lørdag 20. februar 2010

Hvite blomster


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvite blomster er vakkert, og det er den fargen jeg oftest kjøper på mine potteplanter. Hortensia står lenge og er flotte å se på. En av de få blomstene som også er vakre når de visner.

BILD0360

En blomst består av mange små blomster… Vakkert!

BILD0369

Hvite campanula er vakre. De kan som hortensiaen settes ut om de overlever stueluften fram til våren, og har lang blomstringstid på sommeren. Det er egentlig en staude, og vil komme igjen år etter år ute.

BILD0368

Vakre og yndige hvite blomster.

BILD0357

En hvit jasmin på hjertebøyle har fått plass i vinduskarmen.

BILD0355

For hver lille hvite blomst som åpner seg, sprer den deilig sommerduft rundt seg.  

Jeg ønsker alle som er på besøk i bloggen en fin helg :)

28 kommentarer:

  1. Herlige blomster... Kjøpte det selv i dag for å muntre meg litt opp i dette snøkaoset som herjer her..... Vil ha vår nå....
    Ha en super helg
    klem victoria

    SvarSlett
  2. utrolig fine blomster, elsker selv hvite blomster og det er som regel det jeg kjøper. Skal jeg driste det litt ut så blir det som regel rosa, hihi... Har faktisk også kjøpt meg blomster idag, kanskje dete r noe med snøværet som gjør det at man får lyst på blomster nå? Den jasminplanten på hjertebøyle var vakker.Ønsker deg ei nydelig helg ♥ klem monica

    SvarSlett
  3. Flotte blomster du viser. Så veldig fint u t med de hvite blomstene i sinkkrukken. Det var også flott med tømmerveggen i bakgrunnen. Så fint du har det! Fine bilder!

    SvarSlett
  4. Så fint du har det, kjekt å ha litt blomster nå som vi lengter etter våren. Nydelig den hvite Hortensiaen, jeg vokter den som gull, har en tendens til å dø ganske raskt hos meg :-)

    Ønsker deg en fiiin helg !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  5. Visst är det något speciellt med vite blommor, är så vackra och lyser upp inne, här håller vi på att blåsa bort och snön yr omkring, har just nu hjälp med att ta bort alla snö från taken och från gården, så idag servar jag med varmt kaffe, ha en fin lördag, klemmer

    SvarSlett
  6. så nydelige hvite blomster du har!!! Er så glad i både campanula og hortensia jeg!!!
    Så flott med denne brune tømmerveggen din i bakgrunnen her!!

    Ha en fin helg Margrethe

    SvarSlett
  7. Fint med blomster. Her har Hortensiaen alltid vore ein favoritt. Likar best den blå eg, sjølv om den ikkje alltid passar så godt inn overalt. Ellers er eg ein person som alltid må ha blomster rundt meg, og spesielt no på vinteren. Dyns du hadde nokre spennande sortar. Spesielt den sjasminen. Kjenner nesten lukta her... God helg til deg!

    SvarSlett
  8. Nuudelige hvite blomster. Hvitt er så uskyldig og rent*

    Håper alt går bare bra med de gule små.

    En fin helg ønskes til deg også*
    Klem*

    SvarSlett
  9. Åh så nydelige blomster:)Herlig herlig! Dette var bilder virkelig til å bli glad av!
    Fortsatt fin helg til DEG!
    Klem fra
    Lotta

    SvarSlett
  10. Hortensia er ein av favorittblomstene mine. Kjøpte ein diger ein på torsdag. Ha ein fin lørdagskveld.

    SvarSlett
  11. Ja, hvite blomster er vakkert, og du har jo en hel "skokk" av dem... ;o) Flotte bilder!

    Ønsker deg en herlig helg - nyt dagene!

    Klemmer fra Hildegunn

    SvarSlett
  12. Hvite blomster er vakkert, og er også de jeg liker best. Tror jeg får ta en tur på plantasjen i morgen.

