lørdag 19. september 2009

Engler, oppussing av møbler og plantesalg


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bildene i dag er av en engel som lå til overs etter julesalget på et restebor til halv av halv pris. Den ble kjapt lagt på disken og betalt, og samme dag havnet den på veggen hos meg. 

 

DSCI6422

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har den til helåspynt og bryr meg ikke om at den er litt julete.

I dag har jeg jobbet med noen møbler fra en auksjon. Det er/har vært biller i treverket, og dagens jobb har vært å sprøyte mot ulumskhetene. Så skal de pusses for deretter å få et par strøk med maling. Gleder meg til det blir ferdig :)

DSCI6420

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er dessverre både vannskjolder i beisen, og noen av tingene er ikke så fint i treverket.  Jeg liker best å beholde den opprinnelige brune fargen, men hvitmalte møbler er også koselig. Og når de ikke er i god nok stand til å bli fine i treverket, så er et par strøk maling et godt alternativ.

Stolene skal stoppes om… HJELP! Det har jeg aldri gjort før, men har merket meg noen blogger der dere viser fram fine stoler med nye trekk, så jeg skal nok ta meg en runde og kikke etter gode tips :) Heldigvis er det bare setene som er stoppet, og det burde være et greit nybegynnerprosjekt.

 

DSCI6421

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På plantemarkedet i dag hadde de 70 % avslag på busker og trær. Jeg fikk med meg hjem et søylekirsebær, en flott hortensia og svartsurbær med vakre hø stfarger. Synes jeg gjorde gode kjøp. Ingen av dem kostet over 65 kroner :)

 

DSCI6904DSCI6905

 

 

 

 

 

 

 

 

Litt høstlyng har det også blitt på trappen :) Koselig å pynte opp der også.
I tillegg kjøpte jeg noen løker som skal sikre vårblomstringen. Gleder meg allerede til å se de i blomst :)

DSCI6881

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ønkser deg en fin lørdagskveld!

24 kommentarer:

  1. så skjønn engel, jeg bruker ogs engler hele året rundt, men har selvfølgelig noen få som kommer frem med jul også:) men det gjør ingenting å ha dem fremme hele året rundt når de er så vakre, åsså så gøy når man får dem så billig også da:) Mange skjønne planter til din vakre hage også:) Idag har jeg og prinsesse elin vært antikk messe, kjempekjekt og jeg tror jeg kommer til å leve lenge på den:) Gleder meg til å se hva du pusser opp, blir nok kejmpelekekrt:) Ønsker deg en skjønn lørdagskveld:) god klem fra monica

    SvarSlett
  2. Ja englene kan godt være fremme hele året, her hos meg er det bare helårsengler :-)
    Jammen var det noen kupp du hadde gjort på plantemarkedet ! Litt lyng ble med meg hjem idag, ja nå er det høst !

    Ønsker deg en deilig kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. hihi jo det er helt sant altså, eneste jeg trengte å gjøre var å sy en søm tvers over, siden det var sekk så er jo det andre sydd vakkert fra før vettu:) Symasknen her er alltdi tredd og står klar på syrommet, så da er det bare å skrue bryteren på... men skjønenr at du har vanskelig for å tro det... Men poenget var vel gentlig at enklere kan det altså ikke bli:) klem monica

    SvarSlett
  4. Hei, Margrethe! Så nydelig engel!! Den var så vakker at den bør selvfølgelig få være helårspynt!

