onsdag 21. oktober 2009

Så har du noe å glede deg til


 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag har vi vært på shopping. Frøkena i huset har trengt en liten oppjustering av garderoben, og mens mor og datter har kikket på tøy og handlet, gikk yngstemann på spillbutikker og tittet på alt han ønsker seg.

BILD9914

Vi fant en kjempesøt kjole fra vintagekolleksjonen til KappAhl, og hadde jeg passet i størelsen hadde det blitt en på meg også :) Syntes den var kjempesøt med akkurat passe mange detaljer.

BILD9921

Lillebror hadde lyst på mye av det han så, og mors svar ble rene gjengangeren i dag. -Det kan du ønske deg til jul, så har du noe å glede deg til…

BILD9929

Vel hjemme igjen sitter vi ved middagsbordet og koser oss alle sammen. Ute er det blitt mørkt, og jeg har vel uttrykt litt sorg over at hagesessongen og utekosen er over for i år. Plutselig kommer et spørsmål. –Mamma når kommer våren? Tja i løpet av mars, svarer jeg med et lite spørsmålstegn bak svaret. –Ja men da har du jo noe å glede deg til, svarer han, med en litt medlidende mine :) Jeg fikk litt dårlig samvittighet… Men vi får glede oss sammen både til jul og til våren.

BILD9934

Dette sjalet kjøpte jeg til meg selv i dag. Falt litt for pongpongene det er kantet med. Det skal jeg nok bruke mye utover vinteren.

31 kommentarer:

  1. å, for en skjønn lillebror!! ..de får liksom sagt det :0)
    ..nydelig fangst på både deg og datteren i dag..Jeg synes Kappahl har mye fint i den vintagekolleksjonen..
    finfin kveld videre til deg -
    moaklem

    SvarSlett
  2. Så herlig en kjole !! Stakkars lillebror, da men det er jo veldig bra å ha noe å glede seg til :)
    Sjalet var jo også bare nydelig..
    -heldig med handelen der ja..

    SvarSlett
  3. Tror sjalen passar dig perfekt, dotterns klänning är också söt i fin färg. Bara lillebror också till slut blir glad. Ibland kan det vara bra att vänta.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  4. Kjempesøtt begge deler,kal prøve å komme meg innom en KK butikk,har sett flere som har funnet mye flott

    Kos deg i kvelden

    SvarSlett
  5. Både kjolen og sjalet var fint.

    Barna får nå sagt det:))

    Klem

    SvarSlett
  6. Så fine ting, et slikt sjal skulle jeg også gjerne hatt!!: ) Håper alt er bra med deg og at du får en super helg! Klem : )

    SvarSlett
  7. Nydelig kjole og sjal, det er sikkert, men stakkars lillebror da.
    Eller kanskje det hadde vært værre for ham å fått skjorte og penbukser?

    Han har nå uansett rett: Vi kan glede oss til våren!

    SvarSlett
  8. Hei på deg...
    for en skjønn liten lillebror:)

    Skal si dere fant fine saker på shopping...både kjolen og sjalet var jo så nydelig! Klem

    SvarSlett
  9. Ha, ha for en herlig gutt du har :-) Og det er virkelig greit å ha noe å se frem til, både for store og små. Nyyydelig kjole ! Har tenkt meg en tur å se på vintage kolleksjonen...

    Ønsker deg en deilig torsdag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  10. Ja det er sannelig godt at vi har noe å glede oss til alle sammen både store og små:)
    Tenk så trist hvis det ikke hadde vært slik?
    Jeg tror det er både sunt og bra at vi har noe å se frem mot, noe som vi ønsker oss men som vi må vente på, som vi må se frem mot, noen ønsker som ikke kan oppfylles med det samme de dukker opp i hodet vårt.

    Det var fint alt du hadde kjøpt, både kjolen og sjalet. Dere kommer til å bli fine både du og dattera:)

    Nyt ventetida og gled dere til det som kommer:)

    SvarSlett
  11. Heisan O=)

    Ja de små kan være ganske kloke av og til... og hos deg var han veldig klok...
    herligeting du har kjøpt da... Syns KappAhl har masse fint..

