lørdag 3. oktober 2009

En bloggeplass er blitt til


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg kjøpte noen møbler på auksjon for noen uker siden. Jeg har ikke blitt ferdig med alle, og noen blir nok stående en stund før de blir gjort noe med. En av tingene var et søtt lite bord med klaffer som jeg skal ha til arbeidsbord og bloggeplass. Det har vært biller i det, så jeg har behandlet det. Etter sprøyting har det stått og luftet seg en stund, for så  å få et par lag med hvitmaling. Slik så det ut før maling:

IMG_0692  IMG_0705

Jeg er av de som vegrer meg litt for å male slike antikviteter, og liker best å beholde dem som de er. Men dette bordet var limt med gul kontaktlim, hadde stygge vannskjolder og svimerker som gikk litt ned i treverket.  Ting som er i så dårlig forfatning koster det meg ikke mye å male etter en runde med sandpapir. Biedermeierstolen var også stygg og hadde vannskjolder. Trekket var slitt og stygt og måtte byttes.
Jeg er nokså stolt av meg selv som fikk det til, all den tid søm og tekstiler ikke er det jeg er flinkest med.

BILD9493

Min kjære hjalp med med omtrekkingen, og til jobben brukte vi en spikerpistol. Tror kanskje ikke det er helt vanlig, men det funker veldig greit :)
Stoffet er av min mors gamle gardiner som jeg fikk overta, og jeg er fornøyd med resultatet.

BILD9496

Jeg har satt bordet og stolen i midtgangen i huset. Det er et rom jeg har forsøkt en del forskjellig i, uten å bli helt fornøyd, men denne gangen synes jeg det ble bra, og dette blir nok stående.

  BILD9498

Skuffen i bordet mangler håndtak, og har vært slik fra før. Men håndtak vil jeg ha, og jeg venter til jeg finner det som er “perfekt” før det kommer på. Skal ta turen rundt i bruktbutikker og se om det finnes noe som kan passe.

55 kommentarer:

  1. Kjeeempefint så flinke dere er :)

    Nei det har jeg ikke hørt om spikerpistol...men så lenge det funker, så jo helt perfekt ut det der da! :)

    Fint bilde også på veggen der :)

    SvarSlett
  2. Åh, vilken rofylld och fin plats för att blogga du skapat. Möblerna blev väldigt fina, i en behaglig färg. Du kan känna dig riktigt nöjd.
    Fortsatt trevlig kväll och ha en skön söndag!

    SvarSlett
  3. Nydelig, så vakre møbler!!!
    Snakk om forandring!!
    Syns møblene passet godt inn her i midtgangen, blir nok en herlig bloggplass:)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem Anita

    SvarSlett
  4. Virkelig flott ble det,Margrethe!! Jeg er ikke så redd for å male lenger jeg,tenker som så at det er bedre at ting blir brukt...men klart,om det er skikkelige arvesaker....
    Dette ble iallefall fint!! Ser deg for meg nå vettu,når du blogger!!
    klem

    SvarSlett
  5. Hei
    Virkelig vakkert :-)
    Tømmervegger... jaaa...!!
    Kristin

    SvarSlett
  6. Nydelige møbler - som ble enda finere med maling! Så flinke dere har vært!! Jeg har også et lite maleprosjekt, men jeg er bare såå utrolig treg...men det kommer nok, maling og pussepapir er innkjøpt!
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  7. Wooow...! Så kjempefint det blir! Dere er jo virkelig flinke!
    Nydelige omgivelser også:)

    Ha en fortsatt fin helg:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  8. Masse fint å titte på her hos deg! Jeg er kjempelykkelig over mitt nye hjørneskap i bjørk som jeg kjøpte brukt i dag. Ønsker deg god søndag!

    SvarSlett
  9. For en nydelig forvandling av et bord og en stol! :)
    Vi gleder oss masse til gutten kommer, det er helt sikkert! :) Mange spennende forberedelser.
    Flott innlegg om bibelen som du skrev forleden, kjempefin lesning! Også fordi bibelen for meg er mer enn en vanlig bok, men har evighetsbetydning for meg.
    Ha en kjempefin lørdagskveld!

    SvarSlett
  10. Wow - dette ble lekkert! Nydelig med det hvite mot tømmerveggen - gratulerer med ny bloggeplass!
    Håper du får en fin søndag!

    Klem Marit :o)

    SvarSlett
  11. Knallfint, og dere har vært riktig flinke med omtrekkingen av stolen:)

    SvarSlett
  12. Jammen dette ble jo en kjempefin bloggplass! Bordet ble som nytt etter noen hvite malingsstrøk. Synes ikke du skal gremmes over å male gamle møbler når resultatet ble slik. Lekkert lekkert!

