søndag 8. november 2009

R.I.P Wella

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag manglet det en høne i hønsehuset mitt da jeg skulle gi de litt kveldsgodterier som de pleier å få når jeg lukker igjen lemmen for natten. Lille Wella kom ikke. Hun var en av de mest sosiale av alle hønene, og ingen Wella dukket opp selvom jeg ropte på henne. Så viste det seg et eller annet dyr har vært og forsynt seg inne i hønsegården. Denne rasen ser ikke like godt som andre høner pga sveisen, og legger seg gjerne ned når de blir litt dessorienterte, så de er et lett bytte for rovdyr. Vi fant først en hel mengde fjær og deretter det som var igjen.
Jeg er klar over at det bare er en høne, men jeg ble virkelig lei meg over å miste henne. Stakkar liten, hun må jo ha vært kjemperedd…  Godt vi har Wolum igjen i denne rasen, håper hun finner seg en annen bestevenn i hønseflokken.

45 kommentarer:

  1. Selv om det bare er en høne, er det jo trist ja... Stakkar.. Vi har også fått tre høner - koselig og staselig for jenta mi å hente inn egg.

    God søndagskveld!

    Klem, cecilie

    Ps! Jeg har giveaway hos meg!

    SvarSlett
  2. uff så leit å høre.
    Klart det er trist når en mister dyr til rovdyr. *klem*

    SvarSlett
  3. ååå så trist... ble kjempelei meg nå jeg!! Føler meg jo litt knyttet i og med at jeg døpte henne også... stakkar høne!! Klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Jag beklagar förlusten av Wella.
    Förstår att du blev ledsen.

    SvarSlett
  5. huff.. det var trist..
    er leit når man mister et dyr, man blir jo knttet til de herlige dyra..
    klem victoria

    SvarSlett
  6. nei, huff så trist...
    stakkars lille Wella..

    moaklem

    SvarSlett
  7. En høne er ikke bare en høne ..så klart du er lei deg... uff så leit...

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  8. Hei M., selv om det "bare" er en høne, så er det trist, vi blir nå glad i dyrene våre. Nydelige hjerter i innlegget under, jeg falt pladask. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  9. Så trist,Margrethe.Vi blir så glade i dyrene våre.

    SvarSlett
  10. Så trist. Förstår att du blir ledsen, man knyter an till alla djur man tar hand om och ger ett hem.

    Klem!

    SvarSlett
  11. Uff...Stakkars skjønne Wella!!! Kjempe trist Margrethe!!

    Klemmer!

    SvarSlett
  12. Wella var nydelig, synd det gikk så galt.

    SvarSlett
  13. Så trist:( Liten eller stor, det er uansett forferdelig leit.Synes jeg da. Man blir jo så knyttet til disse dyra.

    Ja,Får håpe Wolum finner seg en annen kompis da.

    Klem*

    SvarSlett
  14. Å så trist å høre... forstår at du blir lei deg, føler med deg - trist - stakkars lille Wella...
    Sender varme tanker til deg, klem fra Mette

    SvarSlett
  15. ... det var veldig trist å høre...!
    nydelig høne!*
    klem, magny

    SvarSlett
  16. Stakkar liten :-( Man blir da glad i alle, store og små som man har et forhold til. Alt liv har en verdi...

    SvarSlett
  17. Ikke artig å miste en liten venn på denne mæten. Dessverre kan slikt skje, uten at en kan gjøre noe med det. Ja dette var nok en lite artig opplevelse!

    Fine hjerter du pynter med og ditt ABC - bidrag var grått, men fine bilder likevel.

    takk for kommentaren. Beklager sent svar, jeg har vært så lite hjemme. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, nå fikk jeg sett flere innlegg her.
    - Margit-

    SvarSlett
  18. Stakkars lille høne, må jo ha vært forferdelig redd!
    Huff så trist:(

    SvarSlett
  19. :-(...en høne er og et liv. Så i perspektiv er vi jo fornuftige,men klart det er leit!!
    klem

    SvarSlett
  20. SÅ ledsamt..förstår att du saknar henne, ett djur är ett djur men vi som har djur i vår närhet vet hur mycket dom betyder för oss och blir som en del i familjen..ha en bra måndag, kram VIOLA

    SvarSlett
  21. ...så trist, stakkars lille høne...
    Klem fra Hanna

    SvarSlett
  22. Gud så trist da, vi blir så glade i dyra vi har unsett type eller rase ,så jeg forstår din sorg veldig godt.
    håper wolum finner seg en venn snart så hun ikke blir ensom og utstött.
    klem bella

    SvarSlett
  23. Nei det var trist...Livet gang er ikke alltid så myk..

    Likte veldig godt dine hjerter i forrige innlegg for å ikke snakke om utsikten. Tror jeg har stått og klemt på de hjertene et sted, men jeg de fikk være, angrer litt på det. Jaja..

    SvarSlett
  24. Takk for hyggelig hilsen inne hos meg.

