søndag 15. november 2009

Deilig søndag i hagen


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det har vært en deilig søndag i dag. Nydelig vær og sol fra blå himmel store deler av dagen, det har vi ikke vært bortskjemt med i det siste!

BILD0215

Vi har fått ordnet litt i hagen. Det var deilig å få opp all nedfallsfrukten og bladene før snøen kommer.

BILD0216

Og fuglene har fått nye oppheng til meisebollene. Jeg likte godt disse sink, som forøvrig er kjøpt på den koselige blomsterbutikken Kaktus i Kristiansand. Opphenget var kanskje litt “too much” men jeg syntes ble koselig å bruke noe pynt på dem som jeg hadde liggende.

BILD0219 

Enda henger det epler på et par av trærne, så dette var nok ikke siste hageryddingen for i år… Kanskje blir det flere eplekaker også :)

BILD0225

Etter flere timer med hagerydding er det deilig med en lang og avslappende kveld :)

Tusen takk for alle koselige kommentarer! God søndagskveld til alle som er innom bloggen min.

37 kommentarer:

  1. Så flinke dere har vært,burde ta et tak her og kjenner jeg. kan jo skylde på at det har regnet nesten hele dagen..?? Veldig kosleig med mat til småfuglene,vi kan dessverr ikke drive med det da det er rotteproblem i nabolaget...jæk.
    KOs deg etter jobbingen ,vel fortjent!
    klem

    SvarSlett
  2. For et koselig hus dere har:) For ikke snakke om hagen. Med epletrær... sukk! Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  3. Så flinke dere er som fortsetter med hagearbeidet!!
    Skulle ha ryddet litt mer her også!!
    Koselige disse zinktakene til meisebollen!!
    Ha en fin kveld....og kos deg i det fine huset ditt:o)

    SvarSlett
  4. Flotte hagebilder!
    Fortsatt fin søndagskveld ønskes deg;)

    SvarSlett
  5. Hørtes ut som en fin dag. Her har det regnet mer eller mindre i hele dag, så hagearbeidet vårt ligger til en annen helg. Nydelige bilder du har tatt. Ha en fin søndagskveld

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder av huset deres i innlegget under. Så stemningsfullt med lys i vinduene. Ja, slike hus er sjarmerende, det kan jeg skrive under på, jeg som også har et gammelt hus, om ikke enn så gammelt som ditt. Mitt ble bygget i starten av 1900-tallet.

    Ser at dere har hatt en fin hagedag i dag. Flott med huset i bakgrunnen og fuglebrettet foran. :) Fine greier!

    SvarSlett
  7. så fine hagebilder! Dere er flinke som rydder og ordner i hagen - og så har dere epletrær.... heldiggrisene!!!! Jeg og mamsen har vært ute og gått tur tur i dag - 13 varmegrader....Herlig!!!
    Håper du får en herlig søndagskveld!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. du har en så vakker hage og er så flink til å lage til og stelle og ordne og huset ditt er jo bare helt fantastisk!

    Ønsker deg en nydelig søndagskveld margrethe:) God klem fra Monica

    SvarSlett
  9. Tviler ikke på at du har kost deg utendørs i dag, når været ble så fint:o) Ser deg for meg på trammen med kaffikoppen, en tykk strikkagenser/jakke og de firbeinte tusslende omkring:o)) Hvordan går det med hønene forresten?
    Ønsker deg en deilig uke, min venn.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  10. Hei Margrethe, hver gang jeg er på besøk hos deg kjenner jeg hvordan pulsen roer seg og stillheten innfinner seg. Dere har virkelig et drømmehus.

    Takk for at du deler med deg av herligheten.

    Emma

    SvarSlett
  11. For ett nydelig hus dere har! Og en riktig deilig hage med epletrær og det hele.....sukk!
    Det har alltid vært min drøm, og bo i ett slikt vakkert gammelt hus med sjel..
    Heldige er dere, og flinke også;))

    Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld, og en riktig fin kommende uke.
    Klem Kari

    SvarSlett
  12. Hei og hjertelig takk fro så gromme kommentarer inne hos meg! Due r SÅ flink!! Også til å fikse hagen for vinteren! Har noen frosne epler i treet her også, stor kontrast til snøen som lå på bakken igår:-) Ønsker deg en god uke, klem fra Marianne

    SvarSlett
  13. Åh du er flink ! Deilig å være ute på sånne dager :-) Her er det uthuset som har førsteprioritet mens far er bortreist hver uke mellom mandag og fredag og mor jobber mye. Hønserommet i uthuset er planlagt ferdig neste helg...

    Ønsker deg en fin ny uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  14. Så deilig det høres ut, sol og hagearbeid, her enten snøer det eller høljregner...

    SvarSlett
  15. Koselig det hørtes ut. Jeg ønsker meg også epletrær i hagen. Plantet faktisk ett i sommer, men det spørs om det blir noe av det så langt mot nord. Vi får se...
    Ønsker dere en fin kveld videre.
    Klæm fra Susanne

    SvarSlett
  16. Jag blir så avundsjuk på din blåa himmel. Förstår att det känns bra att du städat i trädgården inför vintern, jag har änne en del kvar att göra ute. Ha det gott!

