lørdag 24. oktober 2009

Cookies og bruktfunn


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cookies er en favoritt her i huset. Og disse går ned på høykant :) Det er koselig med litt hjemmebakt, og dersom du synes det frister med noen lettlagede cookies, så får du oppskriften her:

200 g margaring
2 1/2 dl sukker

2 1/2 dl brunt sukker

2 egg

1 ts vaniljesukker
1 1/2 ts bakepulver
5 dl hvetemel

2 plater dronning kokesjokolade. (pluss to daim, eller hakkede nøtter)

Margarin og sukker røres hvitt. Bland i brunt sukker, deretter et egg om gangen.
Bland i det tørre. Hakk sjokoladen i småbiter. Has i til slutt.
Settes på plate med spiseskje, og stekes ca 8-10 min ved 200 grader.

BILD9949

I dag har jeg vært en snartur innom bruktbutikken, og det er selvsagt vanskelig å komme tomhendt ut…
I dag morges snakket vi om at vi skulle hatt en slags osteklokke til osten, i stedenfor å ha den i pose. Og her er hva jeg snublet over :)

BILD9958 

Den måtte bli med hjem sammen med et lite firkantet fat.

BILD9965

Sølvkjeene og sukkerbitklypen er arvegods, og min mamma syntes det kunne flytte hjem til meg i stedenfor at hun har det liggende i en skuff, og det er jeg heeelt enig i :)

BILD9952

Jeg ønsker alle som er innom meg en fin helg :)

27 kommentarer:

  1. Så fine saker Margrethe :o)
    Og takk for oppskrift!
    slike cookies er kjempegodt!!

    ha en fin kveld:o)

    SvarSlett
  2. Hei du flinke bakedamen!! Ser deilig ut,baker jo alltid småkaker til jul,men er jo like godt hele året...
    Så fin osteklokke,her er det pose...hm,det bør jeg gjøre noe med!!
    God helg videre,klem fra Anette

    SvarSlett
  3. Kjempefin osteklokke...skikkelig nostalgisk....flink du er til og bake.....
    ha en koselig lørdagskveld
    her er vi trette allerede:(
    klemmer edda

    SvarSlett
  4. Så masse fine ting! Og disse kakene ser så deilig ut...takk for oppskriften, må prøve disse:)
    Klem Hanne:)

    SvarSlett
  5. Så mye fint du har funnet. Og kakene så skikkelig fristende ut - nam:)

    Ha en riktig fin helg.

    SvarSlett
  6. Hi hi tenker du var enig i at skjeene og klypa kunne flytte hjem til deg, ja!!!! Hadde nok ikke vært nei i min munn heller!!!
    Takker for oppskriften på skjokoladekjeksen - er ikke så stor kakespiser - men sånne kjeks derimot...Mmmmmmm
    God lørdagsklem fra Lunalu

    SvarSlett
  7. Hmmmm....ser godt ut. Koselige ting du har fått deg også.Fortsatt god kveld til deg fra Maliva

    SvarSlett
  8. Ånei, for en fristelse! Klarer jeg la være å snoke i skapene nå? De der så gooode ut :) Cookies er så godt. Nydelige ting, spesielt gøy med arvesølv. Ha en fortsatt herlig kveld :) Klem

    SvarSlett
  9. Å de kakene såg fristende ut. Eg er dårlig til å bake, så det er ikkje så ofte vi har kaker her i huset. Heldig at sølvskjene og sukkerklypa fann veien til deg ! Fortsatt god helg !

    SvarSlett
  10. OOOOH. I LØV COOKIES! Den oppskriften kommer å prøves ut neste uke. Garantert!
    Takk...

    SvarSlett
  11. Vil bare takke for at du deltar i min konkurranse:) Har vært bortreist en stund, men nå er jeg tilbake!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  12. Åh, de cookiesene så kjempegode ut...nam, nam! :) Så flott osteklokke du fant, er sjelden jeg også kommer ut i fra en bruktbutikk uten at jeg har kjøpt meg noe! Håper du har en fin lørdagskveld! :)

    SvarSlett
  13. Først og framst så cookiesene dine nyyydelige ut:)
    Stikk innom Rf paradis, hun har mistet sønnen sin som var hjertesyk:(
    Klem.

