mandag 22. februar 2010

Ny såpeholder og en vakker award


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg fant en liten såpeholder på Randesund Lysstøperi i helgen. Den passer perfekt på mitt knøttlille gjestetoalett, og måtte bli med hjem sammen med en såpe som dufter herlig.

BILD0385

Det er så koselig å fornye litt, og særlig når man finner den ene tingen man har sett etter en stund :)

Så har jeg fått en vakker award!

Awardrose1_thumb4

Solveig i bloggen Solbergets mange prosjekt har gitt meg denne vakre awarden med rose på :)

Denne gangen gir jeg den videre til noen entusiastiske hagebloggere jeg har stor glede av å besøke. Svenske er de alle sammen :) Selvom den ene bor og hager i Norge.
Jeg vet ikke om dere tar imot awarder, eller om dere har fått den før, uansett: det er frivillig å ta imot den.
Denne roseawarden sender jeg videre til Inger i bloggen: Kärleksstigen, Annika i bloggen: Naturliga ting Trädgårdsblogg og Mia i bloggen: Mias hageliv.

Til Tone som har spurt om hvor teboksen jeg fikk er kjøpt: Jeg kan ikke svare hos deg, ser jeg, så jeg svarer her: den skal være fra Skeidar om jeg husker rett.

Med kyllingene går det fortsatt fint. Jeg begynner å tro dette skal gå bra! Hønemor er så flink, og de små vokser og blir større og sterkere for hver dag.
Det kommer oppdatering med bilder, men jeg må ta de inn først, og siden det fortsatt er kaldt har jeg ikke tatt de bort fra hønemor og ut i den kalde luften. Men nå er det meldt om litt mildere vær, og da skal jeg putte de under jakken og ta de inn i litt bedre lys så jeg får tatt litt bedre portretter av dem.
Så koselig at så mange har spurt etter dem :)

30 kommentarer:

  1. Tack snälla Margrethe för din Award till mig, med ros och allt. Stilig tvålhållare, säger man så - tvålkopp kanske. Gillar din vägg också, påminner lite om hemma hos mig. Skönt att kycklingarna mår bra.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  2. Barnsligt förtjust i kycklingar. Dom är så små, nästan ulliga, men gulliga. Hönsen är inte så dumma dom heller. Fortfarande otroligt avundsjuk på ditt hönshus. Jag anar inte hur jag ska klara klämma in hönshus, växthus och några lamm i min lilla hage..Barnsligt förtjust i awarder *fniss* det ska erkännas, det är så kul att bli tänkt på. Sätter pris på dig också så jag kan lika gärna ge en returpasning ;).
    Så speciell tvålkopp, den passar väl bra i ditt gamla charmerande hus, tycker den var jättefin.
    Ha en fin tisdagskväll och tack igen :)

    SvarSlett
  3. Fin såpeskål.
    Det er herlig når en plutselig finner det en har vært på utkikk etter.
    Så bra at det går bra med pipipene.
    Gleder meg til og se bilder av de.
    Ha en fin kveld
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  4. En sånn sak til såpen har jeg også jaktet på - til det lille badet. Kanskje finner jeg en hvis jeg drar til Randesund:)
    Kjempesøt:)))

    Godt det går bra med kyllingene!

    SvarSlett
  5. den såpeholderen har faktisk jeg også, og jeg hadde glemt den helt ut... huffda... hadde også tenkt på den til gjestebadet, så det var godt du minnet meg på den. Den er utrolig fin:) Ønsker deg en fin mandagskveld. klem monica

    SvarSlett
  6. Kjempefin sepeholder!!
    Så gøy å finne saker man har letet etter!!
    Så bra at kyllingene trives....og grattis med den fine awarden :o)

    ha en fin uke Margrethe

    SvarSlett
  7. Gratulerer med awarden!!! Den såpeholderen var kjempefin! Så bra at det går bra med kyllingene - gleder meg til å se bilder av dem. Måtte det snart bli mildere. Vi er på vinterferie sør i nordlang og her er det minus 20 i skrivende stund - og vind. Brrrr
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. Hei hei :)
    Så fin den var! Er så glad i hjerter jeg <3
    Klem

    SvarSlett
  9. Heisan..

    Gratulerer med Award!

    Så stilig såpeholder du fant, og så søt sepe:)

    Veldig kjekt at kyllingene trives, gleder meg til å se innlegg fra din fine hage etterhvert som våren titter frem! Klemmer fra meg

    SvarSlett
  10. Hei på deg.

    Grattis med velfortjent Award*

    Søt liten såpeholder. Tenker den passa bra inn der ja.

    Så kjekt å høre at alt går bare bra med de søte små. Ja,hufftytti. er kaldt ute nå.Får håpe på at den gir seg snart.

    Ha en flott kveld videre
    Klem*

    SvarSlett
  11. Så søt en såpeholder!! Nå fikk jeg veldig lyst til å dra til Randesund lysstøperi! Der har de mye fint, der:o)))
    Så kjekt at det går fint med de små nøstene. Ikke for ingenting det heter hønemor,da:o)))
    Ønsker deg en flott uke min venn.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  12. Så godt å høre at kyllingene har det bra fremdeles... Nydelig såpeholder du fant deg.,..moro å finne noe man ønsker seg...

    Klem kerstin

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye med award! Velfortjent:) Lekker såpeskål! Skjønner godt at den måtte få bli med deg hjem;) Godt å høre at alt står bra til med de søte små!

