lørdag 29. august 2009

“Ti bloggeting”



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I Emmelines blogg gir hun utfordringen å fortelle ti ting  man blogger om, og hvilken stil man har.
Jeg har bare blogget siden slutten av april, så er nokså fersk i gamet. Har nok hatt mye hagestoff, men hagesesongen begynte i de tider jeg startet å blogge, og første året i ny hage er utrolig spennende! I vinterhalvåret blir det mer innesysler, og det kommer nok bloggen til å bære preg av. Ellers liker jeg å blogge om ting som har en historie å fortelle.
 
Stilmessig det nok ingen rendyrket stil her hos meg. Mixer vi Fransk landstil, litt bonderomantikk og herregårdsstil, så er vi vel ganske nær :)
 
Ti ting jeg blogger om:
1. Roser, roser og atter roser…
 
 
DSCI5993
DSCI6111
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Stauder og busker, knoller og  sommerblomster! Det er så mange andre flotte vekster i hagen som jeg også gleder meg over å se sringe ut!
 
 
DSCI6427
DSCI6105
 
 
 
3. Jeg er så glad for å ha fått en hage med mange gamle trær. Min første vår her gikk jeg bare rundt og nøt disse gamle kjempene i hagen min, og syntes det var fantastisk da de sto i fullt vårflor!
 
IMG_0274
DSCI4805
IMG_0513
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4. Mitt gamle hus, som jeg fortsatt må klype meg i armen for riktig å tro at jeg bor i :) Jeg kommer nok til å blogge mer om prosessene innendørs, da det er mye som er gjort, men også veldig mye som gjenstår.
 
 
DSCI6239
DSCI5978
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5. Oppussing. Det har vært og kommer til å være mye å henge fingrene i… Malerkosten er aldri langt unna! Her er det kjøkkenet før og etter som vises. Kjøkkenet er forøvrig det rommet i huset jeg blogger mest om… Og der jeg gjerne setter meg ned for å kose meg med en kopp kaffe.
 
 
 
IMG_0038
DSCI6466
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6. Lys og lamper er et must. Og særlig lysekroner og lysglass… Har alltid plass til flere :)
 
 
DSCI4464
DSCI6600
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7. Loppefunn og gjenbruk. Det blir visst litt lys og varme der også :) Men det er kjekt å finne ting man liker som andre ikke har sett verdien av. Og det er koselig å kunne pynte opp hjemme uten at det koster en formue!
 
 
DSCI5271
DSCI4988 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8. Gamle skatter. Ting som er arvet og har en historie er koselig.
 
 
DSCI5742
DSCI6128
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9. Mine høner- Det begynner å bli noen av de nå :) De er vakre og kommer i så mange flotte farger.
 
 
IMG_0493
IMG_0608
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10. Buldoggen. Mika, min gode lille venn. Hun må være verdens snilleste :) Og i mine øyne, vakreste! ikke alle er enige i det. Vi får litt kommentarer ang. hennes utseende, og ikke alle er like hyggelige. Jeg tenker som så at de har dårlig smak ;P
 
IMG_0669
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

20 kommentarer:

  1. Heisan:)

    Du er en allsidig blogger du...kjekt å se innlegg både fra hus og hage! Du bor i et herlig hus med sjel, og hagen din er nydelig. Alltid kjekt å komme innom deg:) Ønsker deg en fortsatt fin helg, lørdagsklem

    SvarSlett
  2. hei -
    ..så morsomt at du tok denne utfordringen også!
    mye hagestoff hos deg, det synes jeg er topp..her lærer jeg masse, og blir inspirert!
    ..og du - jeg synes nå Mika er utrolig skjønn!

    nattaklem fra meg..

    SvarSlett
  3. Alt du blogger om er inspirerende, hyggelig og lærerikt! Alltid kjekt når du kommer med nye innlegg! Så yndig og søtt bilde av hunden din, Mika!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem Anita

    SvarSlett
  4. Hei, hei i natten:)

    Aller først må jeg få takke deg for utrulig flott award!!!!!!! Og selvfølgelig skal jeg ta utfordringen som følger med!:)
    Jeg har vært så travel i det siste med jobben og ettårsfeiringen, men i morra har jeg fri og skal få bloggget litt.
    Måtte bare få ut den der kommentaren i min blogg. Jeg bryr meg ikke så mye. men jeg liker faktisk ikke at man "disser" NIB... for de jentene gjør en fantastisk jobb! Å den gang de startet spurte de meg om jeg ville være med. I etterid må man jo søke, å det skjønner jeg. Da de startet var vi en ca hundre bloggere, og nå er "vi" tusenvis;) Om folk ikke liker meg er det helt OK, men ikke hvem som skal listes hos NIB:)

    Anyway... hehe
    Så gøy å se ditt innlegg! Jeg titter innom og finner MYE fint gitt:)
    Å hunden....hærligheten for ei sjarmerende dame! Om hun er som Chablis ville de nok røket i tottene på hverandre, haha Men fantastisk søt! Å hønene... jeg flytter tvert på landsbygda igjen bare for slike høner som Wella og Volum;)
    Jeg er fra gård vettu:) Kuer, hester, steinbukk, gjess, hunder og katter... Av alle oss "unger" er det ingen frivillige til å overta gården, kansje sku det være meg... ehhh Nja...ehhh... Kansje liker jeg BY altfor mye. Men kansje med tiden;)

    Nattinatt!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  5. Koser meg veldig her inne hos deg... liker veldig godt at du blogger om hagen din og blomstene dine..det dukekr stadig opp gode råd..

