torsdag 20. august 2009

Hyggelig funn


 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag var min datter og jeg på Fretex. Det er alltid like spennede. Vi kommer ofte hjem uten noe, da jeg virkelig skal falle for tingene jeg kjøper med med meg. Men i dag fant jeg den skjønneste ostehøvel med forsølvet skaft, og gjett om jeg tviholdt på den til den var betalt!

 

DSCI6705

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den er av gammel årgang, med mange fine detaljer, og en slik hadde vi da jeg var barn.

 

DSCI6702

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er hyggelig å dekke med sølv, og etter å ha fått mange gode råd ang. sølvtøy og oppvaskmaskin (som er en helt ok kombinasjon :) )av Ragnhild i den koselige bloggen Wallas verden, brukt på ny, har jeg planer om å kjøpe litt gammelt sølvtøy på bruktbutikker og loppemarkeder til hverdagsbruk. Det  pynter veldig opp et bord, og er langt mer sjarmerende en stålbestikk til 25 kroner delen på OBS!

 

 DSCI6715DSCI6714

 

 

 

 

 

 

 

 

Minner om navnekonkurransen litt lenger nede her. På søndag kunngjør vi vinneren, og det er fortsatt mulig å komme med forslag. Kjempekoselig at så mange vil være med, og det er artig å se hvor mange assosiasjoner en slik fjong høne kan gi :)

DSCI6712

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag har vi hatt nydelig vær, sol og varme har gjort sitt til at alt av høstfølelse forsvant for en stakket stund… Men så kom uværet med lyn og torden, og nå er det tåkdis nedover fjellsidene. Stearinlysene er tent, og høstkvelden nytes ved kjøkkenbordet!

35 kommentarer:

  1. Hei Margrethe.For et funn.Ostehøvelen er nydelig.Vi har hatt sol i dag også.Ønsker deg en fin helg,kos deg på kjøkkenet.Klem

    SvarSlett
  2. Yes....den ostehøvelen var bare superfin...heldige deg som fant den.
    Sølv og-søvplett er lekkert.

    Snart helg hi-hi:-)

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  3. hei Margrethe:-)(Så trygt og fint navn.., mamma heter det,he he!)
    ÅÅÅ-bare nyydelig med den ostehøvelen, du er heldig:-)
    var innom en brukt-handel idag-klarte å la være å kjøpe noe, sukk...
    Har som sagt liit kjøpeforbud til vi flytter..
    det spørs om det går når det gjelder små-ting,fniis:-)
    Ha en suuper kveld, klem;-)

    SvarSlett
  4. Tjusig osthyvel, förstår att du ville ha den, och så påminner den dig om barndomen, extra fint. Visst är det härligt att vi fick lite sommar igen. Ha det gott!

    SvarSlett
  5. ÅÅÅ så fin ostehøvel du fant...koselig å dekke med sølvtøy... Mne ble litt nysgjerrig ang de gode rådene du fikk...sølvtøy og oppvaske maskin.... Vil du dele de rådene...
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  6. Grattis med ny(gammel) ostehøvel -den var rålekker! Jeg er som deg -elsker å stikke innom Fretex og brukt- og antikkbutikker. Man vet aldri hva man kan finne!

    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  7. Så flott ostehøvel! Eg var også innom Fretex i dag, og gjorde eit funn:-)
    Eg fann ei søt fløytemugge av merket Rørstrand. Den vart med heim, i tillegg ei verkeleg stor flettakorg, som sikkert kjem godt med til oppbevaring av eit eller anna. Brukt er supert, så lenge ein ikkje kjøper allslags som ein ikkje treng!

    SvarSlett
  8. Vilken elegant osthyvel du har hittat. Det är kul med gamla&halvgamla saker, tycker jag.
    Ha det!
    hälsn
    AnnA

    SvarSlett
  9. DEN osthøvelen ville jeg også tviholdt på. Lekker å sette fram på bordet, og bildene dine er så fine så fine. Sukk ...

    Kos deg med "varpet" du har gjort.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  10. hei margrete -

    ..oj så fin den var..skjønne detaljer! den var du heldig med!
    enig, det er så fint med gammelt bestikk, så mye mer sjarmerende å dekke bordet med..

    moaklem

    SvarSlett
  11. Det er rart, men enkelte ting blir ein berre glad i. Eg for eksempel, eg er så glad i ei lita skål. SLIT AN MED HELSA!
    PS: Gleder meg å høyre om navnedåpen.

    SvarSlett
  12. Så heldig som kom over denne, kjempe fin..og vi må helt klart bruke det vi har, hva skal vi med fine glass, bestikk og servise hvis det bare står bortgjemt i et skap...nei vi må bruke det mer!!!

    SvarSlett
  13. Ja, det var et hyggelig funn:-) Flotte blder.
    God helg til deg.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  14. Ja det var en skikkelig koselig ostehøvel! Det er så gøy med slike detaljer. Jeg har en som ligner men dog, ikke så pen. Men det var den min farmor alltid brukte, så da er det jo litt spesielt.

