselig den også.

    Ha en riktig god skjærtorsdag.

    SvarSlett
  4. Nydelig bukett du har kjøpt deg ! Bare innom for å ønske deg en fiiiin påske, håper formen er stigende :-)

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  5. herlige ranukler- absolutt en av mine (etterhvert mange)favoritter!! Kjøpte noen i potte- men de holdt ikke lenge- så da er det absolutt like greit- og enda penere med en bukett.Det er godt å kunne sette ut blomster på trappa igjen. Alle pottene mine var jo selvfølgelig ødelagt etter vinteren;( God påske til deg også. Og jeg har løst påskemysteriet- resten hadde gjemt seg innerst i en skuff!! (og det var visst ikke flere harer- men noen glassegg;))

    SvarSlett
  6. Herlige blomster, kan ikke si jeg kjenner til Ranukler, men de var skjønne med flotte farger. Skal absolutt se etter de neste gang jeg er på blomstershopping :)
    Ønsker deg og dine en kjempefin påske :)
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  7. Ranunkler er bare nyyydelige - og de pynter så herlig opp! Fioler er jo bare et sikkert vårtegn! Her er det masser av snø - men vi merker at det tiner, - det drypper og renner og raser av taket! Overskyet i dag, men ellers har det vært mye finvær! Håper det meste av snøen har forsvunnet i trøndelagen - gleder meg til å komme tilbake dit etter påske!
    Kos deg masse i påsken!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. Ranukler er bare så kjempefine. Tenkte eg skulle kjøpe nå før påske, men det var ikkje å oppdrive her. Ønsker deg ein fin påske.

    SvarSlett
  9. Så koselig bloggpost :) Nydelige ranukler. DET ordet har jeg ikke hørt før. Så da har jeg jammen lært noe nytt idag også! Koselig med blomster både innendørs og utendørs.


    Ønsker dere en velsignet påskehøytid.

    SvarSlett
  10. Hei Margrethe :)
    Så NYDELIGE ranuklene dine er... og herlige bilder! Koselig innlegg :) Ønsker deg en fortsatt fin påske. Klem fra Mette

    SvarSlett
  11. Nej mamma, inte dom, sa min 18 åriga son, när jag stod där med en bukett Freesia till påsk. Ta dom här! Och där stod jag med en stor bukett ranukler i famnen. Ni har god smak, ni två, underbara blomster. God påsk til deg og :)

    SvarSlett
  12. Helt fantastiskt vackra ranunkler, vilken färgprakt. Rosen i min header är en 'Tuscany Superb, tycker mycket om den.
    Ha en skön påskhelg!

    SvarSlett
  13. Ranunkler er utrolig nydelig! Så lurt av deg å sette masse potter med blomster på trappen, slik at du ser det fra sofaen :-)).

    Her smelter snøen veldig raskt nå, og i dag har jeg konstatert at mine første vårløker er på vei opp. Jippi!

    SvarSlett
  14. Så vakre farger!! Og så koselig du har pyntet!!

    Ønsker deg en riktig god påske!! Klem Nina

    SvarSlett
  15. Nydelige blomster, og så flott med blomster ute deilig med litt farge ute også....
    Kanskje på tide at jeg feier og pynter litt ute med blomster selv.... ja det tror jeg skal...
    Nei aldri vært borti leca som isolasjon, er jo super i blomsterbed og når du drenerer huset, men isolasjon var nytt for oss da vi rev opp gulvet, så kan lure på hvem som har bodd her tidligere som da trodde det hjalp... he he
    Nå er det ihvertfall fylt med ordentlig isolasjon og lecakulene bruke vi når vi drenerte huset....
    Ha en riktig god påske du også
    klem victoria

    SvarSlett
  16. Så vakre blomster! God påske til deg også. :)

    SvarSlett
  17. Hei Margrethe!
    Dette var blomster til å bli glad av! Koselig med en slik fargeklatt når det er såpass trist vær ute, ja.
    Gratulerer som vordrende mor igjen også! Det er et under hver gang, og jeg synes du er heldig som får oppleve babytiden en gang til.I mine øyne er det en magisk tid.
    Fortsatt riktig god påske!
    Klem Trine

    SvarSlett
  18. Heihei!
    Ranukler er bare vakre, rett å slett:)
    Jeg har det slett ikke værst på værfronten her i nord. Litt overskyet i dag, men det ser ut for at solen snart titter fram igjen, å da er det ut i hagen for min del:)
    Gratulerer så masse med en liten frøken i magen! Det blir en koselig tid framover for deg og familien.

    Så må du fortsatt ha en fin påske!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  19. En nydelig bukett med ranukler....og visst trenger vi farger!! Venter på at solen skal kikke frem jeg!!

    Ha en fortsatt fin påske :o)

    SvarSlett
  20. Nydelig bukett i herlige farger:))

    Nå er det bare å glede seg til våren, en herlig årstid:))
    Ha en fortsatt fin påske!!

    Klem Anita

    SvarSlett
  21. Visst är dessa ranunkler underbara, här har vi njutit utav vårens finaste dag, 15 grader och sol, så jag har suttit mot en södervägg och bara lapat sol, ha en fortsatt skön påskhelg, kram

    SvarSlett
  22. Hei,Margrethe.For noen vakre blomster både inne og ute.Jeg har vært lite på nettet den siste tiden pga at min laptop har vært til reparasjon to ganger.Nå håper jeg problemet er løst.Ønsker deg en fortsatt fin påske.Klem

    SvarSlett
  23. Hei..ja dette var farger til å bli glad av. Håper du har hatt noen fine påskedager så langt;o)
    Fortsatt fin dag til deg fra Maliva

    SvarSlett
  24. herlige ranunkler.. og vakker fiolkrukke... de tåler da noen minus , så det går bra, det er NÅ vi trenger slike som dem....
    klem og fin 1.påskedag!

    magny ✿

    SvarSlett
  25. Hei Magrethe!

    Å for en nydelig bukett, fikk litt vårfølelse her jeg sitter. Håper du har hatt en flott påske og at formen er bra!! Leser at dere venter en prinsesse...så fantastisk:))))))))

    Nyt resten av påsken, stor klem fra meg

    SvarSlett
  26. Heisan!

    Vel overstått påske! For en nydelig bukett, den oser av sommer!

    Klem

    SvarSlett
  27. Ja ranunkler er og blir en favoritt - spesielt på våren. Dette var deilige farger. Jeg håper du har det bra og at magen strutter. Kos deg med vårlige dager.

    Marit

    SvarSlett