mandag 10. august 2009

Frk. Rose, Den lille piken med lave sko.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The pilgrim

 

image

Moseplassen har utlyst konkurranse for Frk. Rose 2009. Og mitt bidrag er nok en frøken, men jeg foretrekker å kalle henne En liten pike.

Mitt bidrag er En liten pike i lave sko. Hun er ganske beskjeden, og har den sarteste farge som betar en ved andre øyekast.  Duften må du helt inntil for å kjenne, den er frisk og lett, for hun er slett ingen tungt parfymert lady med prangende dufter. Her er ingen primadonnanykker, hun er naturlig vakker, og utstråler personlighet og ynde. Mange ville kanskje gå forbi, men stopper du opp, vil du snart bli forelsket, og se at her er en pike det er verd å satse på.

Den lille piken i lave sko har nok ikke den mest spektakulære farge, men hun vinner ved nærmere bekjentskap. Ingen er vakrere enn henne når hun stråler i all sin natulighet mot solens varme stråler.


28 kommentarer:

  1. Måtte bare innom for å takke for koselig hilsen på bloggen. Masse klemmer :)

    SvarSlett
  2. God morgen...for en vakker representant!!
    Nydelig rose...tvi tvi

    Stor klem fra Josefine som må løpe på jobb. Ha en flott dag, klem

    SvarSlett
  3. Nydelig "Liten pike i lave sko", flott bidrag til konkurransen.

    Takk for hyggelig hilsen i bloggen min, ha en fin dag med eller uten plenklipp i hagen!

    SvarSlett
  4. god morgen margrethe -

    ..den lille piken med lave sko!
    kunne ikke vært beskrevet vakrere med ord enn du har gjort...nydelig! og tvi-tvi i konkurransen!

    moaklem

    SvarSlett
  5. Så vakker. ja,er det ikke slik at det sarte vinner ens hjerte i lengden i stedet for det "glorete" man først ser :)

    SvarSlett
  6. Du og du så nydelig :)Tander og gul på en gang, det kan jeg like :D

    Kjempehyggelig at du og din naturlige skjønnhet vil være med på konkurranse!

    SvarSlett
  7. Nydelig rose! Lykke til i konkurransen. :)

    Jeg ler av den videoen enda jeg... Er det mulig? :)

    SvarSlett
  8. Nydelig rose og nydelig innlegg, min venn :-) Ønsker deg lykke til i konkuransen :-)

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  9. ...kan garantere at min kjære vil slite med å få nøklene oppi kurven...:-)

    SvarSlett
  10. En aldeles bedårende frøken;)

    SvarSlett
  11. Så flott rose. Nydelig farge på den. Jeg falt for bildene i innlegget under, vakkert med bladet og rosen og lysglassene. :)

    SvarSlett
  12. Tusen takk:) så koselig!
    Skal kikke mer hos deg en annen gang...nå er det natti natti og rett i seng;)

    SvarSlett
  13. takk for koslig kommentar i bloggen min:) for et flott og sjarmfullt hus du har! og en fin blogg du har, her kommer jeg til å titte innom flere ganger!

    SvarSlett
  14. Fantastisk nydelig, lykke til med konkurransen!

    SvarSlett
  15. En flott kandidat du har her:)) Lykke til, og ha en fortsatt fin uke!

    :)

    SvarSlett
  16. "The Pilgrim" er en av mine favoritter. Stopper alltid opp ved " Den lille pike med lave sko".
    Hos meg står den nå med blomster og mange knopper; så har den også så friskt bladverk.
    LYKKE TIL!:)

    SvarSlett
  17. Hei Margrethe
    Nydelige blomsterbilder! - nå skal jeg begynne å følge med skikkelig. Jeg kommer fra en blomsterfamilie, men har ikke grønne fingre, dessverre! Ellers så er det så hyggelig at du legger inn kommentarer hos meg! :o)
    Marit

    SvarSlett
  18. Så lekker den rosen er!!
    Til å spise opp:) Lykke til med konkuransen.
    Ha en fin dag,klem:)

    SvarSlett
  19. Hei hei!
    Tusen takk for koseleg kommentar på bloggen min:)
    Syns rosa var nydeleg! Likte fargen svært godt:)
    Klem fra Anne:)

    SvarSlett
  20. Tusen takk for koselig kommentar :) Forstår at du også har hatt en drøm som har gått i oppfyllelse. Spennende å få et lite innblikk i hvordan andre med samme interesser har det! Det blir en liten "høne-pause" hos oss i vinter. De vi hadde var så slemme mot hverandre :( så vi vil skaffe oss noen nye til våren.

    Ha en fin kveld!

    Hilsen Fru K

    SvarSlett
  21. Den där ljuvliga rosen kommer du att gå långt med..om en svensk bloggare skulle kanske ge sitt bidrag..:) hoppas dagen din varit fin, klemmer

    SvarSlett
  22. Takk for kommentar i bloggen min. Pilgrim har eg sjølv og vil gje deg ros for teksten til rosa, det passer jo perfekt, korleis kunne du komme på det? Her blir det poeng fra meg i alle fall.

    SvarSlett
  23. Heihei!
    Aller først må jeg bare få takke for alle de skjønne hilsninger til meg! Det er alltid så koselig!!!!
    Utrulig vakker rose! Lykke til i konkurransen!

    Selv prøver jeg jo å anlegge hage, men det vokser altfor sent i mine øyne;) hehe, du vet, man skulle jo hatt den perfekte hage med en gang, neida da hadde det jo vært aldeles så kjedelig. Nå er det forresten regn for det meste hos oss, og kveldene blir mørke. Vi får nok ikke nyte riktig så mye hage som vi har gjort i det siste. Menmen... det blir desto mer innekos:)

    Du: hvordan får jeg også tak i jeanne`d arc living? har lurt på det lenge... er det noe jeg må abbonere på, eller må jeg kjøpe det noen steder? Har ikke sett det her nord... Om du abbonerer, kan du verve meg kansje?

    Ha en superfin "nesten" høst kveld!

    Stor klem fra Chatrine (og katten, hehe;)

    SvarSlett
  24. Hei igjen:)
    Du: har du en mail? Jeg ser ikke noe på din side... men kan du sende meg den på chatrineslille@gmail.com

    Jeg må bare spørre deg om noe:)

    SvarSlett
  25. Ja, det är en liten söt "pike", Margrethe!
    hälsn
    AnnA

    SvarSlett
  26. Nyyydelig rose og vakre ord! Lykke til!!!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  27. skjønnt......!
    og skjønne ord!

    takk for koz hilsen i bloggen min,-
    magny***

    SvarSlett
  28. Nydelig farge. Jeg liker gult. Jeg har tenkt på å skaffe en gul rose. Jeg er ganske ny når det gjelder roser. Jeg plantet mine første ifjor.

    SvarSlett