lørdag 20. mars 2010

Vår og store kyllinger…


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har lenge lovet bilder av de søte små kyllingene mine… Må innrømme at jeg har litt dårlig samvittighet for å ikke ha tatt bilder av dem før nå, men de var ikke mange ukene før de begynte å få fjør, så dunete små nøster er de bare i en kort liten stund.
Jeg er virkelig overrasket over hvor fort de blir store. Jeg er jo nybegynner i dette gamet, og har ingen erfaring som kylling”mor”, men alt har gått fint med dem, de vokser og blir store. Temperaturene i vinter til tross.

BILD0415

De er nok renrasede Dverg Wyandotter begge to, selvom jeg har flere raser gående sammen.
Jeg misstenker i alle fall den ene for å være hane og da kan vi ikke ha den, selvom det er trist. Hønegården og huset er ikke stort nok for mer enn en flokk, og når minstehanen blir kjønnsmoden vil han nok få gjennomgå av sin store pappa. Dessverre. Om noen vil begynne med høner har jeg sansynligvis en vakker hane for omplassering om ikke så alt for lenge. Fargen er vakker: gull-svartrandet og selvom den ikke kommer helt til sin rett på denne pjuskete kyllingen, så blir de glinsende og flotte i fjørdrakten, og hanen blir litt grønnskimrende i det sorte.

BILD0410

Så må jeg bare vise fram krokusene som har begynt å titte opp fra jorden :) Herlig! Jeg er lei av vinter og kulde, og nå bærer det virkelig bud om vår. Snøen smelter unna i rekordfart, og solen varmer godt i en lun krok. Håper mine krokuser blomstrer til påske, det er jo bare et par uker igjen :)

BILD0412

På trappen har det blitt litt vårlig beplantning. Deilig å få litt liv i pottene igjen.

Ønsker deg som er innom bloggen min en fin helg videre.

34 kommentarer:

  1. Så stor og søt han er.Godt å se at de har klart seg bra i vinter. Håper du finner et godt hjem til han.
    Koselig å se krokusen dukke opp fra jorden, deilig med alt som minner om vår. Akkurat nå smelter ikke snøen fort nok for meg.
    Ønsker deg en kjempefin helg.
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Kyckling? Han ser ju jättestor ut, växer dom så fort alltså. Vårtecken, härligt, bara vis hur många krokusar du vill, jag njuter synet, här ser jag fortfarande allt i vitt :)

    SvarSlett
  3. Så søt en kylling! Skulle så gjerne ha tatt meg av den, om jeg hadde hatt et egnet sted! Finner du et passende hjem for oss alle i nærheten, så si ifra:o)))
    Deilig at snøen smelter - her regner den bort, men det er like greit. Med de mengedene vi fikk i år hadde vi komt langt ut på høsten om alt hadde fått lov til å smelte av seg selv...
    Ha en flott helg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  4. Så gøy med "egenproduserte" kyllinger. Håper du finner et godt hjem til hanen.
    Her har også mye av snøen blitt borte, men er fortsatt endel igjen. Håper krokusen finnes under all snøen i bedene.
    Ønsker deg en fin helg videre:)
    Klem T

    SvarSlett
  5. ååå nummen så søøøt da :O)

    Nå er det snart våååår ja gleder meg såååå....deilig å se krokuser daaa !

    gooood helg til deg kose deg masse :)!!

    SvarSlett
  6. Søt kylling.
    Nå dukker alt fram her . Det har regnet mye
    og det er så deilig med alle vårtegnene.
    Ha en fin helg
    Klem

    SvarSlett
  7. Oj, oj, så store de har blitt?! *smiler*

    Så herlige vårtegn:) Krokus som stikker opp av jorden ... I dag skinner solen og snøen smelter virkelig i rekordfart!! Bare så trist å se at det bare er jord og sand som dukker opp under snøen. Men, men ...

    Ha en fortsatt fin helg!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  8. Så fin kyckling!!! Våren har kommit långt hos dig, här ligger snön kvar även om det droppar från tak och lite barmark kan skymtas.
    Ha det gott!
    /Cyrene

    SvarSlett
  9. Skal si det er vårstemning hos deg!!
    Her er det som en vår ogkald november... men det kommer vel. Bare snøen smelter, så blir det en annen følelse av vår!!
    Gleder meg til hagesesongen:-D Det gjør vel du også??
    God helg til deg
    Kristin

    SvarSlett
  10. Så godt å høre at kyllingene kom seg gjennom vinteren:) Flott kylling (selv om jeg ser for meg et lite gult nøste når jeg bruker betegnelsen kylling..hehe). Får håpe den unge herremannen finner seg et nytt hjem hvor han kan regjere!

    Herlige vårbilder du har tatt:) Her er det nedtelling til snøen smelter, for da står planting av ny hage på planen (den ble jo totalt ødelagt når vi drenerte i fjor..), men er nok ennå en liten stund før vi kan begynne med noe slikt med disse snømengdene:P

    Ønsker deg en riktig fin helg:)

    Klemmer

    SvarSlett
  11. For en sjarmerende flott herremann - og du verden så store de har blitt! Hadde også bilde av en liten kylling i hodet!!!
    Håper du finner noen som kan overta hanegutten etterhvert!

    Her regner det i dag - og det er et tykt lag med tåke! Jeg synes det er fint jeg, selv om jeg i utgangspunktet ikke er så veldig glad i regn. Men nå tiner det i allefall!!!
    Så fint å se slike vårtegn hos deg!!!

    Ønsker deg en herlig lørdag! Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  12. Dina kycklingar har väldigt vackra färger.
    Tror bestämt att våren har kommit mycket längre hos dig än hos mig.
    Ha en skön söndag!

