torsdag 17. september 2009

Utfordring: Sjarmerende blått


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Denne utfordringen fra Ralfefarfars pardis har jeg forsøkt meg på i dag:

Utfordringen er som følger, har du noe sjarmerende blått som du kan lage et (eller flere) innlegg om? Det har nemlig jeg tenkt å gjøre! Gammelt, eller nytt, spiller ingen rolle- så lenge det er sjarmerende blått;)

Muggen er arvegods fra mitt barndomshjem. Den sto på gården da foreldrene mine overtok. Hvor gammel den er aner jeg ikke, men jeg synes den er sjarmerende med sin blå dekor. Den er merket med “Arabia” og Finnland. Det har nok ikke vært noen mugge for festbordet, heller en liten hverdagsmugge, kanskje med melk i til frokost? Jeg er i alle fall glad i den, og har blomster i den gjennom hele sommeren.

Og så må jeg si tusen takk til snille Anne i bloggen Anneskaar.com, som har funnet en nettbutikk med gryteklutene mine i! Den er allerde bestilt, og det ble den dyreste grytekluten jeg noen sinne har kjøpt, med tanke på at bare portoen kom på nesten det doble av prisen på grytekluten, men jeg liker de så godt i tillegg til at de grå detaljene er samme farge som kjøkkenet. Jeg bestilte også en søt værstasjon jeg har ønsket meg, bilde kommer når det er pakke i posten!

 

DSCI6872

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I går hadde vi grilling i hagen med alle på jobben. Og i dag fikk vi en vakker hortensia i gave som takk for lån av hage.  Vakker farge og en typisk Margrethe-blomst :)

 

DSCI6897

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Takk til hyggelige kollegaer for en koselig overraskelse!

 

DSCI6895

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

32 kommentarer:

  1. En nydelig mugge!!
    Jeg er så glad i blått!!!
    Dette merket kjenner jeg til for en her har et helt middagssett i dette!
    en nydelig hortensia du fikk i gave også!

    ha en fin kveld og en god helg til deg!!

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Så flott mugge, og ekstra gøy å ha, når det er et arvegods. Hørtes us som dere hadde en hyggelig grillkveld, og så koselig med den fine hortensiaen du fikk i gave!

    Ønsker deg en fin kveld videre og en herlig kommende helg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  3. Nydelig mugge.
    Arabia er et ganske så kjent merke.
    Nydelig hortensia.
    Klem

    SvarSlett
  4. Hei;) SÅ artig å lese innlegget ditt- det er jo så spennende å se hva de forskjellgie velger å fokusere på,og din mugge var nydelig- synes faktisk at dekoren lignet på den so mvar på min bolle;) Herlig hortensia, absolutt en av mine favoritter også- selv om den kan være litt vanskelig å få til å vare lenge. Så flott at du fikk hjelp med gryteklutene- blogglandia er en flott plass!
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  5. Arabia kannan skulle jag mer än gärna ha i min ägo. Superfin hortensia du fick. Ha det bra!

    SvarSlett
  6. Den muggen er da vakker!! og at den er arvegods gjør den jo bare enda finere :) En Hortensia er altid rett, så kul med en ny..

    SvarSlett
  7. Hei Margrethe:-)
    Nydelig mugge og vakker blomst!
    Ting er vakrere når de har affeksjons-verdi mange ganger..:-)
    Ha en fin helg, klem Hege.

    SvarSlett
  8. Heisan...så nydelig mugge, kjekt å arve sånne vakre ting:) Flott farge på hortensiaen din også!

    Ønsker deg en flott helg, stor klem

    SvarSlett
  9. Blått är flott!
    Jag köpte ett min nektarinträd som jag har i kruka. Det blommar ljuvligt på våren. Den står i växthuset året om och där är inte frostfritt men nästan. Blir det riktigkt kallt så vet jag inte hur det går. Det kostade bara 125- jag är väldigt bra på att fynda som sagt.
    Zon 1 bor jag i nära en stad som heter Ängelholm.
    Nedför Hallandsåsen där de gör en tunnel, det har du säkert hört om.
    Ha det gott
    annika

    SvarSlett
  10. Tusen takk for besøk og kommentar i bloggen min. Alltid så koselig å komme inn på bloggen og finne kommentarer:-)

    Jeg har også en maken mugge som den du har avbildet:-)
    Så flott at du fikk tak i de gryteklutene du etterlyste.