    SvarSlett
  14. Kooselig innlegg:)

    Søt GG kopp....

    Og kakene ser herlige ut...hjemmebakte...nam
    Kjekt å bake litt sånne kjeks før julebaksten slår til for alvor!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  15. Så koselig kjøkkenet ditt er, nydelige bilder du har tatt også. Og ikke minst gratulerer med awarden, det er vel fortjent, en koselig blogg som gir meg inspirasjon :o)
    De kakene du har laget så også veeeeldig gode ut, kanskje jeg skal prøve meg på dem en dag ;) og mange flotte ting du fant på bruktbutikken. Elsker bare slike butikker, en vet aldri hva en finner… Ønsker deg en riktig fin kveld og søndag. Klem fra Mette

    SvarSlett
  16. Så utrolig deilige ut de kakene!!

    Knivene mine, som jeg fant på loppis, skal i følge min mor ikke vaskes i for varmt vann. Da blir de gule. Mine har vært i oppvaskmaskin 1 gang, så de er like hvite, men heretter må jeg nok vaske dem for hånd. Mine kniver er av typen Martha, og det er samme navn som mitt sølvtøy.
    Det syns i alle fall jeg er litt kult, om det er en tilfeldighet..

    Ha en fortsatt fin helg!

    Kristin

    SvarSlett
  17. Jeg er enig med deg at det er synd de ikke går i oppvaskmaskinen. Mine kniver er kun til pynt av den grunn. Det er mulig de blir brukt til jul eller noe sånt...

    Lykke til i søket etter andre kniver.

    Kristin

    SvarSlett
  18. Sånne kaker elsker kjærstn min!
    Jeg hadde ikke tenkt å bake noe til jul, men nå skiftet jeg mening...takk for oppskriften!:O)
    Lekker osteklokke, og vakre saker du har fått..du er jammen det heldig!:O)

    Takk for hilsen inne hos meg:O)

    SvarSlett
  19. Takk! Dette blir dagens snop her i heimen. Jeg har dronning sjokolade i bøtter å spann etter jeg kjøpte på tilbud. Så her skal porsjonen mange dobles.

    Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  20. ååå takk for oppskrift, den skal lagres og prøves ut:) Donningsjokolade synes jeg er den som gir best smak:) De så jo bare helt hærlige ut:) Også minnet du meg på at jeg har en osteklokke liggende som jeg ikke bruker... jeg har bare funnet toppen på bruktbutikk, men ikke et passende firkanta fat, så det må jeg nok jakte litt lengre på da:) Så for meg å så karse i den en gang tror jeg hihi:) Ønsker deg en nydelig søndag:) God klem fra Monica

    SvarSlett
  21. Så flotte funn du har gjort. Den osteklokken ligner på en som mormoren min hadde, og var koselig å se igjen..
    Tusen takk for oppskrift, de så fristende ut!

    God søndag! Klem :)

    SvarSlett
  22. Jag blir helt galet sugen på att fika när jag ser dina bilder! Vill ha den där kaffekoppen, supersuperfin.

    Marit

    SvarSlett
  23. Så fint det ser ut hos deg! Mammaen er helt enig i at det gjør seg mye bedre hos deg enn i en skuff hos meg!

    SvarSlett
  24. Cookies er populært her i huset også :) De så kjempegode ut :) Fint sølvtøy du har fått fra din mor!

    Bare et tips hvis du vil forske på flere cookies-typer: detsoteliv.no i tilfelle du ikke har vært der. Masse gode oppskrifter! :)

    Ha en fin kveld! :)

    SvarSlett
  25. Så koselige ting ! Og coookies er jo kjempegodt !
    Her blir det muffins ikveld siden minstejenta tar seg ut på kjøkkenet :-)

    Ønsker deg en fiiin uke
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  26. Så fine ting du fikk med deg. Heldige deg.

    Ønsker deg en fin søndag. og en fin kommende uke.

    Klem*

    SvarSlett
  27. NAM! Nå fikk jeg ekstremt lyst på nybakte cookies med hvit sjokolade og makadamianøtter! Smakt det? Det er himmelsk :) Anbefales!

    SvarSlett