fredag 28. august 2009

Fra mitt lille gjestetoalett, og litt bilder av ting til auksjon


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag blir det noen bilder fra det lille gjestetoalettet vårt. Det var det styggeste rommet i hele huset, og da vi holdt på med det, fant vi wonderbaum over alt! Man skulle ikke tro at et så knøtt lite rom kunne innholde så mange ulumskheter, men det var virkelig ille! Bak speilet var det flere, bak lampen var det flere, og det var gjemt en rar liten duftsak ved viften og en oppi vannbehlderen i klosettet! Da de var fjernet begynte det endelig å lukte litt mer “nøytralt” der inne :) Alt her inne var fælt. Og vi hadde ikke råd til å bytte ut noe særlig, da pengene måtte brukes på kjøkkenet. Så maling og litt tankearbeid er det som har måttet til, og nå er det blitt en del koseligere der inne! Vi glemte å ta førbilde… Dessverre. Men gul panel ble grå, det samme ble det oransjebrune gulvbelegget, og taket som var sitrongult har blitt hvitt sammen med listene som var i bonderødt.

   IMG_0548  IMG_0663 

 

 

 

 

 

Alt er på plass, men vi er ikke riktig ferdige enda, da jeg ikke har fått lys i min skjønne lille lampett… Jeg ville så gjerne ha en liten lysekrone der inne, men det var det ikke plass til, så da fant jeg et godt alternativ i denne lille lampen med prismer på. Vi må åpne den ene veggen, så det eletriske er ikke ferdig her inne enda. Oversiktsbilder får dermed vente til alt er på plass :)

Vasken er det eneste fine som var på dette toalettet. Søt liten blondevask, nesten formet som et lite skjell. Da vi var på visning var jo huset allerede mitt (i mitt hode og hjerte :) ) Og selvfølgelig så jeg at dette toalettet var mer enn ekkelt, men måtte selvfølgelig kun kommentere denne vasken for min kjære som bare grøsset av hele rommet! Det gjelder å se det positive, eller?

IMG_0534

IMG_0543

 

 

 

 

 

 

Toalettpapirholderen kjøpte jeg før vi flyttet inn. Den er litt tungvint å skru opp og igjen, men jeg falt for den, og tar så gjerne den lille ekstrajobben. Noen ekstra ruller bør det også være plass til, og siden det ikke er gulvplass til fine kurver, og jeg ikke liker slike stenger som står opp med plass til mange ruller oppå hverandre, fant jeg ut at denne oppbevaringskurven passer godt til formålet.

 

IMG_0545

IMG_0535

 

 

 

 

 

Hjertet øverst i innlegget er egentlig en julepynt… Men enkelte julepynter har jeg litt vondt for å rydde bort, og dette er en av dem. Det får lov til å pryde toalettdøren og vise hvor det lille rommet er :) En liten pyntehylle til litt dill ble det også plass til.

Auksjon

Jeg har fått tatt noen bilder av tingene som skal auksjoneres bort i morgen (se innlegg under). Det var en del fint, men mest større møbler. Noe småvarer også, blandt annet denne bollen som jeg syntes var helt nydelig!

 

IMG_0715

IMG_0716

 

 

 

 

 

Det var en del fine møbler. Noen trenger definitivt en kjærlig hånd med omtrekking og maling, men det var mye som blir flott bare etter å ha fått en runde med støvkluten :)
Jeg legger ved litt forskjellige bilder, og håper det er mange som kommer for å kikke, handle og lage god stemning i morgen :)

IMG_0692

IMG_0693

 

 

 

 

 

 

IMG_0694

IMG_0695

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0696

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0698

IMG_0697IMG_0701 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0702IMG_0705

 

 

 

 

 

 

21 kommentarer:

  1. Så flinke der har vært, koselig og fint!

    Innom for å ønske deg en finfin helg Margrethe,
    klemmer

    SvarSlett
  2. For et stilig lite gjestetoalett:) Helt herskapelig og være gjest hos deg!!

    Skal si det var masse fine saker som skal på auksjon...heldig de som får dem.

    Ønsker deg en flott helg, stor klem

    SvarSlett
  3. Ser ut som gjestetoalettet har blitt et riktig så koselig rom :) Mange søte detaljer.

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  4. hei margrethe -
    ..om det toalettet så "ulumskt" ut før - har du jammen svingt med tryllestaven..! Så lyst og delikat med masse herlige detaljer!Og så masse godbiter som skal auksjoneres bort, der skulle jeg ha vært.. Ha en riktig så fin helg -
    Moaklem

    SvarSlett
  5. Fina detaljer på din gästtoalett. Lycka till med auktionen, och ha en bra weekend.

    SvarSlett
  6. Hei. Ja åssen toalettet så ut, det vet vi jo ikke, men det ble riktig så lekkert iallefall. Ikke vondt å sitte der nå!

