tirsdag 9. februar 2010

Familieforøkelse i hønsegården :)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

To små kyllinger har sett dagens lys i hønsegården.
Høna har ikke skjønt at det er greiest med kyllinger om våren, og valgte seg en skikkelig kuldeperiode å få sine søte små. Dermed måtte vi opp med varmelampe til dem, og polstre bilburet til bulldogen, og lage et lite “mor-og barn hus” for den lille familien.
Det er utrolig å se de søte små nøstene, som kommer ut av egget sitt fiks ferdig. Blir helt øm om hjertet, jeg!

BILD0333

Det var ganske umulig å ta bilder i det røde lyset, men jeg måtte legge ut noen allikevel :) Beklager kvaliteten!
De skjelver etter bare et halvt minuntt i hånden, og har det best om de får  de ligger mye under hønemor og varme seg. De er bare ute en snartur for å spise litt, så jeg hadde ikke så god tid på meg til å få tatt de.

Jeg håper de overlever, til tross for at de har ankommet på feil årstid :)

32 kommentarer:

  1. Hei,Margrethe.Håper det går bra med kyllingene.Gratulerer med nydelig smykke du vant hos Ingrid.Hun er så flink.Ønsker deg en fortsatt fin uke.Klem

    SvarSlett
  2. Hei!
    Spennende blogg du har og så gøy med de små kyllingene! (Kom bare LITT tidlig til Påske?..:)) Interessant å titte på dine prosjekter - har vært gjennom en del selv med vårt gamle hus også.
    Lykke til med de små fjærkledde!..
    Hilsen Kristin på Akeleiegården.

    SvarSlett
  3. Hei M., noen har det tilsynelatende travelt, hihi, så skjønne. Godt de har en stor og god mamma. Tenker de har det bra hos deg og klarer seg godt. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  4. Ååh nei så koselig med kyllinger, de er vidunderlige søte!! Er så utrolig glad i fugler og høns, koseligere dyr finnes. De lodne kattene må vi heller ikke glemme..Jeg trodde nok også de ville komme litt utover våren?

    Ja du får ha en koselig kveld du også Margrethe :)

    Aina

    SvarSlett
  5. Gratulerer..!! sååå stooort!!
    lykketil med de søte små, håper det ikke blir fro kaldt for dem...

    klemmer¨¨*

    SvarSlett
  6. Så spennende!! Ønsker dere lykke til:o) Dette går nok bra:o))
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Oj, oj, tenk å finne på å sette "barn" til verden i disse kalde tider:))
    Søte små nøster som en har lyst til å holde i hånda - det skjønner jeg godt.
    Håper inderlig hønemor passer godt på dem, men dere hjelper vel til kan jeg tenke meg.
    Får ønske både hønemor og dere lykke til med famileforøkelse!

    SvarSlett
  8. Så spennende! Nusselige små kyllinger. :)

    SvarSlett
  9. Koselig med kyllinger. Her har det vert verpestopp i vinter, men nå som vi har skalka for vinduer for å holde på varmen har de fått tilleggslys og da kommer egga trillende :)

    Det går nok greit med kyllingene skal du se, de fleste høner er gode mødre :)

    SvarSlett
  10. Nusselige kyllinger!
    Varm klem til deg og kyllingene ;)

    SvarSlett
  11. Koselig med sånne små dunnøster. Håper de klarer seg bra selv om de kommer midt på vinteren.
    Lykke til med familieforøkelsen:)

    SvarSlett
  12. Åh så herlige !!! Drømmer om noen slike jeg også, men ser helst at det blir til våren :-)

    Ønsker deg en fiiin kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  13. Så nydelige de var da:) Krysser fingrene for at mildværet kommer snart sånn at det blir litt lettere leve forhold for de!

    Huff..ja nå håper jeg det ikke dukker opp noen mer uforutsette og ubehagelige overraskelser! Sånn at vi kan konsentrere oss om oppussing istedet fremover;)

    Ønsker deg en flott kveld!

    Klem

    SvarSlett
  14. Så koselig med små kyllinger!
    Håper de overlever! :)

    Ha en fin kveld!

    klem, cecilie

    SvarSlett
  15. Grattis till tillökningen i hönshuset!
    Så söta, hoppas de klarar sig.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  16. Åååå for noen nusselige små...gratulerer!

    Vi får håpe de overlever den strenge vinteren. Så koselig med kyllinger:))) Klemmer fra meg

    SvarSlett
  17. Gratulerer med familieforøkelsen.. så koselig da.. like stort uansett art spør du meg... et nytt liv er stort..

    så søte de er da...

    blir spennende å føleg fremover..

    klem Kerstin

    SvarSlett
  18. For noen nydelige små hønsebarn! Må være utrolig kjekt å ha fjærkledde venner hjemme! Jeg ønsker meg høns, men er redd vi ikke skal kunne dra bort da. Kjempekoselig innlegg, blir øm om hjertet jeg og! ;-)

    Klem fra Camilla

    SvarSlett
  19. Å, så søte de var, da! Får håpe de klarer vinter'n!:)

    Ha en fin dag! Klem Nina

    SvarSlett
  20. Guri - for noen nusselige små nøster!!! Så spennende å få kyllinger da - selv om det var på et ugunstig tidspunkt! Håper det går bra med dem - gleder meg til å følge med videre!!!
    Ønsker deg en nyyydelig dag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  21. Vilket vårtecken... hoppas de tar sig bra.
    Ha en bra dag
    Annika

    SvarSlett
  22. Hei Margrethe
    Å så nydelige, ♥ ♥ ♥ kyllinger er jo bare fantastiske små nøster… lykke til med de søte små ♥ Ønsker deg en fortsatt stålende dag. Klem fra Mette

    SvarSlett
  23. Den här hönan har visst inte fattat att det är fortfarande vinter...) ljuvliga små kycklingar att redan glädjas åt, ha en fin kväll, kram

    SvarSlett
  24. Så herlige de er disse små nøstene! Vi krysser alt vi har og håper de klarer seg gjennom kulda. Lykke til.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  25. Næmmen, så søte små...!!!
    Ønsker deg en fortsatt herlig uke!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  26. har du høner,så morsomt.
    Nydelige kyllinger. Håper virkelig at de får leve opp.

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  27. Så koselig å se bilder av kyllingene da :) Håper de får vokse opp og at hønemor holder de gode og varme!!

    SvarSlett
  28. Helledussen for noen skjønninger da!!
    Håper det står bra til!!!

    SvarSlett
  29. Å så skjønne da. Jeg er selv vokst opp på gård, hvor vi hadde høner, og far hadde rugemaskin også, så jeg har opplevd nettopp dette...Å ta imot de fix ferdige kyllingene. Spennende, håper det går bra med disse skjønne små....
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  30. Neimen så skjønne, koselig med små søte kyllinger...så vet du hva du skal vise bilde av til påsken i bloggen..he,he...tror høna tenkte på bloggens ve og vel jeg...ha ha ha....lykke til med de skjønne små fjærballene!

    SvarSlett
  31. Så søte små! Nuuudelige er de! God helg fra Marianne som oså en hønsekokk:-))

    SvarSlett
  32. Så nusselig:-):-) Må være SÅ kos å ha høner.
    Så fint at smykket kom frem:-)
    Ønsker deg en herlig helg.
    Klem Ingrid

    SvarSlett