    God lørdag til deg!
    Klem T

    SvarSlett
  13. Så vakre blomster! Vi får pynte opp inne nå, mens vi venter på våren. Ser ut som det tar sin tid før den kommer!:)

    Ha en fin helg! Klem Nina

    SvarSlett
  14. Undrar om din lilla karpatklocka inte är den som mamma alltid kallar för brudslöja. Oansett så är det vackert och rofyllt hos dig med alla vita blommor. Ha en fin helg du också :)

    SvarSlett
  15. Så underbart vackra vita blommor du visar, jasminen är nog den mest exklusiva av dem. Hoppas de två första klarar sig så att du kan plantera ut dem i din trädgård. Vilken tröstlös vinter vi har, minus 15 och snöstorm.
    Fortsatt trevlig helg!

    SvarSlett
  16. Hvite blomster er penest synes jeg. Hortensia har jeg hadd tre av allerede i år. Det er en nydelig plante synes jeg.

    Ha ei fin helg

    SvarSlett
  17. Jaaaaa, Margrethe - jeg også elsker hvite blomster. Men så leser jeg at du får hortensia til å vare lenge. Min står i høyden 10-14 dager, selv om jeg vanner litt hver dag. Har du noen triks du vil dele med meg om hvordan du får en hortensia til å vare leeeeeenge ... ?!

    Jeg har en rosa variant akkurat nå. Den blir litt brun ytterst i kantene både på blomst og blad, og søren om jeg vet hva de signalene betyr. Innimellom kniper jeg av selve blomsten og sette den i vann. DA varer den litt lenger.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  18. Vakkert!vakkert!vakkert!

    Kos deg i kvelden

    SvarSlett
  19. Nydelige vakkert Margrethe... Hortesnia er nok en va mine favoritter... både tørket og ferske..

    Campanula får jeg aldri til..

    Klem O=)

    SvarSlett
  20. God formiddag!

    Så nydelige bilder av hvite blomster. Så enig med deg, utrolig vakkert...

    Ønsker deg en flott søndag og en fin ny uke, klemmer fra meg

    SvarSlett
  21. Så nydelige bilder du viser av vakre hvite blomster!!! Kjøpte meg en stor og flott hortensia, og den stod veldig fint i ca 14 dager...og så glemte jeg å vanne den...huff og huff ;-)
    Ønsker deg en nydelig søndag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  22. Nydelige blomster:) Får nesten litt vårfølelse! Selv om det ikke akkurat ser sånn ute:P Håper du har hatte en fin helg og at alt står bra til med de nyeste familiemedlemmene!

    Ønsker deg en riktig fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  23. Vackra vita blommor.
    Så roligt att du tittar in och följer min resa.
    Kram
    Hanna

    SvarSlett
  24. å, så vakre blomster!
    hvite blomster er noe av det fineste...
    ha en glad søndag
    moaklem

    SvarSlett
  25. Hei*
    Ja, her har været vært "påske-lekkert", bortsett fra den sure vinden og kulden.

    Ønsker den finfin søndag videre Margrethe*
    Håper alt går bra med deg.

    SvarSlett
  26. Skjønne blomsterbilder du viser.Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld,klem sissel

    SvarSlett
  27. Så koselige bilder, Margrethe! Har også fått en hvit hortensia i hus. Håper jeg klarer å beholde den - den drikker meg snart ut av huset:o)))
    Campanula har jeg ikke hatt, men den skal jeg jammen prøve - takk for tipset:o)
    Vakker lykt du har, min venn.
    Det ligger en liten hilsen til deg hos meg:o)

    Ønsker deg en flott uke! Her er det vinterferie - jeg skal jobbe to dager, så er det hjemme med mine barn:o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  28. Vita blommor kan man inte få nog av.
    Trodde först att de var snö i fönstret så maninte kunde se ut.(på den lilla bilden)
    Här snöar det igen....
    Ha en bra dag
    Annika

    SvarSlett