    Masse fint som skal auksjoneres, heldige de som får tak i disse tingene.!
    Lykke til.

    Ønsker deg god helg.
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  7. Hei, kjære du :-)

    Gjestetoalettet ditt ble bare kjempefint ! Skulle gjerne hatt et slikt jeg !

    Synd at auksjonen er så langt borte, skulle gjerne hatt den flotte Biedermeiersalongen på siste bildet :-)

    Ønsker deg en deilig helg !

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  8. Hei,Margrethe.Wonderbaum over alt,det er ikke til å tro.Tror dette er det lekreste gjestetoalettet jeg har sett.Du er flink.Mange flotte ting som skal auksjoneres bort,men jeg bor for langt vekk.

    SvarSlett
  9. Heisann :)

    Så kjekt at du ville være med i konkurransen hos meg...

    Titter innom for å ønske deg en riktig god helg...!!! :D

    Klemmer fra Malin Virginia

    SvarSlett
  10. Lykke til med salg!! Den dorullkurven var kjempefin!! Som hos deg er det noe julepynt her som ikke kan legges bort....

    SvarSlett
  11. Å det bordet ser herlig ut. Det kunne jeg godt hatt tenkt meg:)
    Jeg synes at WC en deres var flott jeg. Jeg er ikke fornøyd med vårs og blir så glad når noen gidder å legge ut bilder som dette til inspirasjon.
    Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  12. Kjempefint gjestetoalett! Lyst og lekkert!!! Utrolig hvordan hvitmaling kan forvandle et rom. Smart med oppbevaring på vegg, og for en herlig vask! Skjønne detaljer du viser her!
    Masse fint som skal på auksjon, likte godt spisestua:)
    Ønsker deg en riktig god helg!
    Klem Anita

    SvarSlett
  13. Virkelig et flott gjestetoalett..
    Nydelige detaljer ....
    Og så mange fine ting som skal auksjoneres da... de kurvstolene kunne jeg tenkt meg...

    Ha en fin helg..
    Klem =)

    SvarSlett
  14. Så flott gjestetoalettet ditt ble. Den lille lampen med prismer var helt skjønn!
    Det var mye spennende som skulle auksjoneres bort, synd det er så langt unna.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  15. Så utrolig flott gjestetoalettet var blitt da... ser for meg fø bilder inni hodet mitt med wonderbaum overalt hihi... Den prismelampa var jo bare helt helskjønn, jeg bare elsket den. herskapelig og lekkert. Kanksje en ide til vår lille gjestetoalett. Den auksjonen skulle jeg gjerne vært på, hadde det ikke vært for at det blir litt langt. Mye lekkert (elelr som har potensiale til å bli lekkert) som skal auksjoneres bort, åsså til to så gode saker også. Ønsker deg ei nydelig helg:) klem monica

    SvarSlett
  16. Det som slo meg da jeg så badet ditt var; oi, så HERSKAPELIG! Det speilet gled jo rett inn i det hele, og dorullholderen var utrolig fin!! En slik kunne jeg tenkt meg. Flotte ting på auksjonen. Jeg merka meg den kurvstolen. :)

    SvarSlett
  17. Første gang jeg besøker bloggen din og neppe din siste! Veldig fin og hyggelig blogg du har:)

    Gjestebadet deres er bare nydelig, artig at noe kan bli så fint med bare litt maling og styling!

    Ønsker deg lykke til videre med bloggingen, jeg legger meg til som følger!

    Pink Lady

    SvarSlett
  18. Gjestetoalettet ditt er bare helt topp! Er enig med deg; utrolig hva en kan få til på et lite rom og det bare med maling og rette pyntetingene!
    Så mange flotte ting på den auksjonen,da! Heldig er dere som får være der!
    Ha en herlig helg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  19. Hei Margrethe og takk for hilsen! Har forsømt bloggen litt i det siste pga. andre ting; eldstemann begynte på skolen og yngste i barnehagen, pluss at jeg og barna var en uke hos foreldrene mine fordi pipa skulle rives. Nå har vi fått ny pipe, ungene er på plass der de skal være og jeg kan kose meg med blogging igjen!

    Så mange flotte møbler! Skulle gjerne hatt noen av dem! Har en kommode lignende den trehvite, faktisk (egentlig er den svigermors, men den står her hos oss...)

    Med ønske om en fortsatt god helg - klem fra meg

    SvarSlett
  20. Tittar in på din blogg igen och njuter av dina vackra bilder! Den gästtoaletten är vacker!
    /Cyrene

    SvarSlett
  21. Ser virkelig ut som et flott gjestetoalett du.Søte og fine detaljer.
    Mange flotte møbler, skulle gjerne hatt den store kommoden altså.Ser ut som den rommer mye.

    Ha en flott aften videre!

    SvarSlett