    Voffsen er kjempeskjønn...
    ønsker deg en fin søndag.

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  6. Ja det vises at du har en veldig allsidig blogg om veldig mye forskjellig.
    Søte Mika:)
    Ha en fin søndag.
    Klæm

    SvarSlett
  7. Heia!
    Jeg rett og slett bare digger bloggen din!
    Her er det både inspirasjon og konkrete tips, og ikke nok med det, men du er flink til å ta flotte bilder oxo!
    Og alle de flotte blomstene! "Sukk"

    Ha en super dag videre!

    SvarSlett
  8. Hei! Jeg kom over bloggen din via en venninne og jaggue meg er jeg glad for det! Du har en kjempe koselig blogg som jeg gjerne vil fortsette å følge med på:)

    Ble faktisk litt irritert når jeg leste at dere hadde fått noen mindre hyggelige kommentarer om Mika! Hun er jo bare så søt:) Hvis jeg ikke er helt på jordet nå kan hun være en fransk buldogg? Synes de er kjempe stilige og så søte med alle disse morsomme lydene sine! Folk veit ikke hva de prater om når de sier sånne idiotiske ting! Hun er helt nydelig:)

    Så morsomt at dere har høner! Nå jeg var yngre bodde vi på småbruk og da hadde vi høner. koselige dyr:) Samboeren min har utrolig lyst på høner, men jeg føler ikke at vi har plass til det akkurat nå. Men kanskje ved en senere anledning;)

    Ha en riktig fin søndag!

    Klem Silje

    SvarSlett
  9. Du har en allsidig og koselig blogg, jeg syns det er kjekt å lese og se litt forskjellige syssler her inne, alltid kjekt å besøke bloggen din.

    SvarSlett
  10. Det er jo denne blandning som gjør bloggen så ekstra hyggelig å besøke, vacker hage og vackert hus, dessuten så fullkomelig spritter dine tekster av varme, jeg blir på så godt humør hver gang jeg er innom !! og så dine høner da, de er bare herlige :)

    SvarSlett
  11. Mika er jo helskjønn - og det er bloggen din også!!! Derfor er det alltid koselig å besøke deg der!!!
    Ønsker deg en nyyydelig søndag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  12. Hærlig blogg du har!Så skjønn vovsen din,klem

    SvarSlett
  13. Så mye flott du blogger om! Og for en søt liten "tass" på slutten:)

    Klem

    SvarSlett
  14. Men i alle dager, hvem kan vel ikke syns at det fjeset der er skjønt! Mira er jo nydelig!! Liker bloggen din veldig god, du blogger om så mye variert :)

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag og en flott start på uka! Klem

    SvarSlett
  15. For en skjønn vovve !!!Hvem kan ikke unngå å smelte av en slik skjønnas :) Vet du , jeg forstår meg ikke på de menneskene som slenger utav seg sine personlige meninger om utseende om hunder / katter . For oss som er hundeeiere- så er jo dyrene våre familimedlemmer , og det at noen omtaler de på negativ måte , er jo som de skulle kalle et annet familiemedlem stygt !

    Nydelige bilder og hyggelig å bli bedre kjent med deg og ditt hjem :)

    SvarSlett
  16. Jag gillar dina bilder, din text och din vänlighet. Och allra mest tycker jag om dina inlägg om rosor. Ha det fint!

    SvarSlett
  17. Heia!

    Ja, loppis er så artig!! Spesielt når du kan reise hjem med noen kupp;)!! Mika er jo bare kjempe herlig!! Og det er bloggen din også! Her kan en få masse tips og gode ideer=)!! Er altid koselig å besøke deg=)!!

    Ønsker deg og dine en riktig fin uke!

    Klemmer!

    SvarSlett
  18. Så mange herlige bilder du viser Margrethe!! Ser ut som du bor på et drømmested...klem

    SvarSlett
  19. Förstår att du gillar allt det du visar.
    Kul att se. Hönsen är bäst.
    Annika

    SvarSlett
  20. For en flott blogg du har, og med så mye fine bilder. Ikke minst den nydelige vofsen din. Har vokst opp med fire boston terriere, så jeg smelter hver gang jeg ser disse nydelige buldogene. Gleder meg til å følge bloggen din.

    Ha en fin dag.

    Terese.

    SvarSlett