lørdag 7. november 2009

G for gråværsdag, ABC i ord og bilder


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag blir det G for gråværsdag i Petunias ABC i ord og bilder runde 2.
Jeg har virkelig slitt med å finne på noe kreativt på G. Og siden jeg har tenkt til å holde meg til det jeg normalt blogger om i ABCen, så blir det en tur ut i min hage denne gangen.

BILD0096

I dag skulle jeg være så flink… og planen var å få unna all nedfallsfrukten og bladene på bakken. Men det ble ikke gjort all verdens, for når det ikke regnet som verst, så var myggen der…

BILD0086

Gråværdager er vel ikke hva man ønsker seg en lørdag med utejobbing, men de kan være vakre på sin måte.

BILD0105

En gråværsdag med tunge dråper på trærne…

BILD0106

Og gamle stammer som har stått i hagen i mange mange år og opplevd både solskinn, regn og uvær i over en mannsalder… Skal tro hvor mange barn som har lekt under det store kirsebærtreet i år som ligger bak? Og hvor mange høstvinder det har opplevd…Eller gråværdager som i dag, da selv ikke hønene ville være ute og kose seg under dets grener…

BILD0095 

Jeg ønsker alle som er innom bloggen min en riktig fin helg :)

45 kommentarer:

  1. Gråværsdager er jeg ikke så glad i .... men de bildene du viser er virkelig flotte! Spesielt bilde nr. 2 og 3! G er kanskje ikke så lett en bokstav... kanskje gamle ting.... smiler ;-). Men jeg synes gråværsdager var en god ide - de setter jo ofte følelsene i sving! Og som bildene viser - de kan være vakre på sin måte!
    Ønsker deg en deilig helg, Margrethe!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. Gråværs dag her også i dag.. Bildene dine er skikkelig flotte, særlig nr 3 og det siste:-)
    Ha en god helg videre!

    SvarSlett
  3. Jag är mycket imponerad av ditt körsbärsträd, gammalt, stort och vackert. Du får fortsätta att ta hand om och bevara det. Gråväder och regn hos oss också i dag, passar bra för mina köksbestyr.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  4. Gråvær er jo noe en har hatt mye av dette året. Vakre bildene av tre mot den grå himmelen i bakgrunnen. Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett
  5. utrolig vakre bilder..
    er kjedelig med gråvær,men noe vakkert med synet og lyden av regn også..
    innbyr til deilig innekos..
    ha en flott helg
    klem victoria

    SvarSlett
  6. Jeg synes det er så godt å sitte inne på gråværsdager :) Da sitter jeg inne med god samvittighet og fyrer litt ekstra i ovnen ;) Bildene dine ble kjempefine og koselige med de fine regndråpene :)

    SvarSlett
  7. Jeg synes det er rigtigt svært at tage interessante og gode billeder, når det er gråvejr, men du kan! Det er nogle meget flotte billeder.

    SvarSlett
  8. Det eneste gråværsdager er godt for er å kose seg innendørs :) Men noen flott bilder du har tatt syns jeg!

    SvarSlett
  9. Så koselig å lese :o) nydelige bilder også av både vanndråper, tre og blader... kjempefine!!! Deilig å være ute også på gråværsdager, ekstra deilig også å komme inn igjen. Ønsker deg en fantastisk kveld. Klem fra Mette

    SvarSlett
  10. Heisann. Vakre bilder tatt på en gråværsdag!! Det beste med slike dager er at man med god samvittighet kan kose seg inne:)

    Ha en fortsatt fin helg:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  11. Hei snuppa:-)
    Så fin oppussing av bloggen din!
    Ha en fin helg, klem Hege.

    SvarSlett
  12. Det var meget smukt at læse - og dine billeder er så fine, som du fanger det særlige lys og dråberne på vej ned. Dejligt G-indlæg!

    Ha' en rigtig god weekend!

    SvarSlett
  13. Jammen har du klart å ta flotte bilder fra regnværet...dråpene du har klert å fange og de store trærne... vakre bilder...Ønsker deg en fin helg...Klem Kerstin

    SvarSlett
  14. Riktiga novemberbilder - precis så är vädret här också. Fina bilder, speciellt "droppbilderna" :)
    Fortsatt trevlig helg!

    SvarSlett
  15. Det er ikke noe problem med gråvær når du kan presentere det med så vakre bilder. Håper du får en fineværshelg.

    SvarSlett
  16. Grått her i dag og. Har sydd en haug med vimpelrekker og ellers bare slappet av...god helg videre til deg!!
    klem

    SvarSlett
  17. Gråværet blir liksom ikke så grått når bildene er så vakre!!Takk for bloggbesøk og hyggelig kommentar!

    SvarSlett
  18. Fineste gråværet jeg har sett på lenge ;-)
    Carmen

    SvarSlett
  19. Nydelige bilder! Gråværet har jeg sett mye av i høst. Ha en fin helg videre.

