torsdag 13. august 2009

Vakre blå høner, og Redouté min nyeste rose står i blomst.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag har hønseflokken økt med to små hønekylinger. Det er to blå dvergkochiner som har kommet i hus. Jeg har lett etter denne fargen og synes den er utrolig vakker! Og i dag kom oppdretter med de fra Østlandet. Det var en spent mor og sønn som møtte opp på parkeringsplassen for å hente dem, og de fikk sitte på fanget hele vegen hjem.

I natt skal de bo i hundeburet, da resten av flokken er en del større og det fort kan bli litt hakking på nykommerne. Det tok ikke lange stunden etter at de var kommet i hus før hele flokken sto som perler på en snor rundt buret og kikket på de nye i flokken.

 

Rosen jeg har ventet på…

Vi var i Danmark i sommer, og stor var gleden min da jeg fikk komme til Rosenposten.dk og se på roseutvalget. Og gleden ble enda større da jeg fikk med meg en rose jeg har lett etter i flere år, og som jeg virkelig har ønsket meg. Den blomstret ikke da jeg kjøpte den, og det gjorde ingen av de andre av sorten heller, men nå har den endelig sprunget ut, og den skuffer ikke! Vidunderlig vakker, rett og slett, denne er i en klasse for seg selv! Skulle ønske jeg kunne sende ved litt roselukt :)

 

 

DSCI6613

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31 kommentarer:

  1. For en nydelig rose...skjønner godt du gledet deg til å få den. Og hønen var jo et skikkelig prakt eksemplar, er litt misunnelig på deg... skulle så gjerne hatt noen høner tuppende i tunet. Kanskje det blir en vakker dag:)

    Ønsker deg en flott helg!
    Snakkes om en uke, klem

    SvarSlett
  2. Å, for en nydelig rose! Og så koselig med høner! Det hadde vi hjemme da jeg var barn. Husker en gang pappa hadde en rugekasse i stua, og vi fikk være med på rugeprosessen. Det var så gøy!

    Ha en finfin kveld! :)

    SvarSlett
  3. Nå ser jeg jo bilde av det gamle huset deres, ser skikkelig fint ut. Det er jo bare så koselig med gamle hus.:)

    FLOTT høne dere har, ser ut som den passer fint inn på tunet hos dere. :)

    SvarSlett
  4. Hei Margrethe.For en vakker rose,drømme,drømme. Hønene er søte,har aldri sett blå høner.

    SvarSlett
  5. Så koselig med tupper på tunet, har aldri sett høns med den fargen;((
    Roser er vel alltid skjønt.

    SvarSlett
  6. Det var rosen sin det:)
    Den skulle jeg nok funnet en plass til i min hage også. Duften kan jeg bare tenke meg til ;)

    Høner har jeg ingen greie på, men denne så da veldig spesiell ut, flott farge på de fjæra!

    SvarSlett
  7. Wow, for en rose!!! En riktig dronning!! Høner på tunet,er det så idyllisk som det høres ut..??

    SvarSlett
  8. Så fin høne... Så koselig å ha egne høner på tunet... Hente sine egen egg...så har man jo gjødsel også..
    Og rosen var skikkleig flott..
    Skjønner godt du liker den...
    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  9. Visste inte att det fanns blåa höns, hönan är jättevacker. Så även din nya ros, Redoute.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  10. Ja, det var virkelig en flott farge på den søte høna der :-) Men hvor ble det av Pønkepelle ??? :-))) Og rosa var bare helt herlig!! Så spennende å se hva du fikk tak i i Danmark:-)
    Nattinatt !!

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  11. For en nydelig rose!!!

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  12. Hei hei!Så stilig høne! Veldig flott!Morsomt innlegg... og nydelig blomst!
    God natt kjære du!
    Klem fra
    Lotta

    SvarSlett
  13. Høner er koselige. Jeg har liksom alltid hatt en liten drøm om å eie et par høner som man kan gå å snakke med når man steller hagen å som kan levere ferske egg rett fra.... ja du skjønner.
    Her finnes ikke en eneste rose i hagen men får jeg det som jeg ønsker så vil det være et laaaaaaaant rosebed nedenfor huset til neste vår. Å det er jo en fantastisk ting. Ha en herlig dag. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  14. Søt høne og fin rose!Eg hadde høns i hagen før. kjempekoseligt det.(slutta med høns når dei ikkje fikk vere ute, ikkje samme kosen da.)

