onsdag 4. november 2009

Handledag med mamma og litt bruktfunn


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagene flyr avsted, og bloggen har blitt sørgelig forsømt den siste uken. Jeg liker godt å sitte og pulse med bloggen min, og besøke alle dere kreative og koselige bloggedamer, og nå var det sannelig på tide med en skikkelig runde i blogglandia :)

BILD0030

Tunikaen på bildet fikk jeg av min mamma som tok meg med på shopping og middag etter at skatteoppgjøret var kommet :) Det ble i tillegg noen nye Greengatekopper og ny veske på meg :) 

BILD0053

En tur på bruktbutikken har jeg også hatt. Fant noe fint sølv som jeg måtte ha med meg hjem. Det er ikke av det flotte slaget, noe 30 grams og litt i 40 og 60. Det er koselig å dekke med.

BILD0048 BILD0049

BILD0044 BILD0046

Kniver finner jeg ikke noe av… Sukk! Skulle veldig gjerne hatt min. 12 stk i et eller annet mønster. Om noen kommer over den slags tar jeg gjerne imot tips.

Takk for koselige kommentarer om oppussingen på bloggen. Det er min flinke mann som har hjulpet meg å “tapetsere” og lage ny header.

Ønsker alle som er innom bloggen min en fin kveld.

39 kommentarer:

  1. Så fine ting du har kjøpt! Sølvbestikk er så flott. Det skal jeg begynne å samle på. Har kaffeskjeer i Oldemor fra før, men de er jo så små at de er mest til pynt. :)

    Kjempefin ny header du har fått! God kveld til deg.

    SvarSlett
  2. Så herlig med litt shopping... synd man ikke har Pippis kappsekk.

    Knakende fin header. Lurer på om min it-ingenjør gidder lage noe slikt til meg. ;)

    SvarSlett
  3. Så skjønn tunika du fikk deg.. elsker slike tunikaer..
    Og bestikket var kjemepfint... Jeg har letet lenge etter kniver...men har landet på disse med hvite skaft... fine de også..til man finner noe annet..

    Nyt kvelden.:Klem kerstin

    SvarSlett
  4. Kjekt å gå på shopping iallfall når man finner så mange fine ting. Så fin bloggen din har blitt med ny "tapet" og header. Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  5. Så fin en tunika!!! Koselig å dra på shopping med mamma - jeg får besøk av min i midten av november - gleder meg veeeeldig!!!
    Ønsker deg en fin kveld, kjære du!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  6. Ååååå,den tunikan var nydelig i fargen , kjempesøt var den -hedige deg.

    Kos deg i kvelden
    kniver......skal være på husker på deg om det dukker opp noe i den stilen

    SvarSlett
  7. Så mange fine ting du har kjøpt deg. Den tunikaen var superfin.

    Ha en superfin uke:)

    SvarSlett
  8. Det har nok vært en koselig dag for dere begge. Skjønt bestikk, samler også hvis jeg kommer over noe, men har det bare til pynt. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  9. Nydelig tunika du har fått!
    Dette bestikket arvet jeg etter min bestemor, men jeg mangler også kniver...Kanskje en vakker dag så kommer jeg over noen kniver, lov å drømme:)
    Ønsker deg en fin torsdag,klem Hanne

    SvarSlett
  10. Heisann. Så mye fint du har fått i dag!! Ingen sak å dra på shopping med mor da:)

    Ha en fin kveld:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  11. Shopping med mamma låter så mysigt och fina grejer har du som vanligt hittat. Grattis!

    SvarSlett
  12. Hei, jeg synes den hvite peonen du har på bildet nederst til høyre på siden din var så nydelig. Vet du hva den heter?
    Hilsen Monica

    SvarSlett
  13. Det ble kjempefint med ny "tapet". Å så lekkert bestikk. Det er noe å dekke med det. Her herjer feberen, så ikke mye kreativitet å spore her.

    ...å snøen laver ned til febersyke barns glede!!

    SvarSlett
  14. Nydelig tunika,hetlig farge!! Snart blir det vel gløgg i de fine koppene dine...?? Ha en fin uke videre,Margrethe!!
    klem

    SvarSlett
  15. Så fin tunikaen din var. Høres som om dere har hatt en hyggelig tur, du og din mor. Jeg likte godt sølvet ditt også.

    Klem fra Lisemoren

    SvarSlett
  16. Så mye fint du har fått deg! Nydelig tunika. Kjempesøt i fargen:o))
    De Greengate-koppene er bare "deg", min venn! Gratulerer med nye eksemplarer.
    Så heldig du er med disse sølvfunnene dine. Så flotte de var.
    Unner deg alt godt og en skjønn morgendag.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  17. heisann.. takk fro hyggelig hilsen fra deg!

    Fore en nyyydelig tunika,- virkelig vakker,- favorittplagg blant de fleste her...
    godt å få litt att på skatten,- og godt å få kjøpe seg litt... nydelig den gråe greengaten, bestikket også,- jammen var du heldig nå...!!

    magny--**

    SvarSlett
  18. hei margrethe -
    ..og hipp hurra for snille mammaer og skatteoppgjør som går i pluss :0)
    søt tunika, kopper og sølvtøy...
    heldige du!

    moaklem

    SvarSlett
  19. Hei,Margrethe.Høres ut som en fin dag.Tunika,kopper og sølvtøy er nydelig.Jeg fikk igjen kr.136,-på skatten,så nå skal jeg virkelig slå meg løs,hi,hi. God uke.Klem

    SvarSlett
  20. Kjempefin header !

