mandag 24. august 2009

Et lite tips, og detaljer fra mitt kjøkken


 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg liker godt blomster og plukker inn gjennom hele hagesesongen. Det er spesielt koselig å legge en enkelt rose sammen med lys og annen pynt. Men legger man avskårne blomster på et fat uten vann, tar det bare et par timer før blomsten er vissen.

 

IMG_0653

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På blomsterbutikken får man kjøpt disse små vannbeholderene til under en tier pr stk. De er helt tette når blomsten er i, og blomstene står like lenge som i en vanlig vase om man passer på at de ikke går tomme for vann. Jeg legger de på et lysfat, en hylle eller hvor som helst jeg synes det pynter med en enkelt blomst.

 

IMG_0678

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I går var jeg på Annas Rom og fant premie til vinneren av navnekonkurransen jeg har hatt her på bloggen. Og da ble det selvfølgelig noen nye lysglass på meg i samme slengen. Jeg har nok litt dilla på lysgalss, og det kommer stadig noen nye i heimen :)  Jeg falt litt for kombinasjonen lilla og sølv, og dersom jeg blir lei av de til hverdags, så er de fine i adventstiden og kan tas fram hvert år når det blir desember.

De havnet på lysfatet og sammen med rosen Winhcester Cathedral synes jeg det ble riktig koselig :)

 

IMG_0641 

 

Lysekronen på kjøkkenet gir stemningsfullt lys. Jeg var litt i tvil om jeg ville ha lysekroner der, da det fort blir litt fett og stekeos i rommet. Men da jeg så denne på salg i januar var jeg solgt! Den ble med hjem sammen med tilhørende lampett :)

  

IMG_0688

IMG_0660

IMG_0686

 

 

 

 

 

 

 

 

37 kommentarer:

  1. Åh..... for en nyyydelig lampe - skjønner du ble solgt!!!
    Takker for godt tips - må nok snarest gå til anskaffelse av noen vannbeholdere!!!
    Ellers må jeg bare si at jeg liker headeren din så utrolig godt - den er bare så...SOMMER! Jeg blir så glad av å se på den, mange gode sommerminner bare strømmer på!!!
    Ønsker deg en deilig uke!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  2. God kveld på kjøkkenet! Nydelige bilder av både roser og lysekrone...

    Takk for tipset om blomsterrør, det skal jeg skaffe meg! Klem

    SvarSlett
  3. Ååååå for en kjempe ide!!! Tusen takk for tipset=)!! Lekker lysekrone!!

    Ønsker deg og dine en riktig god uke=)!

    Høstklem!

    SvarSlett
  4. Så lurt, det skal prøves! Jeg synes ofte det er like fint med en enkel blomst enn bukett.

    Så fint du hadde pyntet, nydelig kombinasjon av lilla og sølv.
    Og lysekronen, den kunne jeg tenkt meg!

    Så fin hage du har, så heldige du er med utvalget av blomster! Så deilig å kunne gå ut å plukke buketter og ha ferske nyplukket blomster rundt seg i huset, det er godt for sjelen det:)

    Klem Julie Helen

    SvarSlett
  5. Takk for blomstertipset! Lekkert med en enkel blomst.
    Mandagshilsen fra Marit :o)

    SvarSlett
  6. Så fint du har det! Bra tips för en enkel ros.
    Ha det gott!

    SvarSlett
  7. Nydelig med rose!!! Jeg har kjøpt mange slike vannbeholdere som jeg ahr sprayet sølv og festet ståltråd på, de er på juletreet med roser i:-) Ønsker deg en fin kveld i ditt vakre hjem!

    SvarSlett
  8. takk for herlig tips:) Dete r lekkert med en enslig rose som ligger å pynter opp slik:) Lekre lyslykter du har kjøpt deg, liker også veldig godt lilla for tiden, og det er en herlig kombinasjon sammen med sølv:)

    Nå har jeg bestillt meg hvit mac, hehe så nå skal min bærbare matche interiret vettu:) Man merker virkelig hvor avhengig man blir av teknologien ja... helt utrolig... åsså er det virkelig uvandt å sitte her med den store stasjonære altså:)

    Ønsker deg en ndyelig kveld:) klem monica

    SvarSlett
  9. Alldeles nydelig lysekrone. Virkelig en lampe etter min smak. Også synes jeg det er så vanskelig å ta bilder av glass, men du har sannelig fått det til.

    Takk for tipset med å holde blomsten i live. Jeg løper til nærmeste blomsterforretning og spør etter en slik.

    Ønsker deg en fin kveld og en aktiv uke ;-)

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  10. Så smart tips, jeg har jo faktisk fått slike beholder når jeg kjøpt kun en stilkrose noen gang,men har aldri tenkt så langt!! Det ser virkelig koselig ut og lyskronen, hvem vasker ikke med litt eddiksvann utover høsten når man kan nyte det lyset og refleksene fra prismer :)

    SvarSlett
  11. Heihei!
    Knallbra tips! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før tro... Det er jo så fint med roser liggende på fat!

    Wella å Volum... Hahahahaha nå må jeg bare le her jeg sitter! Knallbra! Å grattis til vinneren, velfortjent!

