lørdag 17. oktober 2009

Bruktfunn i dag


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Etter å ha ligget på sofaen med forkjølelse, var det deilig å kjenne at jeg var bedre i dag. Og det ble tur til et par bruktbutikker.
Vi kom over en bruktbutikk med halv pris på alt. Og vi fikk med oss en god del ting som vi er veldig fornøyd med. Min kjære fikk 10 bøker til 2,50,- pr styk, yngstemann fikk med seg en film, og jeg shoppet mange fine ting.

BILD9849

Disse vakre gaflene i 60 grams sølv fikk jeg for den nette sum av 7,50,- pr styk. Det må jeg si er intet mindre enn et funn!

BILD9839

To sandkakeformer til 1,25 pr stk, og denne gamle, rustne nøtteknekkeren til 25,- ble med hjem.

BILD9844

En slik husker jeg fra min barndom, og har ønsket meg maken. I dag fant jeg den og den skal nok få pynte opp i nøtteskålen til jul!

BILD9837

På slutten av turen var vi innom en kjempekoselig interiørbutikk. Der kjøpte jeg med meg en Greengatekopp. Det bar rett i oppvaskmaskinen med den, og på med kaffetrakteren.

Ønsker alle som er innom en fin helg videre.

54 kommentarer:

  1. skulle gjerne hatt fleire bruktbutikkar og loppemarked i nærleiken. Veldig kjekt når ein finn minner frå barndommen som ein kan kjøpe med seg heim! Skal snart ha meg ein Greengatekopp eller to, eg og! Det er vel obligatorisk for ein bloggar ;-). Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. så flotte funn Margrethe, likte veldig godt alt i sammen jeg:) Nydelig sølv da og virkelig KUPP:)

    så dumt å få en slik beskjed om di nye hønene i etterkant da... og jeg skjønner godt du føler du gjør dem noe vondt, men du får bare tenke at dete r jo bedre for dem å kunne se som du sier... skjønne og spesielle er de ialefall:) (og utrolig flotte navn da, hihi)

    Ønsker deg en videre skjønn lørdagskveld:) klem monica

    SvarSlett
  3. Herlige funn!Dette er skattar!Nydelig blogg du har!Virkelig kosar meg her inne:)

    SvarSlett
  4. Så fina saker du har hitta Margarete, och njut nu riktigt av gott kaffe i den fina koppen.
    Kram på dig/Ingela.

    SvarSlett
  5. Så mye fint,både gammelt og nytt Margrethe!! Nydelig med sølvet mot stoffet du har lagt det på,sånt liker jeg...kos deg med kaffen,blir vel brukt i morgen tipper jeg??
    Nattaklelm fra Anette

    SvarSlett
  6. Så flotte ting! Det gamle bestikket var nydelig, og prisen var det jo ikke noe å si på heller;) her har jeg satt i gang med å vaske i hyllene på vaskerommet, litt rart å begynne på rundt midnatt på en lørdagskveld kanskje, men jeg fikk ånden over meg, og må benytte meg av det;) Ha en flott søndag! klem fra silje.

    SvarSlett
  7. Så mye fint du fant i dag! Jeg var på 2 loppiser i dag og fant også mye fint!

    Tenker kaffen smakte ekstra godt i så nydelig Green gate kopp, jeg har en lik i latte kopp..den er virkelig flott.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  8. Så flotte skatter du fikk med deg hjem!!! Kjekt når det er slike priser!!!

    Klemmer!

    SvarSlett
  9. Nydelige funn,både nytt og brukt.Nøtteknekkeren er skjønn. Synes også det er hyggelig med gammelt sølv.

    SvarSlett
  10. Så mange herlige kupp du har gjort, og GreenGate koppen var jo bare såååå flott!

    Ønsker deg en flott søndag i morgen!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  11. Så koselige bruktkjøp!
    Jeg er egentilig mye mer glad i å kjøpe brukt enn nytt.
    Herlig nøtteknekker!
    Har slike sandkakeformer jeg også, veldig koselige med telys i.

    Ønsker deg en flott søndag!
    Klem Linda

    SvarSlett
  12. Noen herlige brukt funn du har funnet der. Jeg er sånn som endevender kurver på bruktbutikker for sølv. Samler på sølv og hvis jeg finner noe gammelt fint sølv da er jeg som en liten unge i en godteri butikk:) Takk for titten. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  13. Takk for komentren i min blogg...Jeg er jo ny i denne blogg vrden og det er så fint å se at noen er innpå min blogg....Så da måtte jo jeg ta meg en tur til deg! Litt av noen skatter du fant i dag....GRATULERER!! Det er så gøyt når man kan gjøre slike "KUPP"...for det var jo det!!

    God søndag til deg...