    Den tunikaen var utrolig skjønn, snill mamma du har :-)

    Ønsker deg en deilig torsdag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  21. Tunikaen var veldig skjønn. Herlig sølvbestikk! God klem fra meg

    SvarSlett
  22. Hei,
    jeg har forhørt meg med min mann, og det var ikke vanlig med sølvkniver før. Det var kun i de aller "fineste" hjem at man hadde sølvkniver.

    Det var heller de "lange" knivene med hvitt skaft som var vanlig, selv også til sølvgafler og skjeer...

    PS: du har en veldig fin blogg ; )

    Hilsen søstra til svigrinna til din mann ; )

    SvarSlett
  23. Nydelig tunika, helt i min smak!
    Så fint bruktfunn og kopper også. Har glemt å kommentere fornyelsen på bloggen din, det har blitt kjempefint.

    Ha en fin kveld!
    Klem Tino :)

    SvarSlett
  24. nydelig tunika..
    og så flott bloggen din har blitt ;)
    ha en fantastisk helg
    klem victoria

    SvarSlett
  25. Mage nydelige bilder her:0)

    Tunikaer får vi jo bare ikke nok av - eller hur?

    Kos deg i kveld!

    Klemmer Heidi-anitha
    White vintage

    SvarSlett
  26. Hei, den tunikaen der var helt i min smak.For å si det sånn bor jeg i tunikaer..hi-hi.Ja nå er helgen snart her igjen, hvor ble det av uka?God helg til deg og dine fra Maliva

    SvarSlett
  27. Tunikan är jättefin och färgen gillar jag. Vilken snäll mamma du har som köper till dig.
    Kul att du hittade till min blogg.
    Nu ska jag läsa lite mer här.
    Ha en skön kväll och helg.
    annika

    SvarSlett
  28. hei
    Jeg har vært på og tittet på klær i dag. jeg har kunnet tenkt meg sånn tunika som du har fått deg.

    Mye fint du har kjøpt deg.
    Kjempefint sølvtøy.
    Ha en fin kveld

    Klem Synnøve

    SvarSlett
  29. Så nydelig! Den toppen var virkelig lekker!!

    Klem:D

    SvarSlett
  30. Hei!!
    Så kjekt med handletur og for en flott tunika da!!!!
    Kjempefint sølvbestikk og gjør ikke noe at det ikke er rent sølv synest jeg!!
    Samler jeg også...og nå er det et mønster som heter "flat rose" jeg kikker etter :o)

    ha en fin dag...og bloggen din er veldig fin !
    Nytapetisert og alt:o)

    SvarSlett
  31. Det blir bare mer og mer stil over denne bloggen din, Margrethe! Skal si du er flink :) Kjekt med en hjelpsom mann også.

    Den tunikaen falt jeg også for. Kan jeg spørre hvor du har vært på shopping?? (Jeg som ikke KAN shoppe klær.....burde vel hatt meg et "kurs"...hehe.) Snill mor du har. Sånn er min mor også. Det drypper ofte noe på meg når hun er på besøk fra Møre.

    Her sitter nå jeg og leser pensum og ser datoene nærme seg for eksamen. Må bare kople av med litt nettsurfing innimellom. Begynner å bli fullt i hodet mitt nå - så det blir godt med juleferie etterhvert med vasking og baking så man kan få gjort noe helt annet!

    Ha en velsigna dag der hos deg :) Vi snakkes.

    SvarSlett
  32. For noen fantastisk flotte funn dere har gjort, både med klær, kopper og kniver....

    Mye fint, og veldig greit med tunika for min fasong for å si det slik...ha ha ha...og det er før jula er satt inn...iiikkk...fniiisss...

    SvarSlett
  33. Så flott tunika! Green Gate får man aldri nok av;) Har ennå tilgode å eie noe selv fra Green Gate, men det kommer nok til å stå på ønskelisten til jul! Synes de har så mye fintog koselig servise:)

    Ønsker deg en riktig god helg!

    Klem Silje

    SvarSlett
  34. Heisan...


    Så fine funn!

    Kjekt med handledag da...kjempefin tunika:)
    Slitan med ny header også, den var koselig..

    Ønsker deg en flott helg, stor klem

    SvarSlett
  35. Åhh, så koselig med shoppingdag med mamma!! Min mamma bor 52 mil fra meg, så da sier det seg selv at slike koselige ting går jeg glipp av...

    Ønsker deg en flott helg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  36. Nydelig tunika, keramikk og bestikk!!!
    Snille mammaer er gode å ha:)
    Keramikken til GG i beige, er jeg også begynt å samle på, den er så skjønn:)
    Finner heller aldri gamle kniver i sølv hos brukthandlere, er blitt fortalt av en brukthandler at de brukte mye "vanlige" kniver med beinskaft til sølvtøyet før i tiden...
    Du har en flink og snill mann som hjelper til, headeren din er blitt kjempeflott, perfekt til årstiden:)
    God helg!
    Klem Anita

    SvarSlett
  37. Så koselig med en liten shoppingtur med mor :) Flotte ting du har funnet og! Nydelig bestikk.

    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  38. Hej!
    Vilken fin gillar färger. Har köpt en klänning i den färgen som jag skall ha när jag åker till Stockholm nästa vecka.
    Blir så avunsjuk på dina prickiga koppar det står just nu högt på min önskelista.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvarSlett