søndag 24. januar 2010

Vår på kjøkkenet


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tiden går, og det er blitt litt vår på kjøkkenet mitt, selvom det er koselig med skikkelig vinter på Sørlandet for en gangs skyld.
En oppstammet myrt i en potte som var helt “meg” ble med hjem fra butikken.
Den minner meg om noe som ikke er så langt unna: varme solstråler og roseduft i hagen.

BILD0313

Endelig er perleblomstene kommet i butikken. Mine første ble kjøpt hjem for noen dager siden, og det kommer til å bli mange slike på kjøkkenbenken min fram til våren og påskeliljene overtar. Jeg synes de er utrolig vakre, og skaper vår rundt seg.

BILD0317

Tusen takk til alle som har lagt igjen hyggelige kommentarer hos meg. Det setter jeg pris på, selvom det har vært stille fra denne kanten.
Jeg har ikke vært i form, og orker ikke lange økter ved pcen. Det kommer seg sakte men sikkert, men foreløpig blir det nok ikke så mange besøk rundt på bloggene, og heller ikke så mange innlegg som jeg har hatt tidligere.
Men jeg kommer sterkere tilbake :)

Jeg ser jeg har fått noen nye følgere. Så koselig! 
Ønsker alle som er innom bloggen min en riktig fin søndag.

48 kommentarer:

  1. Så fantastisk kjekt at du er her igjen.

    Blir sjølv vekke i ein mnd. på rehabilitering.
    kanskje det er muliheter for å blogge, men det blir i alle tilfelle mindre.

    Ha ein fin kveld :O)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder, og hyggelig "å se deg igjen" :)

    Ha en fin kommende uke:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  3. Velkommen tilbake Margrethe*
    SÅ hyggelig å "se" deg her inne igjen. Har savna deg vet du.
    Jeg ble så glad for de fine orda inne hos meg.Tusen takk*

    Leit å høre at formen ikke er helt på topp, du får ta det med ro,å ta godt vare på deg selv*

    God og varm klem fra meg*

    SvarSlett
  4. Ja,nye blomster må vi ha,bærer bud om den årstiden vi snart kommer inn i!Perleblomster er nå yndige da!
    Ha det godt!!

    SvarSlett
  5. Ønsker deg riktig god bedring så får du bare ta den tiden du trenger! Håper i hvertfall du får en deilig uke. Linda

    SvarSlett
  6. Åh så kjekt å se et innlegg fra deg igjen!!
    Nydelige blomster....er så fint med vårløker...og en myrt ønsker jeg meg. Kan ikke finne det jeg...
    Ha god bedring Margrethe og ta vare på deg selv!!

    SvarSlett
  7. Heia vennen:)

    Utrolig kjekt å ha deg tilbake igjen, kjente jeg ble hoppende glad når jeg så kommentar og innlegg fra deg. Herlig og vårlig på kjøkkenet ditt!! Ja nå har vi virkelig ryddet som bare det her, og vi har bestemt oss for å kjøre en tur på "tippen" neste helg, skal bli deilig å bli kvitt litt. Tilogmed nede i boden er det system og orden nå, takket være min mann. Så nå skal vi sette oss ned å nyte resten av syndagen med pizza og se film. Prinsessa sover over hos farmor og farfaren sin og der tror jeg hun storkoser seg, litt tomt her hjemem da men...

    Kan tror jeg fant noen skatter jeg ikke vite jeg hadde idag... sukk... tyder kanskje på at jeg begynenr å få for mye, men jeg hadde en hel kasse med gamle og utrolig skjønen blomsterpotter nede i boden som jeg hadde glemt helt av. Gleder meg til å pynte med dem rundt forbi.

    Ønsker deg en videre fin søndagskveld:) Klem fra Monica

    SvarSlett
  8. Fint og vårlig. Flotte bilder og veldig kjekt å se deg igjen. Ha ein fin søndagskveld.

    SvarSlett
  9. Flotte bilder fra et vårlig kjøkken..
    Og så koselig å titte innom deg igjen, håper ormen blir bedre da... Masse god bedring...
    ha en flott søndag
    klem victoria

    SvarSlett
  10. Hei,Margrethe.Så hyggelig å høre fra deg igjen.Du har vært savnet skal du vite,men ta det i ditt tempo.Ønsker deg god bedring.Vårstemning hos deg.Er nok i vinterstemning enda.Klem

    SvarSlett
  11. Velkommen tilbake:) Du har vært savnet! Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg:) Ja håper formen er tilbake snart så de blir maling! Fikk skikkelig vår følelse av de flotte bildene dine:)

    Ønsker deg en fin kveld og ser fram til neste innlegg.

    Klemmer

    PS: I forrige kommentar hos meg fortalte du om hunde dere måtte omplassere var det den franske bulldoggen dere hadde? eller var det en tidligere? Uansett trist når man må slikt, men det skal jo være et hyggelig forhold for begge parter så forstår deg godt hvis den ikke gikk overens med barna dine.

