lørdag 5. september 2009

Et koselig bruktfunn


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Denne lille muggen fant jeg på bruktbutikken i dag. Den ropte så høyt om å få bli med hjem, at jeg måtte bare la den få lov stakkar :)

DSCI6797

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den har fått rosen Mary Rose til selskap sammen med brudeslør. Buketten lukter herlig og sprer sommerduft i hele midtgangen i huset.

DSCI6790

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I midtgangen har jeg fått to kurvstoler som jeg kjøpte på auksjon. De skal beises gråhvite eller prayes hvite. Vi har ikke bestemt oss enda. Men det er blitt en hyggelig liten krok å sitte i.

DSCI6803 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linduken har min mor sydd og heklet kant til nede. Den er rund og passet godt på det lille, runde bordet.

 DSCI6787 DSCI6795 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koselig lokk på muggen, dette kjøpet er jeg virkelig fornøyd med!  Men det er ikke lett å ta bilder av blanke ting uten å bli med på bildet…

 

DSCI6800

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Merket under ser slik ut. Aner ikke hva det betyr, men muggen er merket med: KL VII.   og Gust.Eriksson og noe mer jeg ikke klarer å tyde skikkelig, men som ser ut som Eskilstuna eller noe i den duren. Noen som vet noe om alder og opprinnelse?

52 kommentarer:

  1. For en herlig mugge, en slik ville garantert jeg også tatt med meg hjem! :) Det var nydelig med roser oppi også, skikkelig fint!:)

    SvarSlett
  2. så flott mugge,tusen takk for koslig kommentar inne hos meg..
    for en utrolig flott blogg og hjem du har..
    klem victoria

    SvarSlett
  3. Ei skikkelig flott mugge. Og så likte eg så godt veggen din. Råstilig. Ha ein fin lørdagskveld.

    SvarSlett
  4. hei margrethe -
    ..for et flott bruktfunn!
    skjønne bilder.
    ha en god helg -

    moaklem

    SvarSlett
  5. Hei,Margrethe.Muggen er nydelig.Jeg bruker også mugger til blomster.Synes det er så hyggelig.Jeg vet ikke noe om hvor den kommer fra,men du kan kanskje spørre Viola.Hun ligger i min bloggliste under svenske blogger (violas romantiska hem. Er ikke muggen svensk?

    SvarSlett
  6. Wow..for en skatt du har funnet deg...Søk på google..kanskje du finner svaret der.Liker så godt de tømmerveggene dine også....Go`kveld til deg fra Maliva

    SvarSlett
  7. For en nyyydelig mugge - og perfekt til å ha blomster i! Det ble virkelig vakkert!!!
    Synes du er flink til å ta bilder - slik at det fine kommer fram!
    Ønsker deg en herlig lørdagskveld!
    Sitter alene på tv-rommet, spiller musikk og blogger. Koser meg!!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. En kjempefin mugge du fant og koselige bilder hos deg!!!
    Nå må jeg kikke litt mer hos deg!
    Legger deg til i bloggrollen min om det er greit??

    ha en fin lørdagskveld:o)

    SvarSlett
  9. Utrolig flott den den muggen var! Hvor er det du kjøper alt?????

    SvarSlett
  10. Hejsan, det är en silverstämpel ifrån Eskilstuna..men då måste man vara superexpert på vilken tid och vem det är som gjort denna...kanske du kan googla på staden och initialerna och nummer...kanske ett värdefullt fynd du gjort...:) ha en fin kväll, klem

    SvarSlett
  11. En svensk mugg eller kanna, vilket fynd. Du har ögon för det vackra. 'Mary Rose' är också vacker.

    SvarSlett
  12. for en flott mugge. litt av ett kupp det der. Desverre vet jeg ikke noe om opprinnelse, men hva gjør vel det...mye morsommere å finne opp en historie selv som de som hører den vil sluke rått!he he! lykke til.

    SvarSlett
  13. Nydelige bilder hos deg :-) Ja den muggen har du vært heldig med, utrolig flott med roser og brudeslør i. Du har et virkelig godt øye for slikt !

    Ønsker deg en deilig kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  14. Så kjekt å finne slike skatter!
    Nydelige bilder!

    SvarSlett
  15. Tusen takk for hyggelig kommentar:)

    Så flott mugge! Er så gøy når man kommer over slike skatter:)

    Ønsker deg en rikitg fin lørdagskveld!