    ønsker deg en fin dag..
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  12. Å, for en fin kjole! Tror jeg må gå og sjekke ut den kolleksjonen. Sjalet var også helt nydelig! Jeg digger sjal. Tror jeg må finne fram garn og heklenål snart. Pleier å hekle enten sjerf eller sjal hver høst. Det er så koselig.

    Ha en god dag!

    SvarSlett
  13. Nydeleg kjole! Eg skal innom der ein tur i dag:)
    Ha ein herleg dag!
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  14. Så fine og koselige plagg du har kjøpt, min venn:o))Han er skikkelig lur, han bror:o) Ikke tapt bak en vogn den gutten!
    Er så glad for at det nå går mot helg (har fri i morgen. Da skal jeg kose meg med hobbylering og familien:o))
    Hilse så masse.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  15. Flotte plagg; kjolen var søt og sjalet lekkert. Godt å ha over skuldrene utover høst og vinter, mens vi venter på en ny vår.

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  16. Skjønn kjole og sjal, og skjønn kommentar fra gutte. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  17. Den kommentaren var jo til å smelte av, og til å gi ettertanke til flere enn mammaen ved middagsbordet. Det er alltid noe å glede seg til, bare vi slipper gledestankene fram!

    SvarSlett
  18. Den frasen går igjen her om dagen og..:-)
    Nydelig sjal og skjønn kjole!!
    klem, ha en toppers kveld,jeg skal på syklubb!!

    SvarSlett
  19. Skjønne klær - og barn er herlig ærlige:-)
    Ha en fin helg snuppa, klem Hege:-)

    SvarSlett
  20. Elsker kjolen! Løpe og kjøpe :-)

    Tenk at det er jul om bare noen uker! Helt villt spør du meg!

    SvarSlett
  21. Åh så himmla vackera kläder! Förstår om du känner dig tjusig i dem! Kram Petra

    SvarSlett
  22. Ha ha, så bra - det var godt sagt av lillebror!
    Kjolen var utrolig søt!! Og sjalet var kjempefint - kunne tenkt meg et sånt selv!
    Snart er det helg - jippi!!! Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  23. Ja, de kan få sagt det, disse små ;)

    Så koselig kjøkken du har, Margrethe! Jeg er kjøkken-fiksert - ikke så lett å bestemme seg for løsning...Jeg har stilen klar, men vil jo også ha et funksjonelt kjøkken - med øy/halvøy, spiskammers/matskap og "grue". Etter et ukjent antall skisser (på nett og IRL) nærmer jeg meg!

    Klem fra Mette

    SvarSlett
  24. Å så herlig kommentar fra lillebror:))
    Nydelig kjole, så søt og fine detaljer!
    Kjempekoselige bilder fra kjøkkenet!!!
    Nattaklem fra Anita

    SvarSlett
  25. Så nydelig kjole, jeg har ikke sett den på kappahl her. Må ta meg en tur til for å se, jeg er så glad i lilla.
    Jeg pleier å svare det samme til mine når de maser om noe på denne årstiden, herlig kommentar fra lillebor:)
    Riktig god helg, klem :)

    SvarSlett
  26. Hei
    Takk for det!!
    Nydelig den kolleksjonen...
    God helg
    Kristin

    SvarSlett
  27. Ferdig med julestasen, det misunner eg dokke, KJEMPEFINT. Kjempegod kommentar fra lillebror. Det er gullkorn ein kan gjømme på.
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  28. Hei, kom over bloggen din. Nydelig blogg du har og for noen fantastiske bilder du har tatt av blomstene. Hit kommer jeg igjen. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  29. Vi är nog många som glädjer oss till våren. Kanske kan man önska sig lite vår i julegave? :-)

    Hoppas du har en riktigt fin helg!

    SvarSlett
  30. For en herlig kommentar fra gutten din! Blir jo helt rørt :) Nydelig kjole dere kom hjem med. Ha en riktig god helg videre! Klem

    SvarSlett
  31. Hei Margrethe,

    Håper alt er bra med deg! Herlig med Lørdag igjen synes jeg :) Å Kappahl har virkelig truffet det med Vintage kolleksjonen sin, detaljene er så romantiske og vakre. Deilig og være tidlig ute til Jul, jeg er slapp som alltid og løper beina av meg sånn like før. Som så mange andre :)

    Ha en fin helg, varmt og godt!
    Klem Aina

    SvarSlett