søndag 20. desember 2009

4. søndag i advent. Og en award til gode bloggvenner.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er blitt 4. søndag i advent, og julaften nærmer seg med stormskritt. De siste dagene har jeg vært syk og ligget på sofaen og tenkt på alt jeg skulle gjøre, men ikke fikk gjort. Men jul blir det uansett, så jeg trøster meg med det :)

BILD0304

På trappa har jeg satt ned en liten gran jeg fant oppi skogen her. Lurte litt på om det var lov å “finne” små grantrær, men den sto helt oppi et annet tre, så jeg fant ut at jeg bare gjorde treet en tjeneste ved å tynne litt i skogen… Lys og litt pynt kom det på, og nå står det og skaper julestemning i inngangspartiet.

BILD0300

En enkel krans av bjørkeris henger på hver dør.

BILD0302

Og min snille datter har laget en koselig krans av granbar som pynter opp på uthuset.

BILD0303

Inne teller vi dager til jul, og kan bare konstantere at nå nærmer det seg.

BILD0310

Bare fire pakker igjen i kalenderne, og like mange dager til julestrømpene er fulle av godis, og det er JUL.

 

En award til gode bloggvenner:

_MG_4893

Jeg har fått denne koselige awarden av Miss Mette, besøk gjerne den koselige bloggen hennes! Jeg vil gi den videre til noen gode bloggvenner. Jeg kunne gitt den til alle i blogglistene mine, men velger meg ut fem stk. Og det er Magny, Ralfefarfar og Guttemamma, Kerstin og Monica. Det er selvfølgelig frivillig om dere vil ta imot, og evt. sende videre.

54 kommentarer:

  1. Vil bare ønske deg en riktig fin julehelg.
    Det blir ikke så mye blogging de siste dagene fram til jul.
    Ha en fin kveld videre
    Klem

    SvarSlett
  2. hjertelig takk skjønne Margrethe, jeg tar selvfølgelig imot:) Kjempekjekt å få award og du er jo så snill og god. Så skjønn pakkekalender:) Og veldig vakkert pyntet ute. Håper formen er bedre:) Jul blir det uansett ja:) juleklem fra Monica

    SvarSlett
  3. Så flotte kranser - og det lille juletreet var jo så fint!
    Vi skal sette opp tre på trappa i dag!
    Ønsker deg en nydelig søndag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  4. Så fint du har pyntet utenfor!! Skikkelig julestemning;-)
    Ha en fin kveld videre,
    Kristin

    SvarSlett
  5. Jag gillar också det enkla som din krans tex
    Den lilla söta granen.
    Tack för kommentaren hos mig det är alltid kul när du tittar in.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvarSlett
  6. Du har virkelig en koselig og inspirerende blogg. Har kost meg masse med lesing her inne.

    SvarSlett
  7. Klart jeg vil ta i mot,jeg synes dte er en ære å bli valgt ut jeg!!! Velidg glad og tusen takk!! Helt herlig på trappen din,håper du er helt frisk og rask igjen!!
    klem

    SvarSlett
  8. Så fint pynta det var hos deg!Eneste som mangler er snø;)
    Kransen av bjørkeris likte jeg kjempe godt!
    En fin kvld ønskes deg også;)
    Klem

    SvarSlett
  9. Så flott julepyntet ute...
    så leit at formen har vært dårlig håper den bedrer seg før julaften... men greit å trøste seg med at jul blir det uansett....
    ønsker deg en fin siste søndag i advent
    klem victoria

    SvarSlett
  10. Uff...kjedelig å være syk nå like før jul!!
    kjekt at jenten ordner opp litt da...koselig pyntet utenfor hos deg!!
    Her er det jeg pyntet snødd ned :o) Må grave frem i morgen.....her har vært snøstorm idag!!
    Ha en fin kveld Margrethe...og kos deg :o)

    SvarSlett
  11. Så nydelige bilder...for en vakkert dør du har liker fargen veldi9g godt...

    skjønn krans din datter har laget..

    Tusen tusen takk for AWARDEN... Jeg tar den med meg og lager et innlegg i romjulen..'


    Masse klemmer Kerstin

    SvarSlett
  12. Ja ikke noe særli å bli syk i denne hektiske tiden!Godt at det er ei hjelpende hand å få da.Det var kjempeflotte stemningsbilder du viser,god bedring og kos deg videre i førjulstida,klem Sissel

    SvarSlett
  13. Alltid trivelig å pynte, og du har fått det SÅ fint både ut- og innvendig.

    Jeg håper du snart er på beina igjen, kjedelig med sykdom like før jul, man har da sannelig andre ting å fordive tiden med ;-)

    Grattis med awarden - den fortjente du!!!