    SvarSlett
  12. Perleblomster er nydelige, må ha meg noe sånne en av dagene. Lengter etter våren nå, så da hjelper det jo litt å få noe vårlig inn i hjemmet:)
    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  13. Hej Margrethe! Så fint att höra från dig igen. Beklagar att du inte är i form, men man kan inte alltid vara på topp. Viktigt att du nu tar hand om dig själv. Jag gillar både myrten och pärlhyacint väldigt mycket.
    Sköt om dig!

    SvarSlett
  14. Så innmari koselig med litt lyd fra deg,Margrethe!! Nydelig i karmen din,kjempefin potte. Har også en myrt..de er vakre! God bedring og klem fra meg

    SvarSlett
  15. Veldig godt å ha deg tilbake Margrethe, du har vært savnet.

    Håper at du snart er tilbake i god form, og i mens må du ta vare på deg selv,..
    Herlig med litt vår på kjøkkenet selv om det er sne og vinter ute. Her er det snart 40 dager med sne, det har jeg aldri opplevd før...

    Ønsker deg en fiiin kveld !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  16. Gode venn; så kjekt å se våren komme snikende inn i vinduskarmen din:o) Kjenner jeg deg rett kommer også vår-iveren snikende med solstrålene og blomstene som snart stikker frem. Da er Margrethe i sitt ess:o))) Du er slett ikke alene. Jeg sitter og kikker i Hagen for alle, på hageblogger på nett og i lånte bøker, og planlegger alt jeg skal gjøre til våren:o) Kjenner jeg meg rett får jeg til en fjerdedel og knapt nok det, men det får så være. Har satt min kjære på saken å snekre noen hagebord, så får vi nyttet mørketiden mens dagene går mot vår:o)
    Ta godt vare på deg selv, min venn:o)))
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  17. Vakre og vårlige blomster!!
    Håper formen raskt blir bedre!!
    Ønsker deg en fin uke;)
    Klem

    SvarSlett
  18. Så bra at det ikke var henne da:) Synes hun er bare så herlig! Ja en mastiff blir jo rimelig stor og er ikke så grei å hanskes med hvis de slår seg vrang, hvertfall ikke for de små. Må få se noen flere bilder avden lille franske søtnosen deres i framtiden da:)

    Klem

    SvarSlett
  19. Myrt har kommet hjem til meg også. De er jo så greie med at man kan klippe litt på dem;)

    SvarSlett
  20. Vad kul att du är tillbaka.
    Tack för dina fina hälsningar
    Annika

    SvarSlett
  21. Det er ikke alltid man har energi til å løpe rundt i Blogglandia og hilse på. Jeg er nok der selv mange ganger, og det er nok naturlig.

    Håper formen bedrer seg. Ta livet med ro og nyt de herlige perleblomstene. Også hvite ... jeg fant bare blå jeg ... ;-)

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  22. Åh den potta titta jeg på i butikken igår, utrolig fin!:)
    Har ikke funnet perleblomster enda jeg...var innom to blomsterbutikker igår.. må ut på ny leting til uka!

    Håper du får en fiiin uke=)

    Klem Lise

    SvarSlett
  23. Så kjekt å ha deg tilbake Margrethe=)!! Herlig potte, den likte jeg også! Håper formen kommer seg....er ikke kjekt når den ikke fungerer!
    Ønsker deg en riktig god uke=)!

    Klemmer!

    SvarSlett
  24. Heisan..

    Så kjekt å ha deg tilbake!

    Ikke kjekt å være syk, godt du er på bedringens vei. Ta den tid du trenger og pass godt på deg selv :) Fin potte du har kjøpt deg, kjekt å snope litt mens vi venter på våren..

    Ønsker deg en fin ny uke, stor klem fra meg

    SvarSlett
  25. Koslig, vårlig innlegg !! Håper formen din stiger !!

    SvarSlett
  26. Så kjekt med livstegn fra deg, men så leit at du ikke er i form.
    Ønsker deg god bedring! Ta godt vare på deg selv!
    Klem Anita

    SvarSlett
  27. Ååå, perleblomster er så fint! Kan man plante dem ut? Kunne tenke meg å ha noen sånne utafor huset til våren.