    Hilsen Tone

    SvarSlett
  14. Fine ting du hadde fått deg! Jeg elsker sandkakeformer :) Har ca. 30-40 stk selv... brukte de på bordene i bryllupet vårt. Kjempefint!

    SvarSlett
  15. Å for noen skjønne ting du fant!

    Bestikket var bare nyydelig:)

    Håper du får en flott søndag, klemmer fra meg

    SvarSlett
  16. Så moro når man kommer over slike priser...det liker vi..og dine funn var nydelig...
    Håper du får en fin søndag..
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  17. Hei,hei :)
    takk for koselig hilsen på bloggen min. Ja det er stas med slike ting som kommer fra "eget".

    Så mange fine ting du fant, den nøtteknekkeren vare skikkelig sjarmerende :)
    Og nydelig kopp fra Greengate.
    Ha en flott søndag, klem Maria!

    SvarSlett
  18. god morgen margrethe -

    ..godt å høre at forkjølelsen har blitt bedre!
    og jammen hadde dere funnet mange godbiter til hyggelige priser på bruktbutikken!
    ønsker deg en fin søndag -
    moaklem

    SvarSlett
  19. Kjekt å gjøre gode kupp!!
    Nydelig bestikk:o)
    Og greengate koppen er så koselig også!!

    ha en fin søndag:o)

    SvarSlett
  20. Heisann. Så mye fint du har fått tak i!! Noen virkelig gode kupp:)

    Green Gate blir alltid bra!

    Go søndag:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  21. Heldiggrisen!!! Så fine gafler til en sånn pris - skjønner at du er fornøyd da, ja - smiler!!!
    Så fint at du har blitt bedre av forkjølelsen - håper du er helt fin i dag!!!
    En riktig god søndag, kjære du!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  22. Blir nostalgisk då jag ser nötknäpparen, en sån fanns i mitt barndomshem. Har inte tänkt nåt särskilt på den, men den är fin och i vart fall rätt så gammal.
    Ha en fin söndag!

    SvarSlett
  23. Veldig koselig! Selv er jeg på loppisfynd hos mamma. Det er en dame som sparer på allt, så her er mange fynd å gjöre.

    SvarSlett
  24. Hallå där, det finns väl inget som piggar upp så mycket som att göra loppisbesök och du kom ju hem med vackra saker..skönt att du är på bättringsväg, ha en skön söndag, klem VIOLA

    SvarSlett
  25. Så fine ting du har funnet, og veldig rimelig. Det er veldig kjekt å gå i buktbutikker syns jeg også. Jeg var på loppemarked i går, men jeg synes de tok alt for høye priser på mange av tingene. Jeg kom nå likevel hjem med noe småtterier, det går jo til en god sak.

    Hyggelig å høre fra deg.

    Klem fra Lisemoren

    SvarSlett
  26. Herlige gafflar! Og så billdeg!!! Hadde gjerne gitt dobbel og trippel pris for det fine du har fått med heim også eg ;-)
    Og den nøtteknekkaren er akkurat slik som farmor hadde ... mmm.. .barndomsminner, så kos :-D

    SvarSlett
  27. Litt av noen funn! De gaflene var jo utrolig flotte:) Morsomt når man finner slike kupp til en rimelig penge;)

    Ønsker deg en fin søndag!

    Klem Silje

    PS: Hønene dine var så søte! Får min kjære oppfylt ønske om høner en gang skal vi jaggu meg ha sånne;)

    SvarSlett
  28. Får se til å komme meg på loppemarked jeg også,det er utrolig hvor mye fint du og andre
    bloggere viser frem av loppefunn!

    God søndag!

    SvarSlett
  29. Så nydelige bilder, og ikke minst kjempefine funn! Skikkelig fine de gaflene, ja, det må ha vært et kupp.

    Nytt greengatekaffen din :) Ha en herlig dag videre! Klem

    SvarSlett
  30. så heldig du har vært ! Så kjekt når en kan gjøre slike kupp :-)

    Ønsker deg en deilig søndag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  31. Nydelige funn, den nøtteknekkeren avundes jeg deg. Jeg var innom et nyåpnet landhandleri idag, og fikk nesten med meg den samme koppen!! Nå ångrer jeg meg, på nestenordet, men jeg får ta en tur til. Jeg kjøpte så mye annet at jeg måtte dy meg...

    SvarSlett
  32. Dette var flotte funn. Har lett etter sandkakeformer jeg også, men det er helt umulig å fa ta i ser det ut som. Kjøpte tilslutt noen nye isteden ;)
    God søndag, klem :)

    SvarSlett
  33. Flotte funn! som jeg misunner deg de gaflene. har en stor svakhet for gamle nostalgiske spiseredskaper.