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  14. Lekkert lekkert lekkert!!!! Skikkelig jul hos deg...litt sånn svensk som jeg forbinder med flinkejulelagere;) Klem til deg og håper formen er bedre:)
    Klem

    SvarSlett
  15. Åh, så nydelig du har pyntet ute! Det inngangspartiet var bare sååå koselig med det lille treet og kransen og alt..sukk! Det er skikkelig julestemning hos deg, det er det ingen tvil om:)

    SvarSlett
  16. Kjempekoselig, og kjekt at du er på bedringens vei, ønsker deg nokre fine førejulsdager med masse energi.
    Takk for helsing på bloggen min.

    SvarSlett
  17. Hei, og takk for koselig søndagsvisitt på bloggen min!

    Så koselig du har pyntet utenfor - en hjertelig velkomst venter dine gjester :o)

    Nå er det virkelig like før julen er her! I dag har jeg pakket inn de siste julegavene, og skrevet de siste julekortene - sent ute, ja jeg vet det, men koselig med julepost i romjulen også.. ;o)


    Om jeg ikke rekker innom deg igjen før julen ringes inn, ønsker jeg deg fine dager frem mot høytiden, og en riktig GOD JUL og et GODT NYTTÅR!!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  18. Nåp ser det ut til at julen nærmer seg ditt hjem:o) Koselige bilder. Hilse datteren og si det var en skjønn krans. Flink hun:o)
    Gratulerer med award-velfortjent;o)
    Gode førjulsdager til deg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  19. Grattis till alla awarder, du är verkligen värd dem. Vilken jättefin ytterdörr ni har.

    SvarSlett
  20. Hei M., håper du føler deg bedre nå. Nydelig pyntet på trappen din, her er all pynten på trappen borte vekk i snøen. Julen kommer uansett, god bedring til deg, klem fra Mona.

    SvarSlett
  21. Håper du er på bedringens vei, det er ikke noe gøy å være syk i forjulstiden. Nydelige bilder!!! Herlig liten gran og flotte kranser:) Er også veldig glad i kranser, syns de hører julen til. Kransen din datter har laget til uthuset var jo bare skjønn!!!
    Gratulerer med koselig award, og ha en fortsatt fin forjulstid!
    Klem Anita

    SvarSlett
  22. Så snill du er - jeg må bare si tusen takk;) Også fine bilder du viser i dag- det er en helt spesiell stemning hos dere- det merker jeg;) Håper du er bedre nå!

    SvarSlett
  23. Nyyyydelige bilder Margrethe=)! Så koselig med et mini tre! Så trasig å være syk...riktig god bedring til deg! De siste dagene mot jul går fort så om jeg ikke rekker innom deg før julen ringes inn ønsker jeg deg og dine en riktig GOD JUL og et GODT NYTTÅR!

    Juleklem!

    SvarSlett
  24. Hei hei
    skikkelig koselig bilder fra et nydelig pyntet julehus:) Jeg må få gratulere alle som fikk awader fra deg. Vel fortjente alle sammen. En nydelig award med et nydelig bilde.
    Denne helga har det vært en del sofa sliting på denne dama også men nå får oppkast være oppkast og jul være jul og når jul er jul så er det bånn gass. Godt å kjenne at kroppen begynner å fungerer igjen.
    Mange år siden jeg har vært så utslått. Men da husker jeg iallfall på hvordan det er å være frisk. God bedring til deg på mandagen før jul. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  25. Klart det er lov å hente inn små juletre, finnes nok gran....nesten for mye!

    Kjempe koselig hos deg, ikke fått så mye snø dere??? Her ligger det i tykke lag, og lager en skikkelig koselig julestemining!

    SvarSlett
  26. Hei,Margrethe.Huff,har du blitt syk.Ønsker deg god bedring og en riktig god jul.Vi "sees" på nyåret.Klem

    SvarSlett
  27. skjønnt hos deg, og takk for opPmerksomheten...

    nå ønsker eg deg og dine en velsignet juletid...
    så blogges vi videre etter hvert...!

    idag er det glede at sola har snudd,- og vi går mot lysere tider,- mot sol, vår og hagestell...
    go klem, magny

    God jul!

    SvarSlett
  28. Du har en så fin och välkomnande entré med den rara granen, hoppas helgen varit skön och här har vi fortfarande ett underbart vinterväder, gissa om det är så vackert ute ihop med den röda gamla gården, jag njuter, klemmer VIOLA

    SvarSlett
  29. Håper på fort bedring. Det er ikke kjekt å være syk nå på denne tiden.
    Men jul blir det uansett, det får jeg også erfare for fullt i år.
    Det var noen flotte kranser du hadde. Bjørkekranser er vakre og de kan brukes om igjen og om igjen:)

    God jul og mange god bedringsklemmer fra meg!

    SvarSlett
  30. Uff..så leit å høre at du er syk nå midt oppi alle juleforberedelsene. Håper du kommer deg raskt og får en fredfull julehøytid med dine kjære. Takk for alltid hyggelige kommentarer du legger igjen hos meg...God jul og et spennende nytt år. Julehilsen fra Maliva

    SvarSlett
  31. Så ergerlig å være sjuk da, håper du kommer deg. Fine kranser du hadde. Ønsker deg ei god og trivelig jul. Kos deg.