    SvarSlett
  13. så herlig :-)

    Håper at jeg får noen kyllinger fra en gård her i nærheten, kjekt at du er tilbake. Har savnet deg vettu :-)

    Ha en fortsatt fiiin helg !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  14. Så godt å "høre" fra deg igjen - du har vært savnet:)

    Fine kyllinger selv om den så ganske så stor ut. Jeg har nok ikke noe hjem å tilby, men håpr det er noen som kan tenke seg å ha han.
    Tenk krokusene begynner å poppe opp her også og jeg nyter synet av bar jord mange steder og gleder meg stort over at endelig ser det ut til at denne vinteren er over:)

    SvarSlett
  15. Å så søte! Vi har riktig nok et gammelt hønshus i hagen, men det var mange år siden det ble brukt. Det er hagebod nå.

    Herlige bilder, ha det riktig godt!

    SvarSlett
  16. ÅÅÅÅ,så søte.
    Må si jeg ble nesten misunnelig over bildene med krokusen som spirer. Her er det mye snø ennå.

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  17. Fiiine hanekyllingen!! Håper du finner et godt hjem til han så han kan få sine egne damer;)! Deilig vår hos deg!!!! Her er ENDELIG snøen helt borte, men nå er det sørpete og sleipt ute. Håper vi får noen dager med sol sånn at det kan tørke opp litt;)!

    Klemmer!

    SvarSlett
  18. Skjønn hane:)
    Så synd du ikke kan beholde han..
    Masse herlige vårtegn hos deg, ja nå er vinteren over, og det er deilig:))
    Gleder meg til bilder fra hagen din fremover, de inspirerer meg masse:))
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem Anita

    SvarSlett
  19. ååå så kjekt med kyllinger, så heldig dere er!

    Ja tenk at nå står vårtegnene i kø...herlig:)))
    Ønsker deg en flott søndag, stor klem

    SvarSlett
  20. Så herleg kylling, smelta heilt her eg no:)
    Verkeleg vårstemning på bileta dine.
    Ha ein herleg søndag!
    Klem Anne

    SvarSlett
  21. Pip-pip---så gøy det må være å ha en egen hønsegård. Ser ut som om våren har kommet hos deg også? Kan ikke si det samme her...hvor det snør og snør,gjesp!
    Ha en fin dag. Klem fra Maliva

    SvarSlett
  22. Nææh,så på den da.Så stor og vakker den er. Fin pels.
    Får håpe dere finner et nytt hjem til den da.

    Tipper du er en perfekt kylling mor jeg.De søte små har det nok veldig bra.

    Vår sier du? så herlig.
    Her er det nok masse snø enda, men jeg ser lys i tunnelen. den har så smått begynt å forsvinne.

    Ha en fin søndag*

    SvarSlett
  23. Så stora kycklingarna redan blivit...:0) och vilken härlig plantering,är är det för mycket vinter ännu ...så man får vänta ett tag med vårblommor, helgen blev ett minne för livet...underbar...kram

    SvarSlett
  24. Vår hos deg jo jo,her våknet vi til fullt snøvær i dag...
    Bevilger meg en tidlig påskeferie fra bloggen og derfor:gla' påsk!!
    klem

    SvarSlett
  25. åååså søt han er... heldig er du som kan ha høner...

    ja er det ikke deilig å se at det begynner å våkne til i hagen... så det i går jeg også når jeg ryddet..

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  26. Hei!!! Og takk for koselig hilsen hos meg! Ser utrolig kjekt ut med høns, men det er sikkert litt arbeid også. Veldig fine ihvertfall :-) Det er så koselig å titte inn her på bloggen din, og er det er hus som ser koselig ut, så er det ditt! Ha en fin søndagskveld.
    Klem fra Camilla :-)

    SvarSlett
  27. Hej!
    Vad kul att se att de har blivit så stora.
    Vad fort det gick.
    Våren kommer med stormsteg och nu går det fort här.
    Ha det gott
    Annika

    SvarSlett
  28. Håper virkelig du får plassert den, og at den får sine egne høer å passe på....Det fortjener en slik flott hane!
    Herlig med vår, flott årstid vi går i møte!

    SvarSlett
  29. Det var ikke akkurat en liten kylling nei! Håper du finner ett godt hjem til den;)

    SvarSlett
  30. så herlig vårstemning...
    vi fikk lklekket kyllinger i mai, de ble store og flotte, hanen v\begynte gale et halvt år senere, så intenst at han plaget naboer.
    vi var heldig og fikk han plassert i "fosterhjem", men han lå dør en dag denne uken,- uten noe symptomer...
    sånt skjer...
    lykke til med dine...
    klem,magny

    SvarSlett
  31. Heisann!!
    Det ser så koselig ut å ha kyllinger!! Vi tenkte en gang på å ha høner trippende her.... men i et byggefelt hadde det gjerne ikke vært like populært hos naboene :o)
    Ja tenk det er begynt å spire....endelig!!! her er ikke noe i blomst ennå....men med litt sol så kommer det nok!!
    Ha en fin ny uke Margrethe :o)

    SvarSlett
  32. Ja disse har vokst seg store og fine :o) Koselig da, å ha småhøner trippende rundt! Så hdeilig å se at våren har gjort sitt inntog hos deg - herlige bilder!

    Ha en flott uke videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  33. Så artig å se bilder av kyllingene :) Er det mye lyd av de?? Hadde vært koselig å komme å kikke på de en dag....
    Herlig at våren er i anmarsj!! Det spirer og gror her også. Ser mer grønt for hver dag. Og jeg nyter å høre mer fugleliv ute, og puste dypt inn vårluften :) Våren og nytt spirende liv etter isnende kulde bringer meg inn i det filosofiske hjørne hver gang :) Ha ei fin helg!

    SvarSlett