    SvarSlett
  20. Kjempefine bilder av gråværsdagen! :-D

    SvarSlett
  21. Takk for kommentaren inne hos meg=)
    Var i grunn en passende G det;)

    SvarSlett
  22. Så utrolig vakre bilder du ha tatt. Regndråper er noe av det vakreste...

    Ha en fortsatt fin helg du også Margrethe.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  23. Gråväderdagar har vi lite för många av den här tiden av året! Men dina bilder blev mycket vackra och man kan ju njuta av dom när man sitter här i värmen och tittar......Trevlig helg. /Anette

    SvarSlett
  24. ja her er det grått fra morgen til kveld, jeg trøster meg med at for hver dag som går er en dag nærmere min favorittårstid våren :)

    bildene var vakre margrethe!

    varm klem

    SvarSlett
  25. Du har verkligen varit kreativ. Du har lyckats visa gråväder på ett positivt sätt. Det är en konst det. Mycket vackra bilder!

    SvarSlett
  26. Å så vakre bilder...vakkert å se det fine i gråvær også, inspirerende!

    Ønsker deg en fortsatt fin helg, klem

    SvarSlett
  27. Så nydelige gråværsbilder! Det kan virkelig være vakkert ute da også. Men nå vil vi ha noen fine høstdager igjen:) Fortsatt god helg! klem

    SvarSlett
  28. Så flotte bilder, det er slike bilder jeg syns er så fine å se på. Bildene med vanndråpene var så "myke". Super heading du har laget, den er ny ikke sant :-)

    SvarSlett
  29. Nydelige bilder M., gråværsdager liker jeg ikke. I dag har det vært litt sol, mest overskyet, men veldig mildt og godt, nesten som en fin vårdag. Ha en fin søndag, kanskje du får raket litt løv. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  30. Så koslige bilder. Go`søndag !

    SvarSlett
  31. Gråværsdager har sin misjon med at en blir så inderlig glad når solen titter frem igjen ( bare det ikke blir for mange av de grå....!).
    Nydelige bilder Margrethe! Du har fått noe fint ut av en gråværsdag og det er jo ikke dårlig!
    Her i vest har solen tittet på oss en stund nå, så i morgen har han far ønske om en tur på sjøen. Det er jo hans dag og med varme i kahytten, blir det levelig uansett:o)))
    Ønsker deg en flott søndag, min venn.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  32. Jeg elsker gråværsdager jeg for tenkt hvor godt det er å ta seg en tur ut og bli feks skikkelig våt eller kald og så komme inn i varmen og en god kopp kakao eller te.
    Flotte bilder du har tatt.

    SvarSlett
  33. Hei og god morgen.
    I dag ville jeg innom deg for å gi den en liten klem. Takk for besøket på bloggen og beklager at jeg har vært så dårlig å skrive tilbake. Her er det travelt med vanlig jobb og løå i tillegg. Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg ikke jobbet men var hjemmeværende. Da skulle jeg fått tid til mye da.
    Ha en en fin fin søndag. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  34. Gråvær kan også være vakkert!
    Flotte bilder.
    God søndag ønskes deg;)

    SvarSlett
  35. Så utrolig vakre bilder du deler idag Margrethe. Gråværsdager er flotte innedager for en god kopp kakao, kaffi elelr te, eller kanksje litt gløgg nå i disse tider, et kjekt blad og litt hærlig håndarbeid. Elsker høsten og nå nærmer vi oss julen med stormskritt, gu for en hærlig tid:) Ønsker deg en nydelig søndag:) God klem fra Monica

    SvarSlett
  36. Gråværsdager kan absolutt være vakre:) Nydelige bilder! God søndag:)

    SvarSlett
  37. Lekre bilder :)

    Grått og trist kan gjøre gode foto!

    Håper du vil delta på
    www.fotoverden.blogspot.com

    Mvh NIna

    SvarSlett
  38. Gråværsdager gjør seg veldig godt på bilder. Flotte bilder du har tatt. Det beste med gråvær er man kan sitte inne å sy uten å få dårlig samvittighet.

    SvarSlett
  39. Det er smukt, sådan som du ser gråværet :-)

    SvarSlett
  40. Å, så nydelige bilder og flott innlegg:) Rart at gråvær kan være så inspirerende som innlegget dit er!! Kanskje gråvær gjør en mer kreativ?

    SvarSlett
  41. Herlige gråværsdager bilder:) Graværsdager er flotte bare det ikke blir for mange av dem:) OG så kan de gjerne være fra mandag til fredag:)

    SvarSlett
  42. Gråværsdager er de beste innedagene!

    SvarSlett
  43. Flotte gråværsbilder!
    Hagen gir mange motiver å fotografere :)

    SvarSlett
  44. Vackra bilder i gråvädret! Just nu är det verkligen grått och mörkt... Men snart är det ljust igen!!! ;-)

    Tack för fina ord hos mig! ABCtema verkar trevligt!

    Marie

    SvarSlett