onsdag 16. september 2009

Etterlysning av grytekluter


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Disse gryteklutene er fra Ib Laursen. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i flere? Jeg var så uheldig at den ene havnet under et stekebrett på en plate som ikke var skikkelig avkjølt, så den er blitt brun og stygg. Jeg liker de så godt, og skulle gjerne funnet en ny. Så tips om nettbutikk eller interiørbutikk på Sørlandet som har dem, tas i mot med takk :) Kjøpte de på Drømmeplassen i Kristiansand, men fant ikke flere da jeg tittet innom.

Siden kameraet mitt har tatt kvelden serverer jeg på kjeks i kveld :) Skålen har jeg flere utgaver av, og synes det er sjarmerende med det litt grove pressgalsset som er støpt i gammledags form.

 

DSCI5839

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27 kommentarer:

  1. Kan desverre ikke hjelpe deg med gryteklutene, men de var nydelige:) Vakker kjesksskål, elsker skåler som står på stett:) Nei, nå skal jeg hekle litt åsså må jeg legge meg. Har hatt en lang dag på jobb og besøk i hele ettermiddag og kveld, så det merker jeg tar på:) Ønsker deg en videre fin uke:) klem monica

    SvarSlett
  2. Eg veit dessverre ikkje kor du kan få tak i gryteklutane, men fine var dei:) Den stettsskåla var superflott!
    Ynskjer deg ein fin kveld:)

    SvarSlett
  3. Takk det smakte godt med en kjeks. Har nesten like grytekluter, men det er kjøpt for 2-3 år siden, tror nok de kan ha gått ut. Har en venninne som har hatt disse i butikken, skal ta meg en tur å se om hun har fler.
    Klem fra Mona.

    SvarSlett
  4. Hei hei, jeg kan desverre ikke hjelpe deg, men flotte var de så jeg håper det ordner seg.
    Nydelig pressglasskål du har!
    Jeg er så glad i slike stettskåler.

    Klem til deg.

    SvarSlett
  5. Har desverre ikke sett de noe sted. De var veldig fine, så skjønner godt du vil ha ny :) Lekker den skålen også, så godt ut med kjeks ja! Namnam

    SvarSlett
  6. Søte grytekluter...helt sikkert noen som hjelper deg her!!
    Flott skål...liker saker på stett:o)

    SvarSlett
  7. Nydelig skål,Margrethe.Kan dessverre ikke hjelpe deg med gryteklutene.De er fine,så jeg forstår at du ønsker deg nye.Klem

    SvarSlett
  8. Skulle gjerne hjulpet, men kan jo love å holde øynene åpne! De var fine, i alle fall :) Klem

    SvarSlett
  9. hei på deg:) fine grytekluter! skjønner godt du liker de og vil ha ny. du kan jo prøve å kontakte ib laursen. http://www.iblaursen.dk/Dansk/Kontakt.aspx
    hvis du går inn på adressen over står det kontaktinfo.
    lykke til med grytelappejakten:)

    klemmer fra karianne

    SvarSlett
  10. Kjeksene ser gode ut...ble fristet til å ta en bit nå, skjønn skål! Gryteklutene er veldig søte, skjønner godt du vil ha en ny, håper du finner en:) Ha en fortsatt fin uke, klem

    SvarSlett
  11. Nydelig skål, elles er du heldig som heilt sikker har tilgang til god næringsrik jord (til Bourbon roser) noko som er alfa og omega. Lykke til med gryteklutane.

    SvarSlett
  12. Så fine grytekluter! Har aldri sett de før, så jeg kan nok ikke hjelpe deg. Men lekre var de. :)

    SvarSlett
  13. hei margrethe -
    så koselig med servering av kjeks - takk!!!!
    ..kan dessverre ikke hjelpe deg med gryteklutene, men sender en klem - en nattaklem ble det visst..
    nattinatt:0)

    SvarSlett
  14. Heisann:-)
    Hadde jeg funnet de gryteklutene hadde jeg beholdt dem selv, fniis!
    Kjempesøte:-)
    For ikke å snakke om skålen...
    Ha en kjempefin dag imorgen!
    - satser på å være stødig på hånden da også..! ( Det er KUN snakk om tålmodighet-jeg lover...)
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  15. God kväll.. eller natt..
    Alltid kul när du tittar in till mig.
    jag gillar verkligen de norksa orden även om jag inte förstår alla.
    Grytlappar heter det på svenska.
    Sov nu så gott
    Annika

    SvarSlett
  16. Håper du finner nye grytekluter;) Å trist emd kameraet ditt! Det er jo en livsnødvendighet når man blogger, mitt har noen ganger hengt seg opp..og da har kjent hvordan mismotet har kommet sigende...men etter å ha tatt ut kortet inni og satt det i på nytt- så har det virket igjen;)
    Kjekt at du vil ta utfordringen min;)
    Nydelig skål--og kjeks..nam,nam!

    SvarSlett
  17. Åå, tenk om jeg kunne hjulpet:) Vi forhandler Iblaursen, og jeg har hatt inne kjøkkenhåndkle og duker i denne serien, den er utrolig fin. Det er en stund siden, så jeg er ikke helt sikker på om de kan skaffes hos leverandøren lengre.
    Smart at du legger ut etterlysning, så er det en større sjans for at du kan få tak i nye:)
    Nydelig skål!
    Klem Anita

    SvarSlett
  18. Heia!

    Så dumt at du fikk ødelagt den ene grytekluten...og jeg kan desverre ikke hjelpe! Men håper det er noen som kan=)!! Nydelig pressglass skål! Jeg elsker alt på stett;)!
    Ha en fin, fin torsdag!

    Klemmer!

    SvarSlett
  19. Heisann! Så kjedelig med krytekluten din da. Håper du får hjelp til å spore opp tvillingen. De var jo bare nydelige.
    SLik en skål trur jeg faktisk min mor har,veldig lik ihvertfall. Dem er kjempefine.

    Ha en flott kveld. (eh,natt)
    Klem*

    SvarSlett
  20. Det var jo kjedelig - fine var de. Du får se etter noe som ligner da....

    SvarSlett
  21. Uff så kjedelig da... håper noen kan hjelpe deg... Skålen var kjempe skjønn... Liker stette skåler...Takk for kjeksen

    Klem =)

    SvarSlett
  22. Skikkelig ergelig når noe en liker blir ødelagt! Skal holde øynene åpne for grytekluter som dette:o)
    Veldig fin skål du har. Sjarmerende.
    Så kjedelig med dette kameraet-håper du nå får anledning til å skaffe deg et nytt som du har lyst på:o)
    Ønsker deg en fin dag, min venn:o)

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  23. Jeg kan heller ikke hjelpe med gryteklutene. De var kjempefine, kunne tenkt meg slike selv. Søte knagger de henger på også. Koselig skål du har, er veldig glad i slike jeg også.
    Ha en fin dag, klem :)

    SvarSlett
  24. Jippi! Har funne gryteklutane dine:) www.fryforoyet.no:) Sjå på kategorien kjøken, der finn du dei:)
    Lukke til!
    Klem:)

    SvarSlett
  25. Kan dessverre ikke hjelpe deg, men skjønner godt du vil ha like, veldig søte..:-)
    Tar gjerne en kjeks jeg:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  26. Så fine grytekluter. Ser at ei har funnet de på en nettbutikk. Har lyst på de jeg også:))
    jeg liker pressglass skåler, synes de er så sjarmerendes.
    KLem

    SvarSlett
  27. Så fine de var, skjønner godt du ønsker deg en ny og ren en:)

    Ha en fin helg:)

    SvarSlett