    Klem Silje

    SvarSlett
  16. Den var nydelig;) Skjønner godt at du måtte gi den et nytt og bedre hjem;) Nydelige blomster du hadde oppi, og bildene dine var virkelig flotte! Det er dårlig med roser her, men jeg ser det er knopper på noen busker, men de rekker vel ikke å blomstre når det blir kjøligere i været? Jeg får være glad det ikke er bruktbutikk i nærheten her, eller masse auksjoner..hadde garantert fylt huset til randen;) Ha en fortsatt fin kveld;)

    SvarSlett
  17. Klart den måtte få være med deg hjem!! Nydelig var den...ble jo ekstra flott med blomster i også da:) Høres ut som du har en koselig krok der med korgstolene... ønsker deg en fortsatt fin helg, stor klem

    SvarSlett
  18. Hei,

    Takk for besøk og kommentar hos meg - men jeg må si muggen du har funnet i dag var enda lekrere, og så flott med den rosa rosen i! Det er første gang jeg er på din blogg, men det blir ikke siste gang, flott blogg :) Fortsatt god helg!

    Heidi

    SvarSlett
  19. Hei hei:) Ja, det var virkelig et funn! Og NYDELIGE blomster! Fortsatt god helg! klem fra silje.

    SvarSlett
  20. Takk for besøk og kommentar. Hvilken nydelig mugge. Du er heldig du:)

    Klem PInk Lady

    SvarSlett
  21. Så NYDELIG....
    både muggen og blomstene, et vakkert bilde.
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  22. Takk for hyggelig kommentar....tar det som et godt tegn:)med alle dobbelttingene.....flott mugge....en fin blogg duhar.....
    ha en fin dag
    klem edda

    SvarSlett
  23. Hei!
    Takk for koselig hilsen på bloggen min:) For et funn du har gjort! Nydelig:)
    Og det ser virkelig ut som du har fått drømmehuset! Heldige deg:)
    Ha en god søndag!
    Klem Janne

    SvarSlett
  24. Kanskje det betyr Karl Ludvig den 7;-)) Noen kongelige som het det?? Tror det er svensk. Mulig gammelt. Veldig fint med roser i.....
    God søndag!

    SvarSlett
  25. Så herlig kanne du har funnet... skjønn bukett du har satt oppi også..

    God søndag til deg..Klem Kerstin

    SvarSlett
  26. Heisann!
    Et herlig lite "loppefunn" det der, og så fint det ble med rosen i :o) Nydelige bilder!!

    Nå er det søndag, og solen skinner utenfor vinduet mitt. Må prøve å få tatt meg en tur ut og nyte siste rest av varmen fra sola for i år...

    Ha en herlig søndag!

    Klemmer fra Hildegunn

    SvarSlett
  27. Hei på deg! Er veldig glad i brødboksen, tar meg selv i å kjøpe ting jeg husker fra min bestemors kjøkken. Denne var jo helt tilfeldig at jeg fikk i hus siden jeg ikke hadde sett det før. Ser st du også har samme dilla som meg, tråler alt jeg kommer over av brukt. Da jeg var i Oslo i forbindelse med G og I messa, tok jeg meg en tur på loppis under den brua bak Plaza, og jammen meg gjorde jeg en hel del KUPP! Skal legge ut bilder etterhvert.
    Ha en fin fin søndag, vi baker brownies og lille Kaia var så uheldig å kjenne på lyset under kjøkkenoverskapene å brenne to fingre...
    Har fått blemmer allerede og har nokså vondt:(
    Får trøste seg med kake etterpå!
    Klem.

    SvarSlett
  28. Nydelig mugge, og rosen er også nydelig:D Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  29. Takk for hilsen inne hos meg! Ja, Green Gate har utrolig mye fint... *drømme*

    Men for en flott blogg du har! Og et fantastisk nydelig hjem... Deg må jeg følge :)

    Ha en flott søndag! Klem

    SvarSlett
  30. For en nyyydelig mugge ;o)
    Ønsker deg en fin søndag! Klem J.

    SvarSlett
  31. Slike gamle mugger er jo perfekt til blomster, der har du gjort et bra varp:) Jeg fikk ikke skrudd møbler i natt, de kommer ikke med tingene før i dag. Men nå sitter jeg klar mer med skrumaskin og godt mot så de skal bare komme......GLEDER MEG!

    SvarSlett
  32. Du omgir deg i alle fall med mye vakkert:-) Nydelig mugge. Og rosene dine er jo bare nydelig!
    God søndag!
    Kristin

    SvarSlett
  33. ååå så utrolig flott den var og for en nydelig bukett du hadde oppi, vakre og stemningsfulle bilder:) Ønker deg en nydelig søndag skjønne du:) klem monica

    SvarSlett
  34. Å så søt den var da! Skjønner godt at den fikk bli med deg hjem :) Ble så vakkert med de fine blomstene oppi.