    SvarSlett
  11. VIlken rar kanna, älskar ju blått porslin och vilken vacker hortensia du fick...den kan du glädjas länge åt, önskar dig och de dina en skön helg, KLEM

    SvarSlett
  12. Blått er flott og kannen du hadde var jo kejmpelekker:) Hortensia er bare så vakkert:) Tørket er veldig fint nå på høsten synes jeg:) Flott at du fikk tak i gryteklutene ja:) Du vet du, det var etter at jeg var inne hos deg at jeg byttet bakgrunn, for jeg syns din var så fin, åsså hadde jeg lyst å lage bloggen min litt mer høstlig nå. Tror jeg skal lage meg nytt bilde øverst også etterhvert, må bare finne de rette bildene å jobbe litt på picasa. Klem monica

    SvarSlett
  13. Så morsomt at du fikk fatt i nye grytekluter - selv om det ble en dyr affære :o)
    Mugger og kanner i hvit - og i blått og hvit er nydelig.
    Når det gjelder hortensiaen blir den nok evigvarende hos deg som er flink med kranser og tørkede blomster. Vi får følg med å se...

    SvarSlett
  14. Flott & blått innlegg margrethe...
    jeg skal nok klare og finne noe blått i heimen jeg også..tjhi!

    moaklem***

    SvarSlett
  15. Nydelig blått innlegg!
    Flaks at det var blått, for jeg har blått i mitt siste innlegg:))
    Ønsker deg en nydelig helg,klem:)

    SvarSlett
  16. Nydelig hortensia! Koselig med et blått innlegg. :)

    SvarSlett
  17. Så koselig mugge!! Og utrolig kjekt at du fikk fikset deg en ny gryteklut=)!! Nyyydelig hortensia=)!!

    Klemmer!

    SvarSlett
  18. Heisann.
    For en utrolig vakker mugge, og hortensian i blått var bare helt nydelig:)

    Jeg ønsker deg og dine en riktig god helg:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  19. Hei,Margrethe.Muggen er nydelig.Synes det er så fint å bruke mugger til blomster.Fint at du får gryteklutene selv om de blir dyre.God helg.

    SvarSlett
  20. hei på deg...
    en vakker mugge du har...
    så er det så vakkert å ha blomster i slike...

    Hortensiaen din er nyydelig...
    klem til deg og skjøøøøønn helg...

    SvarSlett
  21. Så fin mugge!!! Ekstra kjekt når den har vært i familien:)
    Så heldig du er som fikk tak i ny gryteklut!!!
    Nydelig hortensia!
    God helg!
    Klem Anita

    SvarSlett
  22. Kjempe fine blå innslag...nydelige bilder! Ha en fin helg!

    SvarSlett
  23. Blått er topp... Lekker mugge og vakker hortensia:-)
    God helg til deg. Klem Ingrid

    SvarSlett
  24. Hei! Så bra at du fant grytekluten du har leita etter!!!! Hørtes koselig ut med grillkveld! Blir vel færre og færre av dem utover, sukk!
    Artig utfordring - men tror jeg hadde slitt litt... hi hi! I allefall en nydelig mugge du har, og ekstra artig å eie når det er arvegods!!!
    Ønsker deg en fantastisk helg, Margrethe! Kos deg masse!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  25. Nydelig mugge... så koselig med arvegods.. betyr litt ekstra da.. skjønn Hortensia du fikk...
    Bra du fant grytekluten din =)

    God fredag Klem Kerstin

    SvarSlett
  26. Söt kanna med blommor i och underbara foton på din Hortentia du visar, Margrethe!
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvarSlett
  27. Den muggen var virkelig sjarmerende ja! Nydelig :) Og ekstra gøy når det er arvegods da. Vakker blomst du har fått og!

    Ha en fin helg! Klem :)

    SvarSlett
  28. For et koselig innlegg :-)

    Koselig med arvegods det knytter seg gode minner til :-) Nydelig Hortensia da !

    Ønsker deg endeilig kveld !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  29. Hei! Så morsom utfordring:) Muggen var kjempe-flott!!

    Er innom for å ønske deg en strålende helg!! Endelig er det fredag!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  30. Koselig med vakre ting og gode minner:)

    God helg!
    kLEM

    SvarSlett
  31. Så flott mugge, ekstra koselig å ha når den kommer fra familie. Nydelig hortensia du har fått.
    Ønsker deg en fin helg, klem :)

    SvarSlett
  32. Vakkert blått!
    Jeg hadde mye blått før i tiden, men nå har jeg nesten ingeting blått lengere. vakker farge, men selv gitt jeg visst litt lei sånn interiørmessig sett. Godt mulig blått kommer tilbake i mitt hus også en gang:)

    Ønsker deg en fantastisk lørdagskveld!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett