onsdag 9. september 2009

På mitt lysfat


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sammen med hyllene i forrige innlegg fikk jeg også tre vakre lysestaker. To i “sølv” og en i glass.

 

DSCI6817

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De har havnet på mitt høyt elskede lysfat sammen med et hjerte fra en juledekorasjon jeg fikk sist jul, og et kors som egentlig er et smykke.
Jeg bruker ikke så mye smykker til hverdags, så jeg har lagt det til pynt på lysfatet. Så har jeg glede av det hver dag allikevel.

 

DSCI6824

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det største av alle gleder, er gleden for slett ingen ting.
Ikke for noe du kan eller vil, glede for intet glede for alt.
Gleden fordi du et til.

 

DSCI6818

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg ønsker deg en fin kveld!

34 kommentarer:

  1. For en varm og herlig stemning Margrethe! Fikk nesten "julestemning" av lyset og det fine sølvet. Det er nydelig på kveldene, tenner opp en hel masse selv. Duken var nydelig og sommerlig.

    Ja gleden eller lykken er ikke hva du eier, men det du føler i hjertet ditt. En god venn, en deilig dag eller en varm klem gir ofte den herligste lykkefølelsen :)

    Ha en koselig kveld, godklem

    Aina

    SvarSlett
  2. Det er fantastisk å sitte inne med mange tende lys, og når det regner og stormen herjer så er det enda kosligere. utrulig kor flinke vi er til å innrette oss. DET VAR NYDELIG! Ha ein fin kveld !

    SvarSlett
  3. Herlig ! Så koselig å tenne lys nå om høsten :-)

    Nydelig lysfat du har, skjønner godt at du er glad i det.

    Ønsker deg en deilig kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Nydelige stemningsbilder og vakre lysestaker:)

    Ha en fortsatt fin kveld:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  5. Vakre ord og vakre bilder... du kan lage stemning!
    Flotte lysestaker:)) Klem

    SvarSlett
  6. Åh så flotte bilder :) Skikkelig koselig har du det hos deg..

    SvarSlett
  7. Så nydelig! Og vakre bilder... *Inspirert*

    SvarSlett
  8. Å, så nydelig... Fikk bare lyst å komme med den varme eplekaka mi og sette meg ned hos deg;-) Kelm, Marianne

    SvarSlett
  9. Koselig stemning hos deg Margrethe:o)

    SvarSlett
  10. Så nydelige og stemningsfulle bilder! Jeg også kom i julestemning, så mye at jeg skal finne frem julepermene mine:) Ha en fortsatt fin kveld! klem fra silje.

    SvarSlett
  11. Koselige og stemmningsfulle bilder og kloke ord.

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlett
  12. Tänkvärda ord och stämningsbilder bjuder du på i kväll.

    SvarSlett
  13. Hej Margareta, vilken stämmning det råder hos dig då, underbart vackert med silverljusstakar på vacker bricka.

    SvarSlett
  14. Så vakkert, og det er ikke så ulikt mitt fat. Kjøpte meg to nye lysestaker i fattigmannsølv igår, og blogget idag, så ta en titt hvis du vil.
    Vakker, lun stemning, og det er akkurat hva vi trenger nå på høsten.

    Ha en fin høstkveld.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  15. så vakre stemningsbilder også så skjønne lysestaker. Elsker fattigmannssølv:) Herlig var det på det skjønne fatet ditt:) Ønsker deg en nydelig morgendag:)klem monica

    SvarSlett
  16. ..så vakre ord og stemninger du skaper!
    takk for at du deler!

    moaklem

    SvarSlett
  17. Nå har jeg nettopp tent masse lys bare for meg selv- så da var det ekstra koselig å komme på besøk til deg og se at du har gjort det samme- nydelig fat og lysestaker;)
    Jeg ville bare si deg at kurvene i gangen er kjøpt på fryd for øyet- du finner dem på NIB- og ellers så har jeg sett veggkurver på kremmerhuset og på åhlens har de sorte- men jeg må tilstå at jeg foretrekker de fra fryd for øyet;)
    Ha en fortsatt koselig kveld;)

    SvarSlett
  18. Så fine ord og så flott stemning hos deg! Vakre lysestaker - de kan nok brukes i de fleste anledninger:o)
    Ønsker deg en flott kveld.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  19. Fantastisk lysfat :)
    Nydelig !!!!

    SvarSlett
  20. Hei på deg!
    Så fine og stemningsfulle bilder! Akkurat dette er noe av det som gjør at vi er glad i høsten - tenne masse lys, og kose oss inne :o)

    Ha en fortsatt fin uke og nattinatt til deg!

    klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  21. Så skjønne ord! Og så rett så rett :-D

    SvarSlett
  22. Vakkert både i bilder og ord dette Margrethe...

    Ønsker deg en fin høst dag.. Klem Kerstin

    SvarSlett
  23. Super koselig, fine lysestaker og nydelig stemning på bildene dine!

    SvarSlett
  24. Flotte stemningsbilder!
    Nydelige lysestaker og fat!
    Så koselig det er med tente lys på mørke høstkvelder!
    Vakre ord!!!
    Ha en fin dag!
    Klem Anita

    SvarSlett
  25. Åh... for en koselig stemning!!! Nydelig lysfat - og kjempefine lysestaker - virkelig fint i lag!!! Det er så koselig med levende lys - har to lysfat på stua - det ene som duk... og det andre er et lysfatbord.
    Det diktet er jeg også veldig glad i!
    Ønsker deg en fin torsdags kveld - nå er det straks helg igjen!!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  26. Heia!
    Så fine lysestaker og -fat! Fin stemning. Også syntes jeg den hylla fra forrige innlegg er kjempefin!
    Ønsker deg og dine en deilig dag!
    Hilsen Cathrine

    SvarSlett
  27. Vilket vackert fat och visst är det så fint att samla ihop flera ljusstakar på detta sättet...blir så vackert, klem VIOLA

    SvarSlett
  28. Heihei!
    Lekkert lysfat!
    Nå ser jeg plutselig at mange blogger om lys i dag:) Ikke rart, for kveldene er mørke og høsten er definitivt på hell, i allefall hos meg. Snart våkner vi nok til hvitt på bakken tenker jeg. Og i øyeblikket er det regn... og vind... Jeg fyrer som bare det i peisen:)

    Ha en superfin kveld!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  29. God kveld i stuen! Takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Jeg ser virkelig at du har funnet drømmehuset, for et hus. Me like a lot :-)

    Høsthilsen fra meg

    SvarSlett
  30. Vakre ord illustrert med flotte bilder. Jeg regner med lysfat dukker opp på bordene i de tusen hjem når høstmørket senker seg. Ingenting er vel mer koselig ...

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  31. Hei,titter innom for å ønske deg en fin og solrik helg:o)
    Koselig lysfat og hyller du har fått deg...Klem fra Maliva

    SvarSlett
  32. Å, så fint lyset blei i desse bileta! Flotte lysestakar:)
    Håpar du får ei herleg helg!

    SvarSlett
  33. Lysfat hos deg også,Margrethe. Nydelig.Jeg liker også godt å samle mange lys på fat.Har blant annet arvet noen i sølv som jeg også bruker.Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  34. Nydelig stemning! Jeg elsker slike lysfat :)

    SvarSlett