    SvarSlett
  17. Hei,Margrethe.Så flinke dere har vært med hagen.Vi hadde store planer om raking av løv osv i helge,men på fredag kom snøen.På lørdag kom regnet,snøen forsvant,men veldig vått i hagen.Det ble en innehelg.Likte godt fuglehusene dine jeg.God uke.Klem

    SvarSlett
  18. Heisan..

    Så herlig å få en dag ute og rydde i hagen, det gir en god følelse:) Så fint i hagen din...så koselig at dere også har laget det så fint til fuglene... ønsker deg en fin mandag, klem fra meg

    SvarSlett
  19. Epler... Nam! Eplekake.. nam nam!!
    Elker huset deres, skulle gjerne hatt et slikt selv. Her hvor jeg bor er det ikke mange slike igjen etter krigen, og bombing. Synd.. Må bare fortelle; fikk besøk av ei som jeg er i et utvalg sammen med, det første hun utbrøt var: Du skulle bodd på landet!! Ha en fin fin uke kjære deg:D Vi høres...

    SvarSlett
  20. Så flinke dere er Margrethe... godt å få ryddet opp før snøen kommer...

    Skjønne fuglematere... kjøpte et lignende jeg også... må jo passe på småfuglene om vinteren..

    Herlig at eplene henger enda da---


    Ønsker deg en fin dag...
    Klem kerstin

    SvarSlett
  21. Deilig med litt sol nå på høsten, det gjør det litt lettere....Kjempe fine høstbilder fra hagen!

    SvarSlett
  22. Tusen takk for kjempekoselig hilsen inne hos meg. De opphengene der likte jeg kjempegodt! Jeg er en liten fuglemater-entusiast selv; er så kjekt å se på dem! Ønsker deg en flott uke i Sørlandsidyllen!

    Klem fra Vestlandet :-)

    SvarSlett
  23. Så flinke dere har vært, og så fint dere har gjort det klart til småfuglene. Vi har litt småtteri som vi må rydde bort før vinteren kommer for fullt, men nå har det vært regn og tåke og ikke helt fristende ;)

    Ha en fin uke! Klem T

    SvarSlett
  24. Hei! Jeg har vært borte en liten stund pga eksamens lesning. Men er tilbake nå og har begynt på oppdateringsrunden min. Din blogg var selvfølgelig en av de første på listen:)

    Synes det var veldig trist å lese om Wella:( Høne, hund, hest, ku, dyr blir familiemedlemmer og det er veldig trist når de forsvinner! Det veit jeg alt om! Så forstår godt at du var fortvilet!

    Synes huset ditt er så koselig! Kan tenke meg det er herlig å tusle rundt der med høner, epletrær og rosebusker:)

    Ønsker deg en fin uke!

    Klem Silje

    PS: Tusen takk for koselig hilsen i forhold til Augusta sin bortgang. Slikt varmer veldig!

    SvarSlett
  25. Så flinke dere har vært!
    - og helt nydelige bilder:-)
    Ha en fin uke , klem Hege.

    SvarSlett
  26. Ja visst hade vi en fin söndag! Sol och blå himmel - det gör att humöret är på topp. :-)

    Hoppas du har haft en fin start på denna veckan!

    SvarSlett
  27. Er det ikkje nydeleg når ein kan vere ute å jobbe i så fint vær i November. Så ryddig å fint du har fått det og så fint for fuglene. Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  28. Så flinke dere har vært! Deilig når man kan sette seg ned å se så fint man har fått det :) Og så fint du har ordnet til småfuglene!

    SvarSlett
  29. Vilket underbart väder ni har haft, här har det regnat i tre dagar och dessutom har det varit dimma, hemskt väder alltså, ha en skön kväll, klem VIOLA

    SvarSlett
  30. Så fine bilder fra hagen! Litt av en jobb dere har gjort, men godt for dere å vite at nå er det klart til snøen kommer :o)

    Ønsker deg en flott uke!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  31. Jeg gleder meg sånn til snøen kommer jeg nå :) Synd det regnet bort alt på en dag!

    SvarSlett
  32. Nydelige bilder fra hagen, så deilig når solen skinner og en kan nyte tiden ute:)
    Likte så godt innlegget under, bildene i mørket er jo rene julestemingen, deres hjem er så vakkert, både ute og inne! Dette er hus med sjel, som dere er så flinke å ivareta! Så bra at dere ble eiere, blant så mange interesserte!!!
    Ha en fortsatt fin kveld!
    Klem Anita

    SvarSlett
  33. Hei,

    Er innom for å ønske deg lykke til på min trekning i morgen.

    Klem lykkeliten

    SvarSlett
  34. Nydelige bilder...Helt fantastiske! God natt kjære du:)

    SvarSlett
  35. Så flott at du er ferdig med "høst-ånna":-) Jeg har ikke begynt!!
    Nydelig bilder fra hus og hage.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  36. Du så tøffe!
    Kjempefine meisebolleoppheng, morsomt å se. og flotte bilder også :)

    SvarSlett
  37. Hei hei :) Lenge siden sist jeg har fått tatt turen innom deg, så nå må jeg bla gjennom gamle innlegg også.
    Sangen på bloggen min er laget av Yiruma og sangen heter River Flows in You :) Han har mye fin musikk!
    Kos deg og ha en fin kveld videre!
    Klem

    SvarSlett