    Marit

    SvarSlett
  13. Hei på deg! Så utrolig koselig bloggplass du har fått deg, der tenker jeg du kommer til å tilbringe mange timer. Og veggen i bakgrunnen gjorde det jo ordentlig idyllisk. Trivelig har du det altså.
    Klem til deg!

    SvarSlett
  14. Åhh så flott det ble :))
    Skikkelig koselig og lekkert...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  15. Dette blei jo skikkelig flott og koselig bloggeplass. Er enig med deg med hensyn til maling av gamle ting, men når de har skavanker så kan det jo vere en fordel å male dem. Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  16. Oioioi, så lekkert!
    kos deg...
    klem

    SvarSlett
  17. Møblene ble kjempefine etter pussing og maling. En koselig bloggplass du har orndet deg, det ser så rolig og fredfullt ut.

    Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  18. Utrolig nydelig, det er ikke annet å si!

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  19. Hei,Margrethe.Både stol og bord ble nydelig.Har aldri brukt spikerpistol til dette,men en stiftemaskin.Kjøpte den i en jernvarehandel.

    SvarSlett
  20. Hei.
    Så nydelige møbler! Har har dere gjort en skikkelig bra jobb gitt. Lekkert!
    Hva gjorde du for å behandle mot biller? Har et skap som det er sånne små hull i, men innbilte meg at det var en slags mark ikke biller... Hvordan så merkene ut på ditt?

    Ha en fin dag
    Beate

    SvarSlett
  21. Heisann:) Så utrolig skjønt det ble, virkelig nydelig. En god jobb må jeg si. Forstår godt du villete etter det perfekte håndtaket til slike vakre møbler, ser for meg apotekerhåndtak med en gang jeg... men spennende å gå innom bruktbutikker og lete også da... du finner nok det rette etter litt letng:D Virkelig lekekr bloggeplass må jeg si nok en gang:) Ønsker deg en nydelig søndag:) God klem fra Monica

    SvarSlett
  22. Så vakkert det ble.....jeg er også glad i hvitt..og har noen møbler som er brune antikke og de vergrer jeg meg fra og male....og så synes jeg egentlig at det blir litt lunt med brunt mellom alt det hvite...
    ha en flott søndag
    klemmer edda

    SvarSlett
  23. Noe så utrolig vakkert!!! Så fint trekk til det hvite!! Knallfin, perfekt bloggeplass dette, ja!!! Ha en super søndag, klem fra Marianne

    SvarSlett
  24. Det ble bare så utrolig fint! Skulle tro at de som hadde laget det ikke synes det samme! Det tror jeg ;) Jeg har også litt vegring....når det gjelder gamle ting...men har et trau som jeg har lyst til å få "litt" farge på. Så får vi se. Trau er lissom ikke helt meg, men med litt farge på så.....
    Ha en herlig søndag.
    Hilsen Marte

    SvarSlett
  25. God morgen!

    Så fin dette ble...nydelig bord og stol!!

    Her blir det fint og sitte med pc'en :)

    Ønsker deg en flott søndag, klemmer fra meg

    SvarSlett
  26. Så koselig plass dette ble. Flotte møbler, de ble kjempefine i hvitt. Så stemmningsfullt med bildet og engelen på veggen.

    Ønsker deg en fin søndag, klem :)

    SvarSlett
  27. Så nydeleg det blei! Kjempekoseleg bloggplass:)
    Flinke de er!
    Ha ein flott søndag!
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  28. VIlken underbar plats du har skapat, det blev så fint!!!! Här har det varit väldigt kallt och regn men idag lyser solen, gör om min blogglista och har lagt till dig där som favoritblogg, hoppas det är okej, ha en fin dag, kram

    SvarSlett
  29. Neimen, så fint dette ble Margrethe!!! Du har vært kjempe flink! Likte godt gjenbruket av din mors gardiner!!! Synes bloggplassen din din ble kjempekoselig! Håper du finner det perfekte håndtaket!!!
    Ønsker deg en flott søndag! vi har vendt nesa nordover og nyter deilig mat og koser oss på hjemplassen min!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  30. Så fint det ble, noen ganger det vanskelig å møblere men dette ble jo kaselig. Ha ei fin høstuke

    SvarSlett
  31. For en herlig bloggplass du har fått deg! Både bord og stol ble rålekkert. Blir ekstra kos å blogge nå, når du kan sitte på dene flotte bloggeplassen :o)

    Ønsker deg en flott søndag!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  32. Så fint det blev!Det bordet skulle jag gärna vilja ha själv och som du säger: är det så skadat så gör det inget att måla om det! Det blev kanonsnyggt! En bloggplats att vara stolt över!
    /Cyrene

    SvarSlett
  33. Oj.. det ble jo bare utrolig fint!! Utrolig fint med de tømmerveggene i den more fargen kombinert med hvit gulv og disse hvite møblene.. flink du!!