    Fint du ville vere med i konkurransen min.

    Ha ei fin helg .

    SvarSlett
  15. Så utrolig søt høne da :) Må være koselig med høns..
    Og nyyydelig rose.. For en flott blogg du har.. Kjempe koselig sted du bor.
    Klem fra meg..

    SvarSlett
  16. Blå høner!? Aldri sett eller hørt om. Vakker er den. Det er rosa også. God helg!

    SvarSlett
  17. Idyllisk hos deg, roser og kyllinger..Vakkert!!! Kos deg i helga, klem fra Marianne med 20 000 kyllinger i fjøset...ikke det samme som ti på tunet...

    SvarSlett
  18. For en nydelig rose... Og så koselig med kyllinger .. :O)

    Tusen takk for kjempe koslig hilsen på sweet&shabby. Ønsker deg en strålende dag! Hilsen Polly

    SvarSlett
  19. Vilka vackra hönor som flyttat hem till dig och vilken vacker ros du fått tag i..ljuvlig! Önskar en skön och trevlig helg, klem VIOLAN

    SvarSlett
  20. Nydelige blå kyllinger, der har jeg heller aldri sett. Rosen fra Danmark var virkelig lekker!

    Ønsker deg en fin helg med roser og ulike høns.

    SvarSlett
  21. Den rosen var jo bare et SYN, virkelig nydelig, skjønner godt du har gledet deg og ventet på den:) helrige kyllinger, de er noen skjønne og sjarmerende dyr:) Ønsker deg ei nydelig helg.) klem fra Monica

    SvarSlett
  22. Nyyyydelig rose :)

    Gratulerer med to nye familiemedlemmer på "gården" :) Håper de andre farer fint med de etterhvert når de kommer sammen.

    SvarSlett
  23. Vakker, både høna og rosa;) God helg!

    SvarSlett
  24. Hei på deg! Så artig med blå høner! Jeg har en veninne som jeg innimellom får grønne egg ifra.. Kanskje det dukker opp hos deg, og?!:)

    Og for en vakker rose! Alle mine roser er på hell nå, og det er litt trist. Tydelig at det ikke er lenge til høsten kommer..

    Ønsker deg en fin helg! Klem Nina

    SvarSlett
  25. Kul med blå höns, det visste jag inte ens att det fantes, får du sen gröna ägg som hon ovan skriver, vilken bonus :)

    SvarSlett
  26. hei, takk for hyggelig hilsen. -kult bilde du viser. klem siv

    SvarSlett
  27. Så herlige de nye var da ! Ønsker meg Dvergkochiner selv, men lurer litt på om hvordan det vil gå med de tre jeg allerede har.

    Så kjekt at du fant rosen, den var jo bare utrolig vakker !!! hvor mange rosesprter har du nå ? Skulle gjerne fått noen tips om historiske roser med duft som er litt hardføre. Kunne du ha hjulpet meg med det ?

    Ønsker deg en deilig kveld kjære du !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  28. Det var jammen en flott rose. Tørr ikke helt prøve meg på det i hagen jeg, har ikke så veldig grønne fingre nemlig.
    Søte kyllinger også, håper de blir godt mottatt av resten av flokken.

    Fortsatt god helg:-)

    SvarSlett
  29. Jeg syntes både rosen og de nye fuglene var vakre.. Du er virkelig flink med blomster, Margrethe, og har en flott hage de fleste misunner.. Håper du har hatt en herlig lørdagskveld, klem fra meg

    SvarSlett
  30. Nydelige høner;) Vi gikk forbi et hønseri i dag, og de har det sikkert ikke så veldig godt- så dine høner er virkelig heldige som kan leve livets glade dager hos deg, og du kan spise egg med god samvittighet;) Den rosen var virkelig fyldig og fin- og med god duft på toppen;)Da kan det vel ikke bli bedre?
    Ha en fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  31. Så søt hønekylling. Hva heter rosen?
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett