søndag 13. september 2009

Detaljer fra mitt uthus og septemberhagen

En deilig helg med sol fra blå himmel og shortsvær er over… Kan man ønske mer midt i september?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette lille ekornhuset var så koselig syntes jeg. På skiltet står det “Todays menu: Seeds, eat as much as you like”. Ingen ekorn har besøkt det så langt jeg vet, men det blir ofte besøkt av kjøttmeisene.

Dagene har blitt brukt i hagen, og det trengtes. Hagen har ikke vært prioritert på en stund, så plenen føltes mer som en eng enn en plen, og gresskantene rundt bedene var egentlig ikke kanter… Det er ekstra deilig å få gjort litt når det synes så godt etterpå at man har jobbet.

DSCI6866

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bildene i dag er diverse detaljer fra uthuset.  Jeg synes dette vinduet over en av dørene er så koselig, men det er på en side av uthuset man ikke ser når man kommer inn på tunet.

DSCI6865

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uthuset har mange dører, og alle er de ulike og har forskjellige hengsler. Koselige detaljer å legge merke til.

DSCI5701

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hagen i dag

 

DSCI6853

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jacques Cartier åpnet seg i dag. Solens varme stråler har gjort underverker i rosebedet!

DSCI6854

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rosen Magna Charta kommer til å glede oss med blomster lenge framover. Hun står overstrødd med knopper, og det er bare å nyte denne vakre rosen.

 

 

DSCI6858

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mitt bed med engangsblomstrende roser er forlengst ferdig med blomstringen. Men det er flere av rosene som byr på flotte nyper utover høsten, ser det ut til.

Eplene er fine nå, og skal snart høstes. De skal bli deilige eplekaker i fryseren som vi kan kose oss med utover vinteren.

 

37 kommentarer:

  1. Dere har det fint i sør ser jeg;) Nå håper jeg det kommer litt sol her også;) Jeg synes du har det så koselig margrethe, det ser ut som huset ligger skjermet og fint til. Og vet du- i dag oppdaget jeg at noen rosebusker som ble plantet i fjor- nå blomstrer for annen gang! Det er godt gjort med tanke på alt regnet og vinden som vi har hatt her i det siste;) DU får kose deg resten av kvelden;) Du slapper vel godt av nå, når du har utrettet så mye i hagen;)

    SvarSlett
  2. Heihei!
    Så flotte bilder! Å lekkert fuglehus!
    Hos meg er det mer høst enn sommer. Ganske varmt, men blåst og regn. Ja og tåke!
    Såp jeg, ja jeg rydder inne, i all håndarbeids-rotet. Å det skal jeg si trengtes... Jeg har en middel stor hobby-butikk i boder og skap:) eh...
    Nå skal det bli deilig å finne det man skal ha når man trenger det;)

    Å nå er det Robinson på tv:)
    Vi sees!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  3. Så heldig du har vært med været i helga!! Her har det vært regn og vind - og nå merker jeg at jeg er bittelitt værsjuk... men jeg har da i det minste fått gjort mye innendørs! smiler :-)
    Sjarmerenda ekornhus!!! Flotte bilder av uthus og roser - du har det virkelig flott hjemme hos deg, Margrethe!f Ønsker deg en deilig søndagskveld!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kommentar inne hos meg,dere var heldige som hadde godvær i helga,det hadde ikke vi.Søtt ekornhus du har,og koselig uthus.
    Ha en god kveld!

    SvarSlett
  5. Vakre detaljer på uthus - og nydelig og ryddig hage! Kos deg og vær fornøyd med alt du har fått gjort. Håper du får en fin uke!

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder fra deg! Har veldig sansen for ditt uthus-junne virkelig ha tenkt meg et sånt selv:o) Vet hva jeg skulle ha gjort med det, ja.
    I dag har det vært nydelig vær hos oss også. Ikke dårlig etter uke på uke kun med regn! Har vært ute og tatt mange bilder:o)
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Heisann:) så utrolig koselig uthus du har og hagen din er jo bare en drøm åsså med alle de skjønne blomstene:) sukk... ønker eg en videre fin søndagskvel:) klem monica

    SvarSlett
  8. Elsker slike uthus med flotte detaljer:)
    Og rosene er et flott skue nå, får håpe vi får mange fine dager nå:)
    Ønsker med et uthus til alle sommerplantene som skal overvintre, begynner å bli trangt om plassen i kjelleren.
    Ha en fin uke,klem:)

    SvarSlett
  9. Du har det så vakkert rundt deg:D
    Supersøtt ekornhus!
    Ha ei god ny veke!
    Klem:)

    SvarSlett
  10. Hei M., så nydelig i din hage fremdeles, sjønne roser. Kjekt å ha noe pent å se på nå om høsten. Koselig ekornhus, kjekt for kjøttmeisen. Ha en fin uke, klem fra meg.

    SvarSlett
  11. Så sjarmerende ekornhus, og uthus også. Ja det er deilig og varmt om dagen, hadde det ikke vært for at det blir så tidlig mørkt om kvelden kunne det ha vært midt på sommeren :)
    Flott hage du har, og så koselig at det blomstrer enda.
    Ha en fortsatt fin kveld, klem :)

    SvarSlett
  12. Flott b ilder av en flott hage!Supert med uthus!
    Søtt det lille fuglehuset:)

    God ny uke:)
    Klem

    SvarSlett
  13. nydelig innlegg margrethe, nå kooooooste jeg meg :)

    kos og klem

    SvarSlett
  14. Likte veldig godt det fine ekornhuset.
    Ha fortsatt en fin søndagskveld;-)

    SvarSlett
  15. Nydelige detalj bilder fra uthuste ditt...Vinduet likte jeg veldig godt også.. Vakre roser... dagen i dag har vært nydelig her i vest også... deilig... og sånn skal det være noen dager... Klemmer =)

    SvarSlett
  16. Hei

    Så fine bilder både fra uthuset og hagen din. Så koselig å se marken og epletreet...skal si du har tumleplass ute! Fine roser har du også...veldig koselig innelgg!! Ha en fin ukestart, klem

    SvarSlett
  17. Nå har jeg sannelig kost meg med mange flotte rosebilder her!
    Koselig tun du bor i.
    Flotte og sjarmerende detaljer på uthuset ja!
    Jeg ser stadig ekornet hoppende gjennom mitt kjøkkenvindu, det er et koselig syn!

    Ha en flott uke!
    Klem til deg

    SvarSlett
  18. Flotte bilder og koselig fuglehus:-)

    Tenk å ha shortsvær midt i september, så varmt har det ikke vært her i dag. Men det har vært oppholdsvær selv om solen var gjemt bak skyene.

    Ha en fin ukestart med mange fine hagedager:-)

    SvarSlett
  19. Vilken fin utsikt du har från din trädgård. Min trädgård är helt kringbyggd. Förstår att du är mån om att bevara den gamla miljön på din gård, det gillar jag.

    SvarSlett
  20. Hei Margrethe!
    Tusen takk for vakre stemnings- bilder:
    Blir i godt humør av å besøke bloggen din:-)
    Håper du har hatt en fin helg-
    og ha en fin uke:-)
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  21. Helt klart en herlig dag du har hatt, og flotte bilder du har tatt!!

    Da er helgen over, og ny uke venter oss i morgen - ha en flott høstuke!

    Klem

    SvarSlett
  22. Så koselige bilder fra septemberhagen din. Tenk å ha egne epler, gode norske epler som er så deilige, i hagen sin, heldige du :) Har faktisk epletre på småbruket vårt, men de blir som plommer og VELDIG sure.
    Klæmfra me tel de.

    SvarSlett
  23. Vet ikke helt hva jeg skal si, når du mener din hage ikke har fått stell...da skulle du sett min...en skandale...begynner å komme seg, men det er enda mye som skal på plass før alt er ryddig. Dere har det så fint, kjempe flotte bilder!

    SvarSlett
  24. Heia!
    Jeg syntes også de husene er fine!
    Har et ekornrestaurant hjemme på bjørka;0))
    Ha en fortsatt deilig dag!
    Klem fra Cathrine

    SvarSlett
  25. Så flott du har du det i hagen. Morsomt ekornhus. Får du besøk der da?
    Fin-fin mandag til deg. Klem Ingrid

    SvarSlett
  26. Er så morsomt det ekornhuset altså! Koselig detalj :)

    Ønsker deg en fin start på en ny uke!

    SvarSlett
  27. Hei,Margrethe.Om du ikke har sygener,så har du ihvertfall hagegener.De har ikke jeg.Ekornhuset er søtt,mange nydelige bilder som alltid.Klem

    SvarSlett
  28. Hus til ekorren, så fint :) Skal si din låve har flotte detaljer, får nesten hjemlengsel, slik ser det ut hjemme og... Hagen om høsten er ikke like gøy som hagen om våren men først ute synes jeg det er hyggelig. Plenkanter, må nokk tas her og.

    SvarSlett
  29. Härliga detaljer från ditt vackra uthus...och vilka rosor du har ännu, ha en fin vecka, klem VIOLA

    SvarSlett
  30. Herlige høstbilder fra deg i solskinnsvær!!!
    Håper finværet varer lenge:)
    Har aldri sett ekornhus før, artig om det flytter inn et, syns de er så søte:)
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem Anita

    SvarSlett
  31. Så mange lekre bilder! Men er det virkelig et ekornhus..? Stilig :)

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  32. Vi har noen deilige september dager nå, og godt er det.
    Her er det også mange roser både i blomst og knopp, så nå håper jeg bare at godværet har satt seg slik at vi kan nyte noen fine roseblomster før det er helt slutt.

    Det var noen flotte detaljer fra uthuset deres. Godt at det finnes noen som ser verdien i slikt og har vett til å ta vare på det:)
    Ros til dere for det!

    SvarSlett
  33. Jacques Cartier er ei yndlingsrose. Ei av våre aller første som blei planta på hytta, no lurer eg veldig på om den står og blomstrer heilt for seg sjølv. Elles er dei gamle dørhengslene FRYKTELIG FINE. Ha det fint.

    SvarSlett
  34. For et sjarmerende hus!
    Så stort, flott og GAMMELT!
    Det må også være fint med så stor hage. Plass til dyr som lager en hyggelig atmosfære rundt en.
    Takk for hyggelig tur i hagen!
    Forsatt god høst.
    Klem Marit

    SvarSlett
  35. For en fantastisk helg det har vært ! Herlige boilder fra uthuset og hagen din :-)

    Ønsker deg en deilig uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  36. Så vackert du har i din trädgård och uthus med fina gamla detaljer älskar jag.
    Kram på dig/Ingela.

    SvarSlett
  37. Hei margrethe
    Så koselig lite hus til ekornet...det hadde jeg trengt på hytta. Der er det så mange Eiketrær noe som ekorne liker. Fine detaljer fra uthuset ditt, jeg ser at du også bor i et gammelt hus. Vårt hus var opprinnelig en smie fra sent 1700 tallet med en blanding av romantisk og rustikk stil. Det passer fint siden jeg er så glad i kontraster.
    Klem...Ellen

    SvarSlett