    SvarSlett
  15. Heisann!!
    Først vil eg takke deg for den fine helsinga,koseligt!
    Å du store min,for ein super fin ostehøvel da,det var litt av eit funn ja!!
    Eg huskar at bestemor brukte ein sånn ein:-))HmHmHm...skal tru kor den har blitt av ja:o)Eg må på leiting;))
    Ha ei fin helg,kos deg godt!
    Klem,Randi

    SvarSlett
  16. Så fin den var! Den skjønner jeg godt du falt for :) Lekker!

    SvarSlett
  17. For en lekker ostehøvel! Den var du heldig med. :) Ha en god helg!

    SvarSlett
  18. Nydelig! Visste ikke at de hadde slikt på Fretex...

    SvarSlett
  19. Nydelig funn! Det har blitt noen turer på fretex her også i det siste, så det kommer nok på bloggen så snart vi får lov til å reise herfra;)
    Fine bilder;)
    Ha en koselig helg ;)

    SvarSlett
  20. Nydelig ostehøvel, ikke hver dag man finner en slik på Fretex, skjønner godt at du holdt godt på den. Det regner og tordner her også, men varmt er det, og da kunne regnet holdt seg borte. HA en fin helg, kos deg, klem fra meg.

    SvarSlett
  21. En virkelig vakker ostehøvel!! Flotte bilder du har tatt forresten!

    Jeg har fått erfare ulempen med å "eie" egen blogg: Jeg blogger og blogger og det i kombinasjon med hverdagens arbeidsoppgaver, treningstimer, husarbeid, kjøring til og fra ungenes treninger og barneselskaper etc, og så plutselig har jeg verken tid til å besvare mail eller lese andres blogger! Huff!

    Men jeg vil bare takke så masse, masse for alle de himmelsk koselige kommentarene du har lagt igjen på Glassveranda! Det er utrolig inspirerende og motiverende!

    Men nå er det endelig helg! Og i helgene lever jeg sakte, og koooser meg med å lese blogger og alt jeg gikk glipp av i uka som gikk! ;o)

    Ønsker deg og dine en riktig fin helg!

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  22. Tusen takk for kommentar på bloggen min :)
    Jeg tror jeg har sagt det før,og sier det igjen ,du har en nyyydelig blogg!!!

    SvarSlett
  23. Den var nydelig, Margrethe!! Skjønner godt du er storfornøyd med kjøpet ditt (hadde jeg også vært).. Sølv er vakkert og det er som flere over her sier, synd at det skal stå gjemt i skaper det meste av tiden.. Spennende med navnkonkurransen din, jeg tenkte å være med, men fant virkelig ingen passende navn: ( Hehe..

    Nyt kvelden, kjære deg.. Klemmer

    SvarSlett
  24. Så lekker..en skatt det der! God helg til deg:)
    Klem klem

    SvarSlett
  25. Hei! Takk for hilsen hos meg:))

    Du var heldig med det funnet på fretex! Jeg syns bare fretex er full av messing for tiden, hehe...

    God helg til deg og dine:)

    SvarSlett
  26. Å for en nydelig skatt du har funnet!!
    Jeg og samler på slikt gammelt sølv, er så fint å dekke på med slike skatter:)
    Ha en fin helg,klem:)

    SvarSlett
  27. Heldig hvar du som fant ostehøvelen,er veldig fint å dekke på med sølv.Er ikke så flink til det selv,blir mest til høytider.

    SvarSlett
  28. Takk takk :) Det verste nå er i grunnen å stå opp tidlig HVER morgen, hihi..
    Kjempefin den ostehøvelen din da!
    Håper du får en flott helg, med masse solskinn :)

    Hilsen Fru K

    SvarSlett
  29. Heisan du. Den ostehøvelen var kjempefin. Morsomt å komme over slike små skatter.
    God helg.
    Klæm

    SvarSlett
  30. koselig blogg du har!
    takk for besøket hos meg;)

    SvarSlett
  31. Denne var nydelig min venn! Dette med sølv i oppvaskemaskin var ny-må sjekket det. Kanskje det er håp for flere??
    Klem fra Solveig:0)

    SvarSlett
  32. Oi for en skatt. Har ikke sett slik flott ostehøvel før og visste faktisk ikke at de fantes. For et funn. Takk for koselig besøk av deg på bloggen. Masse klemmer fra Elin:)

    SvarSlett
  33. Den var fiiin! Heldige deg som fant den:) Kjekt å finne litt "skatter" iblant...

    God helg:)

    SvarSlett
  34. Tack för din så rara hälsning, så många fina gamla romantiska ting du visar...) gissa om man kommer att längta till hösten, hoppas helgen varit bra, klem

    SvarSlett
  35. Heisan...så nydelig ostehøvel du har fått fatt i. Så sjarmerende og spesiell...kjekt å ha en sånn liten skatt i hverdagen:)

    Ønsker deg en fin kveld og en god uke, stor klem

    SvarSlett