    Ha en fin fin søndag!

    SvarSlett
  34. Oj oj vad fint det blev och vad duktig du är.
    Kul att se var du sitter när du bloggar. Om jag nu förstod rätt har lite svårt en del norska ord.
    Ha det gott
    Annika

    SvarSlett
  35. Glömde säga att nu har jag gjort en länk till dig hos mig. Hoppas att det är ok.
    Annika

    SvarSlett
  36. Så flotte møbler gamle møbler har som oftest mere sjarm.
    Kjempekoselig ble din bloggekrok!

    Ønsker deg en fin kommende uke!
    Klem Linda

    SvarSlett
  37. For en kjempe-jobb du har gjort!!
    Det ble kjempe-lekkert jo:-)
    Har ikke hørt om spiker-pistol før nei, fniis - men så lenge det funker er det helt fint!!
    Nå har jeg bilde av deg i hodet når du blogger:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  38. Så flink du har vært! Synes det ble utrolig lekkert! Likte så godt kontrasten mellom det hvite arbeidsplassen og veggen deres! Utrolig stilig!! Samme hva man bruker av redskap for å nå målet så lenge det funker;)

    Ønsker deg en fin kveld!

    Klem Silje

    SvarSlett
  39. hei margrethe -

    ...for en vakker bloggeplass du har fått skapt frem...nydelige møbler, den herlige tømmerveggen - og fine bilder på vegg..
    rett og slett - superfint!
    ..ha en fortsatt fin kveld -
    moaklem

    SvarSlett
  40. Herlig bloggeplass min venn! Det bordet var jo bare nydelig og stolen ble også kjempefin med nytt trekk! Artig!
    Jeg har en to-seter, en tre-seter og en stol som skal trekkes om.....kommer du med spikerpistolen, eller..?:o)
    Ha en flott uke, min venn.
    klem fra Solveig

    SvarSlett
  41. Du får til så mye FINT, Margrethe! Så flink og kreativ du er :)

    SvarSlett
  42. Så utrolig fine de ble. Må visst bli flinkere å komme meg på loppis:)
    Ha en fin kveld og ny ukestart.
    Klæm

    SvarSlett
  43. Se der! Så fint det ble!
    Håper du finner masse bloggeinspirasjon:)

    SvarSlett
  44. Ja...jeg vet vel egentlig at det må bli helt hvitt:)jeg bare prøvde meg:)det er ett evighetsprosjekt og få malt alt under hvitt og flere strøk phuuu
    ja ja vi får ta tiden til hjelp..
    ha en fin uke du og..
    klemmer edda

    SvarSlett
  45. for en vakker plass, nydelig margrethe!

    ønsker deg en fin ny uke,
    klemmer :)

    SvarSlett
  46. Så utrolig fint det ble, nydelig form både på bord og på stolen...dette ble lekkert!

    SvarSlett
  47. Så flott dette ble....helt nydelig!!
    Og dette blir en fin plass å sitte!!
    Dere har vært kjempeflinke!

    ha en fin dag:o)

    SvarSlett
  48. Det ble utrolig lekkert!!! Syns dere har det så ekte og fint hjemme hos dere - skikkelig sjel:) Enig i at alt ikke burde males, har en sofa her som er kjøpt hvitmalt men jeg skulle veldig ønske at den var original når jeg fikk tak i den og at jeg ikke hadde rørt treverket - men, men - den er nå fin sånn som den er nå også!

    Håper du får en fin dag!!

    Klem Lycheli

    SvarSlett
  49. Takk for koselig hilsen! Så flotte bilder du viser! Likte veldig godt tømmerveggen, og de hvite listene:)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  50. Hei. Så flink du har vært. Bordet ble kjempefint.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  51. Så koselig du har fått det! Heldig som har en egen bloggekrok ;)

    Ha en fortsatt fin mandag!

    SvarSlett
  52. kjempefint!!*
    takk for alle hyggelige kommentarer fra deg,- min venn...
    magny

    SvarSlett
  53. så utrolig flott blogg plass det ble.. der er det nok en fryd og sitte tenker jeg.. TUSEN TAKK for hærlig kommentar hos meg sånt varmer.. og du har en flott blogg har tittet her før, men må legge meg til her ja;)
    FLOTT tømmervegg da, har en tømmer veg selv, men hva har du brukt til å behandle din med?? likte veldig godt fargen, sliter litt med åssen jeg skal behandle den for å få den litt lettere og vaske for den er nå ubehandlet..
    klem victoria

    SvarSlett
  54. For en flott og koselig plass, Margrethe!!: ) KLem

    SvarSlett