torsdag 8. oktober 2009

Julemarsipan


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En av vinterens desiderte høydepunkt på smaksfronten er når julemarsipanen kommer i butikkhyllene. Og hva skuet mitt øye i dag?

BILD9633
-Jo i en ikke helt ferdig utpakket pappeske lå det poser med Nidars julemarsipan. De hadde ikke kommet i hyllene en gang før de lå i handlekurven min.

BILD9619

Mmm, smaker herlig!
Jeg innrømmer gladelig at jeg er en skikkelig godtemoms :) Og av en eller annen underlig grunn smaker marsipangrisen best…

Ønsker alle som er innom på besøk en fin kveld!

 

25 kommentarer:

  1. Enig, Nidars julemarsipan er best! Og heldige deg som har funnet det da. Hmmm, må vist se etter i morgen.
    Nyt sjokoladen og kvelden.
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  2. Du är rolig du!
    Ser dig framför mig.
    jag gillar inte marsipan men smaken är som baken.
    ha det gott
    Annika

    SvarSlett
  3. Hei,Margrethe.Er julemarsipanen allerede i butikkene?? Jeg er også alt for glad i søtsaker. Til jul pleier mann og datter å lage hjemmelaget marsipan.Deilig.Klem

    SvarSlett
  4. det blir altfor mange fristelser i hyllene fremover nå!!!
    Kos deg Margrethe:o)

    SvarSlett
  5. Ååå det er godt! Jeg er også litt av en godtemoms, og har vanskelig for å motstå denne posen her. Hm, nå må jeg se etter i butikken når jeg skal handle i morgen.
    Ha en fin kveld videre :)

    SvarSlett
  6. nå trodde jeg jammen meg du hadde laget julemarsipan allerede hihi... den er sikker veldig god for dere som liker det og jeg gleder meg på dine vegne hihi... pleier å lage marsipan med mokkabønner på til jul, selv om jeg ikke liker det, hihi ønsker deg ei nydleig helg:) God klem

    SvarSlett
  7. Å hjelpe meg...julemarsipan...nam!

    Har den virkelig kommet i butikken alt...
    Da blir det veld det som blir det nok det som blir lørdagsgodt denne helgen:))

    Klem fra meg

    SvarSlett
  8. Å, lucky you!!! Marsipan er kjempegodt! Jeg liker best den som er trukket med sjokolade. :)

    SvarSlett
  9. Åh, redan julmarsipan, kanske lite tidigt men det gäller att kunna ta tillvara livets goda i stort som smått.
    Önskar dig också en fin kväll!

    SvarSlett
  10. Heia Snuppa:-)
    (fniis, håper det er lov å kalle en blogg-venninne det..?)
    NEI- ikke frist meg!!
    Jeg skal ikke spise godteri ikveld, venter til lørdag:-)
    Hmmm...
    Innom for å ønske deg og dine en kjempekos helg,
    varm klem Hege.

    SvarSlett
  11. Mmmm..! Marsipan er noe av det beste jeg vet, men må innrømme jeg prøver å vente til desember :) Vanskelig. Kos deg med deilig marsipan! Klem

    SvarSlett
  12. Ha-ha, ja du er meg en fin en, det er jo 2 1/2 måned til jul :-D

    Tenker meg det smaker godt ja. Gleder meg jeg også :-)

    Nei ingen av mine møbler blir malt, garantert ! Da er sjarmen borte...

    Er tidlig ute og ønsker deg god helg. Her blir det jobbehelg fra morgen til kveld, og lite tid til bloggbesøk

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  13. Mmmm...jeg klarte ikke styre unna julemarsipanen i butikkhylla her om dagen jeg heller ;) Så en pakke med marsipanstenger ble med hjem... men det beste er kolibristengene som kommer til påske!! Gleder med allerede ;)

    Ønsker deg en strålende helg!

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  14. ...jeg er ikke vanskelig å friste....mmmm dette så godt ut. Lager du marsipan til jul? Kos deg masse. Klem Hanna

    SvarSlett
  15. marsipan grisen er best synes jeg også.
    Jeg liker marsipan kjempegodt, men venter med og kjøpe det før det nærmer seg jul

    Klem Synnøve

    SvarSlett
  16. Mmmm, det så bra godt ut!! Og det er den samme som vi spiser til jul, så hvorfor ikke begynne nå når den er fersk og på sitt beste?:-) Kos deg du, skåla er knallfin!! Klem, Marianne

    SvarSlett
  17. Er det bare meg som synes det er aalt for tidlig med julemarsipan i oktober? Her inne i blogglandia er jo julerushet i full gang....jeg elsker marsipan- men jeg har som mål å vente til desember, eneste som er dumt er jo at det er nå marsipanen er fersk og smaker best;) Du får kose deg masse med marsipanen din;)
    Hej då;)

    SvarSlett
  18. Oioi det var tidlig gitt! Men det skjønner jeg godt, er jo snadder med julemarsipan :) Søt skål også ;)

    SvarSlett
  19. Oioi... du har tjuvstarta! ;) Her i huset er det iallefall ikke julemarsipan før til advent. Det så veldig godt ut, på bildene dine. :) Lekkert i den skåla.

    SvarSlett
  20. OI...
    Er de kommet allerede ???
    nidar marsipan er noe av det beste jeg vet, så her blir det noe til helgen tenker jeg :))
    Gleder meg..

    Klem,Kari

    SvarSlett
  21. Ha ha ha! Jeg så det i dag jeg også på bensin stasjon at de hadde fått marsipan pølse! Kom forskrekket ut igjen og sa til mamman min;de har fått marsipan pølse allerede...men da skjønner jeg jo at det har kommet overalt! kos deg med marsipanen! Blir nok en pose med meg hjem i morgen...ha en fin kveld. Linda

    SvarSlett
  22. Ja, ja, ein må benytte godene når dei er der.... Eg likar ikkje marsipan, men reknar med det kjem eit og anna i hyllene etterkvart som eg og likar...og då skal eg sjølvsagt ete det! Ha ei god natt!

    SvarSlett
  23. Jeg så her om dagen at julemarsipanen var i "hus". Tenke seg til at det jaggu snart er jul igjen. Tida flyr avgårde.
    Det aller største tegnet er at det nå hos meg er det ikke høst lengere, men vinter og snø. Kaldt har det også blitt, så her blir det mye fyring i ovnen for tiden:)

    Ønsker deg en kjempefin søndagskveld!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  24. nammmmmm... Julemarsipan og julebrus. For min del er det helt greit at det kommer i oktober. Kos deg med marsipangrisen :-)

    SvarSlett