    SvarSlett
  28. Uff da...så kjedelig å ikke være i form.. håper du blir raskt bra igjen..savner dine herlige innlegg.. men i mellom tiden nyter jeg de flotte bildene av perleblomsten...

    god bedring og fin uke..*
    *
    varm Kerstin

    SvarSlett
  29. Håper formen er stigende og at du snart er tilbake for fullt:-)
    Koselig å pynte litt med vårblomster selv om vi bare har kommet til midten av januar:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  30. Godt å høre fra deg igjen...du har vært savnet....TA den tiden du trenger. Varme tanker til deg i dag. Maliva

    SvarSlett
  31. Så trivelig og høre fra deg igjen.
    Jeg har savnet bloggen din. Håper formen kommer fort tilbake.
    Så nydelig krukke med tekst som har passet hjem til meg også.
    Myrt er bare så fin. Liker perleblomster både de hvite og de blå.
    Ha en fin dag og god bedring
    Klem

    SvarSlett
  32. Så koselig at du er tilbake!
    Det er kos å lage litt vårstemmning inne, når det er full vinter ute.
    Ønsker deg en fin uke, og god bedring!
    Klem T

    SvarSlett
  33. Myrtenträd det ska jag köpa mig ett i vår och pärlhyacinter finns redan här hemma..så mycket fint det finns nu i blombutikerna, hoppas dagen din är bra, KRAM Viola

    SvarSlett
  34. Så koselig med besøk av deg igjen, og nytt innlegg her på bloggen - godt å høre at formen er begynt å "ta seg opp igjen"!!!!

    Nydelige bilder du viser - likte så godt den flotte krukken som myrten er plassert i.

    Ønsker deg en riktig god uke!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  35. Trivelig å se liv på bloggen din igjen :) Perleblomster er vakkert. SNART ER DET VÅÅÅÅÅR!!! Tjohoooo :)

    SvarSlett
  36. Hei Margrethe, så herlige blomster og fin krukke.

    Det er deilig å la bloggen ligge litt og pleie seg selv. Ta det med ro og jeg håper du snart føler deg i fin form igjen.

    klem
    emma

    SvarSlett
  37. Trivelig å se at du er på bloggen.
    Leit å høre at du ikke er i form, men håper du snart er tilbake for fullt.
    Ta det med ro og ta vare på deg selv.
    Klem.

    SvarSlett
  38. Herlige bilder! Og for ei fin potte. Jeg kjenner også trangen til å skape litt vår her hjemme, på tross av vinter der ute :)

    Håper du blir bedre snart! God bedring, og god helg :) Klem

    SvarSlett
  39. Så nydelig blomsterpotte,den likte jeg godt.

    Ønsker deg en fiin helg

    SvarSlett
  40. Her var det vår ja:) Fortsatt god bedring og god helg:) Klem

    SvarSlett
  41. Super fin potte!! Og våren kan gjerne komme nå (snør og snør her..så den kommer vel ikke helt ennå:(....God helg-og god bedring:)

    SvarSlett
  42. Hei Margrethe! Så koselig å ha deg tilbake! Ikke noe greit når formen er laber. Har vært der selv, og er ikke tilbake på topp enda. Har ventet på time hos spesialist i fem mnd. - har endelig fått time i slutten av februar. Håper ting bedrer seg da...Ønsker deg god bedring! Vi blogges! Klem:)

    SvarSlett
  43. Så koselig med innlegg fra deg igjen...trist å høre at du ikke er i form- men jeg håper du er på bedringens vei..nydelig krukke og blomster- her er det også perleblomster og krokuser...så selv om vinden uler og det er iskaldt ute- føler jeg et snev av vår inne;) Ønsker deg en fin uke!!

    SvarSlett
  44. Hei Margrethe.
    Håper du er i bedre form. Kanskje det kan muntre deg opp at det er en overraskelse til deg på bloggen min:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  45. uffda,.. håper formen stiger ...!
    fint innlegg,- nydleig medden hvite perleblomsten...
    klem og fine dager ønskes...

    SvarSlett
  46. Heihei!
    Venter på vår jeg også... Har riktignok grønn plen enda,men sneen kommer garantert snart, uff...
    Grønn plen men iskaldt! Jeg holder meg inne og fyrer i ovnen:)

    Finfin kveld til deg!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  47. Hei M., nydelig med perleblomster, her har de også kommet i hus. Ikke kjekt å lese at du ikke er helt "pigg", håper du kommer deg raskt. Vi får se frem til vår og sommer, her er det så mye snø, og du har nok enda mer, jeg må si jeg er lei av snø og kulde nå. God bedring til deg, klem fra Mona.

    SvarSlett
  48. Hei Margrethe, du er savnet!!

    Men livet kommer først, og når du har tiden der igjen kan vi drømme litt sammen igjen. Jeg tenker også ofte på våren, det har vært en hard vinter. Men så er den vakker også når frosten ligger på trærne og sola skinner så snøen glitrer. I går var en slik dag og det var nydelig. Men det skal bli deilig og kunne komme mer ut, sitte litt i solveggen og kjenne energien strømme. Myrtetrær er så utrolig flotte, jeg kjøper ett par hvert år. Men så klarer jeg og drepe de. Enten med for mye eller for lite vann. Ellers er det for varmt eller for kaldt, synes det er utrolig vare! Lykke til med din!

    Ha det godt så lenge!
    Klem Aina

    SvarSlett