    Ha en fin kveld!!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  5. SÅ fin engel du har;) Jeg har en tiffanyengel hengende i et vindu hele året;) Artig å plante løk, hadde faktisk glemt at jeg også har kjøpt blomsterløk- sneklokker og allium? tror jeg den het...
    Svarsurbær har vi- jeg var bare ikke klar over det før jeg leste inne på en blogg om noen som hadde laget både det ene og det andre av bærene..og jeg som trodde de var kjempegiftige;)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Det var en skjønn engel, klart den kan henge der hele året...såå fin:)

    Kjekt å kjøpe planter når en kan få dem til en rimelig pris. Og løk må jeg også huske å kjøpe, det blir jo herlige vårgleder:)

    Nyt kvelden, stor klem

    SvarSlett
  7. Tusen takk for koseleg helsing, søte du! Må berre spørre viss du treng meir leitehjelp;) Kjempekjekt å kunne hjelpe til:D Veldig fine bilete du har tatt (som vanleg)!
    Ha ein god laurdagskveld:)

    SvarSlett
  8. Nydelig engel du fikk tak i!
    Kan jeg spørre hva du sprøyter de ulumsketene med;/
    Kjøpte en stol i dag med måtthull og vil behandle den med noe før jeg maler den, men aner ikke hvordan og hva jeg skal bruke.
    Ha en flott kveld,klem:)

    SvarSlett
  9. Fine engelen=)!! Gleder meg til å se prosjektene ferdig!!!! Jeg skulle absolutt tatt turen og fått kjøpt litt høst pynt til å ha ute!

    Kos deg i helgen!
    Klemmer=)!

    SvarSlett
  10. En helårsengel som våker over dere er vel fint, vi trenger dem jo mer en kun til Jul ! 70 % avslag, hvilken kupp!! Skjønner det blir litt med hjem da :)

    SvarSlett
  11. Nydelig engel! Klart den må henge fremme året rundt:))De møbel prosjektene dine høres spennende ut. Beholder du dem selv eller selger du? Flink er du uansett!
    Ønsker deg en strålende god helg!
    Klem Kari

    SvarSlett
  12. Hjelp som jeg skvatt av det første bildet..:-)
    Men når jeg sre hele engelen er den kjempefin og kan godt henge oppe hele året synes jeg og!!

    SvarSlett
  13. Englene mine hen ger oppe hele året... skjønn engel du fant... spennende jobb med oppussing av møbler... og det blir sikkert vedig fint...
    Så bra med litt fornyelse i hagen til en rimelig penge...

    Godd søndag... klem Kerstin

    SvarSlett
  14. For en fantastisk engel. Jeg er betatt av engler og har mange men denne overgår nok alle mine til sammen:)

    SvarSlett
  15. Ønsker deg en deilig søndag Margrethe!
    Busker og trær til 70%, herlig :)

    Klemmer

    SvarSlett
  16. Stakkars nydelige engel som lå igjen, så fint at du kjøpte den og fikk hengt den opp! Synes godt at engler kan henge oppe hele året!!
    Så bra kupp du gjorde på hagesentret!!! Her i hagen graver vi opp - skal lage steinplatt! Spennende!!!
    Og spennende blir det å høre mer om stolprosjektet ditt!!!
    Ønsker deg en god og avslappende søndag!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  17. Nydelig engel, jeg har flere fremme som helårspynt jeg også. Engler og hjerter er blant mine favoritter ;)
    Spennende å se hvordan møblene dine blir.
    Ha en super Søndag, klem :)

    SvarSlett
  18. Er så glad i engler
    - man trenger de hele året syns jeg..!
    Ha en fin søndag, klem Hege.

    SvarSlett
  19. Så flott engel!!! Jeg elsker engler, og de finnes overalt i leiligheten min - hele året!

    Ønsker deg en flott søndag!!!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  20. Nydelig engel..Fortsatt fin søndag til deg fra Maliva

    SvarSlett
  21. Vakker engel, er det ikke artig når man finner flotte ting på tilbud?: ) Åå, jeg er så svak for lyng, syntes de er vakre.. Har en som pynter opp stuen, men kanskje jeg skulle kjøpt noen å ha ute også, nå som oliventrærne har flyttet inn, hmm..

    Håper du har hatt en herlig helg, Margrethe: ) klem fra meg

    SvarSlett
  22. så heldig du var med engelen... ville også hatt den på veggen, året rundt!
    nydelig høstpynt hos deg,- vakkert.....

    klem

    SvarSlett
  23. Så flotte blomster:) Morsomt å se noen andre blogge om blomster :)

    SvarSlett