onsdag 19. august 2009

Nå er det høst, med tid for innekos


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sommeren er definitivt over for denne gang. Jeg tror den går over i historien som en av de mest regnfulle og kalde sommerene jeg kan huske… Det er vemodig at den er slutt, men samtidig må jeg si jeg synes høsten har sin sjarm den også.
Når det blir mørkere kvelder er det kos med lamper i vinduet som blir tent etter en sommer der de ikke har vært savnet.
 
 
DSCI6687
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stearinlysene tennes så snart vi her hjemme på ettermiddagen. Levende lys skaper en lun og varm stemning, og gjør høstkvelden koselig.
 
 
DSCI6694
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Og en varm kopp te ved kjøkkenbordet, hører høstkvelden til.
 
 
DSCI6700
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Takk for alle de flotte bidragene i navnekonkurransen i forbindelse med navn til våre nye høner. Det er kjempekoselig at det er så mange som har villet være med. Det er fortsatt mulig å sende inn forslag. Til søndag blir vinneren kunngjort :)
 
 

 

12 kommentarer:

  1. hei margrethe -
    ..ja nå er sommeren over..litt vemodig, synes det har gått så altfor fort...men så kan vi glede oss over innekosen med stearinlys og te..som du beskriver så fint..
    nå er det nattinatt, skal tidlig opp i morgen..
    moaklem

    SvarSlett
  2. Så veldig koselig ut hos deg, både med den fine lampen og alt det andre. Tente lys gjør seg nå i skumringstimene. Syns alltid det er så koselig å titte ut på nabohusene og se at det lyser i vinduene. :) Bildet du har tatt ute fra ble veldig fint. Jeg har forresten også lampebilder i dag. :)

    SvarSlett
  3. Så nydelige bilder, fra et nydelig hus! Ser ut som dere virkelig har funnet lykken på landet! Skal love deg at jeg har tenkt som deg mange ganger (og gjør det fortsatt innimellom), at jeg vil vekk fra et trangt boligfelt og flytte til landet! Men så ser jeg fordeler med å bo slik også, og tror nok det passer best for oss siden vi knapt har energi akkurat nå til å vedlikeholde et helt nybygd hus! Men både mannen min og jeg drømmer om å bo med dyr rundt oss, så en gang kanskje... Gleder meg til å kikke mer på bloggen din senere, må legge meg nå:) klem fra silje.

    SvarSlett
  4. Hei,Margrethe.Så stemningsfullt og hyggelig det er hos deg. Kan også skimte en nydelig lysekrone på kjøkkenet. Jeg liker også høsten,men enda har det ikke blitt så mange tente stearinlys om kvelden. Holder fortsatt på med resten av gangen,men er snart i mål.Da blir det tid til å tenne lys og slappe av.Natti,natti

    SvarSlett
  5. hei Margrethe

    Tusne takk for omsorgen du viste.. slikt varmer godt.. Ja det har vært tunge dager, men vet at jeg gjorde det beste jeg kunne..og stunden på fjellet var god for kira men også for meg og min datter... gode minner på slutten av livet hennes...


    ja desverre er sommeren over..kjøligere trekk i luften.. mørkere kvelder...

    Men høsten kan være fin den...

    Håper dagen din blir fin..
    klem Kerstin

    SvarSlett
  6. Så koselige bilder du viser! Ja, det er vemodig at sommeren er over. Men vi får hpe høsten blir fin da. Ha en god dag!

    SvarSlett
  7. Koselig med lys når det mørkner, men jeg har ikke helt åpnet opp for høsten ennå. I dag er det nydelig sommervær og jeg holde krampaktig på at sommeren skal vare enda litt lenger.
    Det er sånn i overgangen mellom høst og sommer nå, den ene dagen høst og neste sommer.
    Jeg liker ikke høsten noe særlig, men det er vel fordi jeg vet at sommeren er slutt og jeg vet hva som kommer - den brune tid som jeg kaller vinteren - og den liker jeg ikke.

    SvarSlett
  8. Hver årstid har sin sjarm, selv om jeg gjerne skulle ha hatt litt lengre somre...:-)
    Takk for koselig kommentar tidligere i sommer. Jeg har vært borte lenge... Håper din sommer var fin.
    Funnet noe navn til hønene dine? Morsomt innlegg!
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  9. Hei og takk for kommentar til meg:)) Høsten er på vei ja, men til oss i midt-norge er det varmt. Rundt 23 nå, og enda er det meldt varmere opp mot 30.
    Du så stilig punker under her da! Skikkelig kul!

    :)

    SvarSlett
  10. Skulle på en måte ønske jeg bodde i midtnorge, ser jeg.. men, jeg er også litt ferdig med sommeren kjenner jeg og trekker mer inn. Da hadde det vart hyggelig å kunne gjøre det i dine koselige omgivelser:) Hvilken hemtrevnad og varme dine bilder sprider, tenker teen gjør godt :) bak sprøysede vinduer, flott tak krone på kjøkkenet, fred og ro... høsten har sin sjarm !

    SvarSlett
  11. Høsten er ei kjempeflott tid, selv om det er veldig vemodig at sommeren er snart over, men vi har vært veldig heldig her nord med sommeren, så vi kan ikke klage.
    Ha ei fin helg.
    Klæm

    SvarSlett
  12. God kveld i stua! Så koselige, varme, lune bilder du har av stearinlys og annet lys :) Ja nå er høsten her sånn omtrent....(det var da varmt og sol ei lita stund idag?). Nå sitter jeg ute i Fidjekilen og strikker meg Karius-sjal til høstbruk og hører på regnet som pisker på ruta. Tenkte på hønsene dine igår når det tordna og lynte. Håper de ikke døde av skrekk!! Go' helg :)

    SvarSlett