    Jeg må nok be om å få låne bilde av de to av deg, for vi har en del rekleme som skal ut i salongen:) Å disse to kan jo godt gå god for volum shampoene;)

    Ha en superfin kveld!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  12. Hei,Margrethe.Kjøkkenet ditt er så nydelig!Sølv og lilla er en lekker kombinasjon.Takk for tips om roser,smart. Fungerer det med lysekronen på kjøkkenet? Forstår at du falt for denne.Festlig navn på hønene.Klem

    SvarSlett
  13. Åhh, for en utrolig flott lampe! Lekkert ble det :) Veldig søte telysholdere du har kjøpt og.

    Takk for tips ang de håndtakene, da skal jeg reise rundt å se litt på noen kjøkkenbutikker!

    Klem!

    SvarSlett
  14. Tror jammen jeg har noen sånne liggende her:) Flott tips!

    :)

    SvarSlett
  15. Så nydelige bilder fra ditt vakre kjøkken... stemningsfullt.. Flotte blomster.. slike rør var ikke dumt.. det må bli med hjem neste gang jeg er i blomster butikken...
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  16. Åh tack för tipset! Så vackert du har det i ditt kök!! Kram Petra

    SvarSlett
  17. Hei , kjære du !

    sååå lenge siden jeg har vært på bloggbesøk til deg og andre nå !

    For et utrolig lekkert stilleben ! Klart du måtte ha noen lilla lysglass også ;-)

    skjønner veldig godt at du falt for den lampen også !

    Ønsker deg en deilig dag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  18. Så enkelt, men så lekkert!
    Digger lysekronen din:-)
    Fortsatt fin kveld til deg fra meg.

    SvarSlett
  19. Underbara färger på dina ljuslyktor och vilken vacker ljuskrona du har, ljuvlig, hoppas dagen din varit bra, klem

    SvarSlett
  20. hei kjære margrethe -
    ..og tusen hjertelig for koselige hilsener fra deg - blir så glad, vet du :0)
    Håper minsten din holder seg fortsatt på "det friske nivået"...
    Jeg krysser fingrene for at jeg ikke smitter resten av familien her hjemme, for dette tar tid...
    Men for noen nydelige bilder fra ditt kjøkken, så stemningsfullt...likte lillafargen med sølv..og rosen er jo prikken over i`en..
    Takk for supert tips, et sånt blomsterrør må jeg skaffe meg...skal bare bli frisk først :0)
    klem fra meg..

    SvarSlett
  21. Superskjønn denne bloggen din altså! Og hjemmet ditt er bare vakkert - det er tydelig at du har sansen. Så spennende at pakken kommer fra oss da - og takk som nevner og handler i butikken min støtt og stadig !!! klem A

    SvarSlett
  22. Så flott det ble, Margrethe!! Og tusen takk for smart tips! De lilla glassene var bare herlige! Og lampen liker jeg jo kjempegodt!
    Og så må jeg si det igjen på tampen av dagen: gratulerer! Håper du har hatt en flott dag!
    Ønsker deg en herlig morgendag, min venn!

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  23. Så smart med vannbeholder! Da trenger en ikke alltid å bruke vase når en tar inn en enkel rose. Nydelige lysglass og lysekrone!
    Nattaklem fra Anita

    SvarSlett
  24. Kjempefin lysekrone :D Jeg elsker slike lysekroner... Og det har lommeboken fått kjenne det siste året :P
    Klem

    SvarSlett
  25. Så lurt å bruke de der plastrørene på sånne fat! :)
    Og tror du jeg kastet mange sånne da jeg hadde ansvaret med å stelle kirkegårdene i Molde dette året da?? ;) (Grr...!)
    Nei, nå er det senga her! Venter besøk i morgen, og huset ser ikke helt bra ut, for jeg har bare spist, ammet og malt i dag! ;)

    SvarSlett
  26. En nydelig lyskrone du viser, den likte jeg:) Og tipset om røret var jo råsmart! Bra man finner blogger som gir tips:)

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  27. Du rakk jammen meg å komme meg i forkjøpet, herlig at du tar den imot :)

    Klemmer

    SvarSlett
  28. Det var et lurt triks for å holde lenge på en enkelt blomst man vil legge til pynt. :) Kjempefint!

    SvarSlett
  29. Så fint det er hos deg! Lekre lysglass og farger:) Jeg har mange slike kolber, men er dessverre ikke noe flink til å bruke dem...

    SvarSlett
  30. Takk for tipset:) kjempeflotte detaljer, og elsket lysekronene dine:) Koselig blogg, her kommer jeg tilbake:)

    SvarSlett
  31. Så vakkert med avskårne blomster på fat. Og for et lurt tips du kommer med her, takk for det! Jeg har pleid å putte en avskåret rose i et av lysholderne på lysfatet mitt, men dette var da mye vakrere, og samtidig kan jeg bruke lysholderen til det den er tenkt til... nemlig lys!

    SvarSlett
  32. heia.. nydelige bilder...
    er også glad i lusglass, har denne lilla på landstedet...
    takk fro hilsener fra deg, alltid hyggelig...
    go`klem¨¨

    SvarSlett
  33. Hei
    Takk for hyggelig besøk :) Og takk for tips til blomsten, det er jo så koselig å ha enkeltblomster liggende på fatet. Nydelig lysekrone du har, og flotte bilder!
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  34. Så utrolig lurt,visste ikke at man får kjøpt sånne...lekkert på fatet ditt!!

    SvarSlett
  35. For et smart tips.. Kjempefin blogg du har. mange inspirerende bilder, synes stuen og kjøkkenet ditt er utrolig koselig! Kommer gjerne tilbake hit :o) Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min!

    SvarSlett