    Er enig med deg, så blir nok at jeg maler hele gangen i en farge. Må bare finne den riktige.. Må jo ha en farge som skjuler litt hundeaktiviteten men som samtidig ikke blir for mørk slik at gangen ikke blir som en mørk hule:p Oppdatering kommer etter at fargevalget er tatt;)

    Ønsker deg en fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  14. Så lekker såpeholder! :o) det er så deilig å fornye litt. Fikk du ikke svart inne hos meg? hm, snodig. Men tusen takk for svaret!! Da spørs det nok om jeg ikke må komme meg til skeidar snart - for den var virkelig nydelig!! :o)

    Stor klem fra meg!

    SvarSlett
  15. Verkligen en rar tvålhållare du fått hem och grattis till fina awarden, hoppas dagen din varit bra, klemmer VIOLA

    SvarSlett
  16. Hej Margerethe!(blev detta rätt?)
    Grattis till Awarden. Jag var inne och skrev men min kommentar försvann på något konstigt vis ut i bloggvärlen.
    Jag tackar för den och tar den till i mitt hjärta.
    Tyvärr är jag så dålig på utmaninar och awarder för jag kan inte dela dem vidare för jag gillar alla bloggar var och en på sitt vis.
    Däremot kan lägga ta den till mitt hjärta och sträcka på mig.
    Hoppas du förstår.
    Stor kram
    Annika

    SvarSlett
  17. Hei Margrethe! :) Det var en skikkelig fin såpebeholder du hadde fått deg! Ønsker deg en fin kveld, klem :)

    SvarSlett
  18. Kjempefin såpeholder du har funnet. Lenge siden jeg har vært på Randesund lysstøperi. De har så mye fint :)

    Koselig å høre at kyllingene har det bra!

    Jeg kjøpte meg teboks her en dag etter inspirasjon fra bloggen din. Og når jeg kommer hjem ser jeg at det faktisk er akkurat samme type som du har. Min ble kjøpt hos Jernia.

    Har lyst å gi deg en liten bildelek-utfordring, hvis du har tid og lyst å være med. Sjekk denne posten på bloggen min så skjønner du:

    http://elinslillehobbyhjorne.blogspot.com/2010/02/bildeleken-utfordring.html


    Ha en koselig kveld, med eller uten OL-sendinger :)

    SvarSlett
  19. Så fin såpeholder, Og gratulerer med Award.

    Ha en fin kveld :)
    Klem T

    SvarSlett
  20. Søt såpeholder:)
    Og grattis med award...

    klem

    SvarSlett
  21. Jeg kan riktig kjenne duften fra såpen. Er veldig glad i slike såpestykker.

    Og for noen nydelige små kyllinger du fått. :)

    klem

    SvarSlett
  22. Grattis med velfortjent Award!!!
    Godt det står bra til med de søte små=)! Og for en herlig såpekopp!! Selvsagt skulle den være med hjem=)!

    Ønsker deg en kjempe fin helg!
    Klemmer!

    SvarSlett
  23. Grattis med velfortjent award:-)
    Så gøy å høre at det går bra med kyllingene.
    Ha en herlig uke!
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  24. Heihei!
    Jeg kikker innom her for første gang, her var det mye sjarm. Så spennende med hus som er så gammelt, vi har et lite hus på hytta som er bygd på slutten av 1700-tallet og det har sin helt egne sjarm, det er sikkert,. Det høres veldig idyllisk ut med dyr, kyllinger osv.. Her må jeg følge med, legger meg til;-) Klem fra meg

    SvarSlett
  25. Ei lita overrasking på min blogg ;-)

    SvarSlett
  26. Så nydelig den var- helt perfekt hjemme hos deg;) Håper alt står bra til med deg! Ønsker deg en fortsatt fin uke;)

    SvarSlett
  27. God morgen Margrethe!

    Gratulerer med vakker Award og ny såpeholder! Å den var vel fin. Det er vanskelig og finne noe fint og ha såpa i. Selv har jeg lenge brukt en liten asjett med roser inntil jeg fant en flott gammel en på en Svensk loppis i fjor. Den er ikke nevneverdig i form eller farge, men den er så robust og har fin patina. Så jeg skjønner deg godt at du er glad for og finne en du ble glad i!

    Håper du har det fint nå som det nærmer seg våren, i går så jeg de aller første tegnene. Knopper på syrintreet og skjærene samlet kvister til et stort reir.

    Ha en fin dag, håper solen skinner!
    Klem Aina

    SvarSlett
  28. hei..den såpehylla va jo nydeli..ønsker deg fin helg\\klemm åshild

    SvarSlett
  29. شركة عزل اسطح بالرياض
    شركة عزل خزانات بالرياض

    Hej Margerethe!(blev detta rätt?)
    Grattis till Awarden. Jag var inne och skrev men min kommentar försvann på något konstigt vis ut i bloggvärlen.
    Jag tackar för den och tar den till i mitt hjärta.
    Tyvärr är jag så dålig på utmaninar och awarder för jag kan inte dela dem vidare för jag gillar alla bloggar var och en på sitt vis.
    Däremot kan lägga ta den till mitt hjärta och sträcka på mig.
    Hoppas du förstår.

    شركة تنظيف فلل بجدة
    شركة كشف تسربات المياه بالدمام
    شركة تنظيف موكيت بالدمام
    اضغط هنا
    اضغط هنا
    اضغط هنا
    اضغط هنا
    اضغط هنا
    شركات تنظيف خزانات بالدمام
    شركة كشف تسرب المياه بمكة
    شركة عزل اسطح بجدة
    اسعار ايجار السيارات فى مصر
    شركة تسليك مجارى بمكة
    اضغط هنا
    اضغط هنا

    SvarSlett