    Selv en høne kan man da savne. Fint du har bilder av den vakre da. Hun ble sikker mat til en som trengte det eller?
    Likte hjertene du hadde kjøp. Hjerter kan man ha oppe hele året.Ha en flott ny uke:)

    SvarSlett
  25. så trist, det er vel naturens gang, men det er trist allikevell....håper den andre finner seg til rette....

    SvarSlett
  26. Stakkars lille høna di, hun må ha vært redd:( Å stakkars deg som må savne henne veldig..
    Fine hjerter du har kjøpt deg! Så koselig å pynte inne nå som man er såååå mye inne... Morro å gjøre om, selv om de her hjemme synes det blir litt vel mye til tider! Håper å få tatt flere bilder i dag, lille Kaia har hjemmedag siden hun fikk vondt i øret i går kveld. Skal kose seg hjemme med pappa, men mamma skal på å holde hjulene i gang på butikken da min mamma også er syk:( Men men, ha en riktig fin ukestart så høres vi:) Mange klemmer!

    SvarSlett
  27. En blir da så utrolig glad i disse dyrene. Vi hadde høner når jeg vokste opp. og de hadde personlighet. Noen mer en andre.

    Hjertene dine var kjempefine:)

    ha en fin mandag

    SvarSlett
  28. ALLTID trist når man mister sine dyr uventet.

    Du har så mange spennende raser,morsomt ,de er er jo så forskjellige i gemytt om typer.
    Har tidligere holdt høner selv,det var en koselig hobby

    SvarSlett
  29. Uff da! Så trist!! Disse dyrene blir jo som familiemedlemmer, så jeg skjønner godt at du er lei deg!!

    Håper at du får en fin dag i dag allikevel:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  30. STAKKAR! Skjønner godt at du blir lei deg jeg selv om det "bare" er en høne!! Er familiemedlemmer de også!!

    Stor klem!

    SvarSlett
  31. nei og nei, dette var trist å høre. Stakkars lille Wella. Skjønner godt at du ble lei deg - og det var jo ikke bare en høne - det var jo Wella - men sin særegne personlighet!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  32. Naturen er beinhard den ! Godt at me menneske ikkje treng å vera sånn, så vær litt trist for høna du. Det hadde eg og blitt !

    SvarSlett
  33. Huff, så grusomt! Man føler så mye ansvar for dyrene og man gjør jo alt man kan for å beskytte dem. Dette må ha vært utrolig ekkelt for dere, håper de andre får leve i fred.

    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  34. Hei Margrethe! Det er alltid trist når husdyr dør, samme om de bor ute eller inne! Og særlig på den grusomme måten :(
    (Synes forøvrig hønene dine har noen herlige navn! ;D)

    Med ønske om en litt bedre uke - Klem fra Mette (som er rammet av en skikkelig forkjølelse/influensa! Slitsomt.)

    SvarSlett
  35. Hei..

    Det var trist...skjønner godt at du ble lei deg for dette! Ikke kjekt å miste et dyr, vi blir jo glad i dem... Varm klem fra meg

    SvarSlett
  36. uff ja....så trist!!
    Vi blir jo så glad i disse dyrene våre!!
    stakkars lille hønemor!!

    SvarSlett
  37. Så trist , klart du blir lei deg .
    Vi er jo så glad i dyrene våre.
    Klem

    SvarSlett
  38. Uff så leit :-(
    Det er jo personligheter dette her og man blir jo glade i dem.. Kan love at det var sorg her da vår Druzilla ble tatt.

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  39. Forstår veldig godt at det er trist, ikkje så mykje eg kan sei anna en at du får passe ekstra godt på Wolum.

    SvarSlett
  40. Vet hvor glad man kan bli i dyr. Kjempetrasig dette! Håper dere slipper å oppleve det igjen! (Må sette Mika som vaktbikkje ved hønsegården.)

    Klem fra Fidjekilen

    SvarSlett
  41. Så trist at dere har mistet lille Wellahønen. Hun var så spesiell og skjønn. Og det verste er jo at dere har mistet et dyr som dere var glade i. Håper det går bra med Volum og de andre hønene!
    Klem Anita

    SvarSlett
  42. Åå nei, så trist Margrethe!!! Selvfølgelig blir du lei deg, de blir en del av familien. Om det er hund, katt eller høne, de er alle like gode. Jeg elsker høner som du vet, og jeg håper den andre fine får en ny venn.

    Varm klem vennen
    Aina

    SvarSlett
  43. Så trasig da. og så den flotte høna. Klem

    SvarSlett
  44. Huff det var trist å høre! Man blir jo glad i et dyr, uansett hvilket det er... Håper det går bra med resten av gjengen i hønsehuset.

    Klem!

    SvarSlett
  45. Så trist at du mangler en høne...håper ikke reven har tatt den.
    Ha en fin dag.
    Klem...Ellen

    SvarSlett