    SvarSlett
  32. hei kjære margrethe -

    ..så godt at du er tilbake etter en pause! det trenger vi nok innimellom, sant!
    ..er innom for og ønske deg og dine en riktig god julefeiring..
    moa-juleklemmer

    SvarSlett
  33. Håper du er bedre Margrethe:-)
    Gratulerer så mye med med award og gratulerer så mye til de som har fått den av deg!
    Innom for å ønske deg og dine en riktig god jul,
    så snakkes vi er i det nye året min venn:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  34. Hei og så fint du har pyntet! Håepr formen er bedre og ønsker deg og dine er rigktig god jul, alltid hyggelig å se navnet ditt på skjermen min:-) Klem, Marianne

    SvarSlett
  35. En riktig God Jul ønskes fra AnneKa :))

    SvarSlett
  36. Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul! Takk for all inspirasjon!

    SvarSlett
  37. Hei Margrethe
    Så koselig og flott julepyntet hus, kjempesøtt det lille juletreet på trappa også :o) Koselig at du ville ta imot awarden. Liker bloggen din veldig god og en av dem som jeg har fulgt helt med fra starten. Skulle ha kommentert headingen din mange ganger, men helt glemt å få det med… Syns den er utrolig flott, andelenes, enkel og veldig flott!!!! Ønsker deg en fortsatt flott dag og en riktig god jul. Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  38. Heihei!
    Så fin julestemning hos deg!
    Nå håper jeg du har koset deg i jula så langt! Det har vi gjort i vårt hus:) Nå er det endelig juleferie og kos:)

    Ha en fantastisk romjul!
    Stor klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  39. Jag har två bloggar;
    Hem och Pynt; http://vindsromantik.blogspot.com/
    Smycken www.magsromantiskasmycken.blogspor.com

    Hej
    Vilka fina bilder, önskar dej en fortsatt skön julhelg.
    Nu ska jag ut på din blogg och kika mera, du har så mycket fint.
    Många Julkramar
    /Maggan

    SvarSlett
  40. Så koselig det var her da, jegvil gjerne inn igjen, så jeg linker.
    God romjul!
    Hilsen Kate, også fra Sørlandet

    SvarSlett
  41. Ja nå koser vi oss med julegotter og gaver.
    Fortsatt gledelig jul til deg og dine.
    Klem:)

    SvarSlett
  42. God Jul Margrethe!

    Håper du har riktig deilige dager med dine aller kjæreste! Og at du ble frisk i tide til feiringen. Det hadde vært trist hvis du ble sengeliggende.

    Så nydelig du dekorerte på trappa di, jeg har så sansen for de små trærne i bøtter og sinkspann. For min del ble det ikke noe tre i år, men jeg gleder meg over de jeg har utenfor huset. Nå ligger det godt og vel 20 cm. med snø, det henger tungt og vakkert på greinene.

    Hygg deg videre i romjulen og nyt alt du kan!!

    Varm Juleklem, Aina

    SvarSlett
  43. Titter bare innom for å ønske deg en herlig nyttårshelg!!!Etter noen dager med jobbing og besøk av venner, låser vi døren og drar i retning fjorden og hyttelivet:o)))) Håper på en rolig feiring med familien der:o))
    Ønsker deg et strålende flott 2010, min venn!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  44. Tusen takk for hyggelig bloggvennskap i året som snart er gått.

    Ønsker deg et riktig Godt Nyttår!

    Klem Tino :)

    SvarSlett
  45. Hei Margrethe! og GODT NYTT ÅR*

    Håper alt er bare bra med deg, og at du har hatt en fin jul.
    Har savnet deg her inne :)

    Ønsker deg alt godt i 2010*

    Klem fra meg*

    SvarSlett
  46. Godt nyttår! Ser det er flere enn meg som har tatt seg en pause, av og til behøves det. Så fine advents/jule-bilder du viser her!

    Håper du har hatt ei nydelig julefeiring :) Ha en fin dag i dag! Klem

    SvarSlett
  47. Godt nytt år margrethe...koselige julebilder du viser...håper vi blogges i det nye året når du er tilbake igjen.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  48. Håper du har hatt en fin helg;) Nå er det lenge siden jeg har hørt noe fra deg her inne- så jeg håper alt står bra til med deg!! Gleder meg til neste innlegg fra deg;)

    SvarSlett
  49. Håper alt er vel, men sakner nye innlegg fra deg.

    SvarSlett
  50. Hei kjære du,

    Håper alt er vel med deg, savner de flotte innleggene dine.

    Varme klemmer fra Nostalgia

    SvarSlett
  51. heisann vennene:) ville bare innom og si du er savnet!! God klem fra Monica

    SvarSlett
  52. Hei hei!
    Savner dine oppmuntrende og herlige blogginnlegg! Håper alt står bra til.

    Klem fra Camilla :-)

    SvarSlett
  53. kjempe koseli award..gratulere..og fin blogg du har..klemm åshild

    SvarSlett