søndag 30. august 2009

Eggprodusent og auksjonskupp


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hønene min har endelig begynt å legge egg :) På fredag var det et ved siden av rugekassen og i dag var det andre plassert på rett sted :) Så da er vi blitt eggprodusenter ;P Yngstemann har gjort avtaler med mormor om salg, og nå er drømmen om en liten eggebutikk hakket nærmere :)

 

DSCI6729

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg var på auksjon på å lørdag. Og med nokså slank lommebok troppet jeg opp og håpet at jeg i alle fall hadde råd til et par kurvstoler som jeg hadde falt for. Likte også godt et bord og noen biedermeierstoler, et skap og en sjenk. 
Det var tydeligvis ingen andre som var interessert i møblene… Så alt jeg hadde lyst på havnet hjemme hos meg… De andre oppmøtte ville ha bilder, boller og instrumenter av ulike slag. Så her sitter jeg med en masse møbler jeg skal kose meg med å fikse opp utover høsten og vinteren. Gleder meg til å ta fatt, selvom jeg aldri har trukket om stoler før… Men det er bare stopping i setet, så det burde være enkelt. Jeg får ta en runde inne hos alle dere flinke bloggere som har gjort slikt før og få litt inspirasjon! 
I tillegg fikk jeg med meg noen krystallskåler, 4 gamle, søte hatter, et par bøker og noen bilderammer. 

Foreløpig ingen bilder. Da de står på lager, men det dukker nok opp noen før og etter-bilder utover høsten, vil jeg tro!

Ønsker dere alle en kjempefin uke!

 

19 kommentarer:

  1. Vi skrev tillvandra på samma gång tror jag.
    Godnatt och sov gott.
    Annika

    SvarSlett
  2. Gratulerer så masse som eggprodusent, hihi:) koselig å få egg også da, kan bare gå rett ut å hnte til frokosten nå:)

    Gleder meg masse til å se bilder av kuppene dine og du og du så mye du fikk ogå da, åsså med en slank lommebok og greier. Nei dette blir kjekt å følge med på fremover:)

    Ønsker deg en nydelig dag:) klem monica

    SvarSlett
  3. Så moro!!! Lykke til med verpingen:-)

    SvarSlett
  4. Wow så moro da... var selv på auksjon pålørdag.. for noen priser det bel ..et enkelt retro service til 6 personer gikk for 1000 kr.. en liten kiste som faktisk ikke var så gammel gikk også for 1000 kr..
    Ja ja slik er det på auksjon.. Gleder meg evldig til å se bilder...
    Så spennende med egen butikk da...

    Klem O=)

    SvarSlett
  5. Så heldig du var! Gleder meg til å se bilder av møblene dine. :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer som eggprodusent :) Det er koselig å ta med seg eggkurven og tusle ut og hente egg hver dag..Savner det litt jeg :(
    Og gratulerer med alle kuppene! Gleder meg til å se bilder.

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  7. Så morro med eggeproduksjon hjemme da! Det er stas tenker jeg :) Mange spennende oppussingsprosjekter utover høsten hos deg da, gleder meg til å følge med!

    Ha en fin mandag! Klem :)

    SvarSlett
  8. Hei Margrethe!
    Og gratulerer som "høne-mor", fnis!
    Du gjorde et skikkelig kupp når det gjelder de møblene skjønner jeg
    -skulle så gjerne ha vært der:-)
    (eeelsker gamle møbler!)
    Ha en fin uke, klem Hege.

    SvarSlett
  9. Jøss, det må eg sei var fangst med 'slank lommebok' ;-) Eg hadde vell komme heim med eit tefat med størrelsen på mi lommebok ;-) Hi hi ja oppussing tar på.. men så blir det fint da :-D

    Gledar meg til å sjå dine fangst utover hausten :-D

    SvarSlett
  10. Hei
    Så morro med eggeproduksjon da! Og så heldig du var på auksjonen. Blir spennende å se bilder.

    Ha en riktig fin uke :)

    SvarSlett
  11. Flinke høner:-)
    Morsomt med alt du fikk kjøpt. Du finner helt sikkert ut av det med trekkingen. Fins mange bøker om det også.
    Fin-fin uke til deg.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  12. Så heldig du var som fikk med deg alt du ville ha:):)Gleder meg til å se møblene etterhvert.
    Så flott at hønene dine beynner å legge egg.
    Fortsatt fin dag.
    Klæm

    SvarSlett
  13. Hei på deg! Så moro med egne egg! Og så fine navn til hønene!:)

    Lenge siden jeg har titta inn til deg nå, og det er jo alltid så mye fint du viser! Gleder meg alltid!

    Ha en fin dag videre! Klem Nina

    SvarSlett
  14. Så spennende at hønene har begynt å legge egg!!!
    Og så koselig å kunne servere "egne" egg til frokost!!!
    Må si du var heldig på auksjonen - alltid artig å gjøre gode kjøp! Gleder meg til å se bilder etterhvert!!!!
    Ønsker deg en super uke - klem fra Lunalu

    SvarSlett
  15. Så moro med egne egg! Og så fine navn til hønene!!

    Lenge siden jeg har titta inn til deg nå, og du viser jo alltid så mye fint! Herlig!:)

    Ha en fin kveld! Klem Nina

    SvarSlett
  16. Så morro! Det å kunne hente inn ferske egg gleder jeg meg like mye over hver dag;)

    SvarSlett
  17. Rosor och ägg, en härlig kombination. Egna ägg måste vara guld värt. Vilken tur du hade på auktionen, blir trevligt att se möblerna senare.

    SvarSlett
  18. Tusen takk for hønekommentaren hos meg, Margrethe! Ja, kanskje jeg burde få meg et par høner. Har nemlig plass til det :o)
    Ellers så følger jeg bloggen din og blir imponert over de nydelige blomstene dine!
    Håper du får en fin dag - her sprutregner det...

    SvarSlett
  19. Så gøy med loppis kupp:) Gleder meg til å se hvordan de blir! var loppemarked her forrige helg, men da jobbet jeg så det ble ikke noe tur på meg dessverre. Men krysser fingrene for at det blir neste gang:)

    ha en riktig fin helg!

    Klem Silje

    SvarSlett