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  35. Så fin den var! Du kunne ikkje gått frå den, nei:)Veldig fin med blom oppi!
    God søndag til deg!

    SvarSlett
  36. Så heldig du var med funnet, muggen var helt skjønn! Den hadde ikke jeg klart å gå fra heller. Så flott med blomster oppi, og nydelige bilder du har tatt.
    Ønsker deg en fortsatt fin Søndag!

    SvarSlett
  37. Nydelig mugge, passet godt som vase med nydelig blomst oppi. Serviset under likte jeg spesielt godt, kjekt å arve å vite hvem som har brukt det før. Selv samler jeg når jeg finner her og der. Ha en fin søndagskveld. Klem fra meg.

    SvarSlett
  38. Tuuusen takk for hjelpen !!!
    Nå klarte jeg endelig å få det til :)))
    Du er en engel :))

    Så nyydelige bilder du viser.. Den kanna var helt herlig :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  39. Så flotte bilder, Margrethe! Nydelig mugge du har funnet, hadde nok kjøpt den i en fei jeg også:o) Veldig kjekt med slike oppdagelser!!
    Nydelig rose også! De tar visst ikke kvelden disse blomstene dine:o)
    Ha en flott kveld, min venn!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  40. Men så härlig och ljuv bukett!! Kram Petra

    SvarSlett
  41. Så fin kanne du har fått tak i, og rosen er bare nydelig. Takk for kommentarer hos meg og at du vil delta i konkurransen min. Jeg legger av 2 lodd.
    Har aldri besøkt deg før, men kommer gjerne igjen. En flott blogg.

    SvarSlett
  42. Nydelig kanne, og enda vakrere rose! Ser at Mary Rose passer perfekt inn i rosesamlingen min, så den noteres til neste års kjøp :)

    SvarSlett
  43. Åhh,så koselig det var her da!
    Kjempekoselig blogg..

    Morsomt med et lite bruktkupp;)

    SvarSlett
  44. Så nydelige ting du har. Likte så godt de flotte blå tallerkene. Syns det var koselig å høre om din gamle tante og hennes historie...

    Ønsker deg en fin uke

    SvarSlett
  45. Måtte du ikke slåss for å få den mugga?? den var jo kjempefin!!! For en fin blogg du har.Å så heldig som bor i et så gammelt hus,må være fantastisk. Å hagen din var jo bare herrlig. Blir nesten målløs over å se så mye fint.

    SvarSlett
  46. Sån helt nederst på slutet; vil først bare si at det var et helt underbart stilleben med ditt nye krus og rosen. Eskilstuna er så å si mine hjemtrakter, kan ikke mye om bruktting men fant denne link til deg;
    http://www.productpilot.com/en/suppliers/ab-gense/

    håper det hjelper deg litt om hva den kommer ifra.

    SvarSlett
  47. Så trivelig at du hadde tatt turen innom bloggen min :o)
    Og jeg ser av tilbakemeldingene at det blir ikke noe maling med det første.

    Du har en utrolig fin blogg, og som jeg koser meg inne hos deg. Har allerede lagt deg til i blogglisten min. Håper det er i orden :o)

    Ha ei fin uke.
    Klem fra K@ri*

    SvarSlett
  48. Så flott mugge.
    Likte fatene du har arvet.
    Fine farger og mønster
    Nå har jeg gravd ferdig bedet,så nå mangler det og fylle på med jord og planter.
    Ha en fin dag:)
    Klem

    SvarSlett
  49. Nydelig mugge og nydelige roser; skikkelig sommerlig hos deg enda! Her er det kaldt og ufyselig ute, skal jeg si deg - høsten er kommet for fullt og jeg har trøstet meg med ny kåpe;o) Dyr, men verdt det;o)

    Klem

    SvarSlett
  50. Nydelig bukett! Så herlig å fremdeles kunne ta inn litt sommer :-D

    SvarSlett
  51. Hei, Margrethe! Takk for alltid så hyggelige hilsener fra deg:) Sååå nydelige bruktfunn!!


    Ha en strålende ny uke! Jeg linker forresten;)

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  52. Det var sommerstemning hos deg i dag med den vakre buketten:-)
    Nydelig mugge. Jeg er veldig svak for mugger og har veldig mange....altfor mange kanskje:-)
    Ha en herlig uke. Klem Ingrid

    SvarSlett