    GreenGate koppen er en innertier. Kos deg masse med te og kaffe herfra.

    Marit

    SvarSlett
  34. sååå herlige funn du har gjort,sølvet var så skjønt,det er så hyggelig å finne sånt,fine bilder her.nøtteknekker kan jeg å huske,barndomsminner er viktig å ta vare på.
    ha en koselig søndag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  35. For noen herlige funn! Så heldig du er er :))
    Green Gate koppen er også nydelig. Jeg samler på samme servise selv. Godt å høre at du føler deg bedre. Det hjelper alltid med en tur på bruktbutikken;))
    Takker så mye for tipset ang, løse trekk til møbler. Jeg kommer tilbake med bilder av det ferdige resultatet.
    Ønsker deg en flott uke!
    Klem Kari

    SvarSlett
  36. Her har du gjort en flott handel, Margrethe! Så kjekt å finne slike skatter! Merkelig hvordan noen ting som enkelte bare vil gi bort, gir lykke til en annen! Jammen godt vi er ulike, for da kan sånne som deg og meg finne billige skatter som gleder:o)
    Gratulerer med ny kopp også! Hadde vært kjekt å få deg med å flette kurver, ja:o)))
    Ha en flott kveld.

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  37. Så fina fynd. Gaflene är riktigt söta, och vilket bra pris!

    Ha det fint!

    SvarSlett
  38. så fine funn, slikt er gøy!

    jeg synes det er så fint med kopper som har hanken over koppen slik som din nye :)

    ønsker deg finfin uke margrethe,
    klem

    SvarSlett
  39. Så hyggelig at du vil være med å feire hos meg;)
    Flotte skatter du har funnet deg!
    Fin blogg med masse flotte bilder!
    Kommer gjerne tilbake;)

    SvarSlett
  40. Litt av noen funn!!!
    Og den nøtteknekkeren låg nok der og ventet på deg:)
    Kjempefin greengatekopp du har kjøpt!!!
    Ha en fin ukestart!
    Klem Anita

    SvarSlett
  41. Så fine funn! Skattejakt på loppis og bruktbutikker er noe av det kjekkeste jeg vet!
    Nøtteknekkeren var nok ment til deg tenker jeg!:)

    Har nylig kjøpt meg GG kopp jeg og, men den er uten hank på. Og det er skikkelig upraktisk! Heldig du som har hank!
    Ønsker deg en fin mandagsmorgen:O)

    SvarSlett
  42. Å, så mye lekkert du har tryllet til deg! :)
    Og "gratis" var det også! ;)
    Jeg har bestilt litt av den Green Gate-serien til butikken min, men har ikke fått ordrebekreftelsen enda, etter snakrt 3 uker, og en purring....! Hmmm
    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  43. God morgen. Tidlig oppe i dag jeg! :)

    Så mye fint du har fått tak i. Kjekt med bruktbutikker. Kjøpte en gammel vekt på den lokale bruktbutikken på fredag. Skal vise den snart. :)

    Ønsker deg en fin mandag M!
    Kos deg masse.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  44. Oi skal si du er heldig!!! alt var bare lekkert:D

    SvarSlett
  45. Nydelige funn, er jo så moro å komme over sånne skatter til den prisen. Håper du får en fin uke

    SvarSlett
  46. Det ligger an award til deg hos meg om du vil ta den imot ;)

    Ha en fin dag!
    klem

    SvarSlett
  47. Så fine saker Margrethe! Og så kjekt med meir Greengate til samlinga:)
    Ha ein fin mandag!
    Klem:)

    SvarSlett
  48. så mye flotte ting du fant Margrehe ;)
    tusen takk for besøk hos meg,setter alltid pris på alle kommentarer jeg får... sånt varmer
    ha en fantastisk uke
    klem victoria

    SvarSlett
  49. Så fine ting du har fått deg! Den nøtteknekkern var veldig sjarmerende :) Og nydelig GG-kopp ;)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  50. Så fint at du er bedre av forkjølelsen og fikk handlet så mange supre ting:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  51. Hei!!
    For noen fine skatter du har funnet!
    GG er så lekkert:)
    Ønsker deg en flott uke,klem Hanne:)

    SvarSlett
  52. Fine ting du har fått kjøpt!
    Jeg skulle også vært på den bruktbutikken på lørdag, men vi var på hytta så det ble ingen Søgnetur på meg.
    Nøtteknekkeren var super:)

    SvarSlett
  53. Sådan gafflar har jag i rabatten och du kan aldrig gissa till vad. Fin fin kopp och jag hoppas du mår mycket bättre efter en sådan shoppingtur.
    Ha det gott
    Annika

    SvarSlett
  54. Flotte ting du har funnet:) Kan med rette kalles kupp...

    SvarSlett