søndag 9. august 2009

Blad og fristelser man ikke kan motstå


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endelig har jeg fått det siste nummeret av Jeanne d’ Arc Living i hus. Utrolig flott blad, med en herlig kombinasjon av interiør og hage, akkurat som jeg liker!
Det eneste aberet med interiørblader er at de ikke alltid skriver sortsnavn på plantene de viser. I denne utgaven var det flotte rosebilder og mange vakre klematis, i tillegg til gode tips om hvite blomster for den hvite hage. Lekre bilder man nesten kjenner blomsterduft av :) Interiørbildene skuffer heller ikke, og gir mye inspirasjon!

DSCI6601

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rosen på bildet: Stanwell Perpetual

 

Jeg var på Annas Rom i dag, og skulle bare kjøpe med meg bladet, men det er et farglig sted å gå inn :) I alle fall for lommeboken. Disse søte lysglassene klarte jeg ikke gå forbi. Litt rosa i glasset og forsølvet med en anelse gyllent på innsiden, som gjør at det skinner koselig i dem. De måtte bli med hjem! Vel hjemme ble jeg utsatt for litt godlyndt erting… De begnte å telle hvor mange telysglass jeg har… Bare på kjøkkenet var det ti stykker! Men jeg har alltid plass til et par til…

DSCI6598

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I kveld er siste kvelden av ferien. Det skal bli godt å komme i rutine igjen, men det er alltid litt vemodig når den laaange sommerferien er over. Da blir det ikke fullt så lange kvelder, og absolutt ikke så lange morgener. Det koster å være B-menneske i disse overgangene :) Men i kveld skal jeg kose meg med en skikkelig besøksrunde i blogglandia, og selvfølgelig bla igjennom det herlige bladet jeg har kjøpt i dag!

Ha en flott uke.

 

33 kommentarer:

  1. Ja det bladet er bare en fryd altså og virkelig et MÅ HA:) Kos deg masse med det på din siste fridag du:) Kjempelekre lysestaker, forstår godt de måtte bli med hjem:) Klem monica

    SvarSlett
  2. Ljuslyktorna var verkligen fina, förstår att det var svårt att stå emot. Ofta återgår man till arbetet efter semestern med blandade känslor.
    Ha en bra vecka!

    SvarSlett
  3. Det bladet er en solid favoritt her i huset også, men jeg er enig med deg i at sortsnavnen på div planter godt kunna blitt med. Jeg falt for en navnløs klematis i der siste bladet!
    (kanskje du skjønner hvilken?)
    ;)
    PS det blir mørkere kvelder nå, og tenk om strømmen går!! ;) Fine var de i allefall!

    SvarSlett
  4. Skjønner godt at du ikke klarte å gå forbi de lyktene, kjempefine !

    Jeg har også tittet i bladet idag, herlig ! bare må ha det :-)

    her har hønene vært på rømmen idag, men litt puffet ris fikk dem tilbake igjen :-D

    Ønsker deg en god arbeidsdag i morgen
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  5. Ja, Annas Rom er en farlig butikk :)
    -min favoritt butikk !! Ho har såå mye fint..
    Fine var lysestakene også.
    Ønsker deg ei fin uke-litt godt å komme tilbake til hverdagen også !?

    SvarSlett
  6. Hmmm,Jeanne d’ Arc Living har jeg aldri hørt om. Gleder meg til å ta en kikk hvis det er mulig å få tak i i Norge. Nydelige blomster du har!
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  7. Nydelige lyslykter fra Annas rom, jeg har aldri vært der, men hadde håpet på en tur i sommer.
    Har heller ikke sett bladet, men det ser veldig romantisk ut, må vist kjøpe meg ett.
    Jeg har igrunnen holdt meg til interiørmagasinet, maison og house and garden.

    SvarSlett
  8. Heisan...så fine lysglass!
    Har ikke fått det siste bladet enda...ser fint ut.

    Ja det er litt rart og litt trist at ferien når ferien er over. Utrolig at vi er langt i augsust allerede, ønsker deg en fin ukestart...stor klem

    SvarSlett
  9. JA jeg vet alt om å ikke klare å motstå fristelser jeg også etter å ha vært flere dager i København :) Men noen laster skal vi vel ha vi også Margrethe!?
    Interiørblader gir meg masse glede, inspirasjon og avkobling. Det ble med meg noen danske blader hjem og jeg gleder meg STORT til å kose meg med dem :)

    Ønsker deg en fin start på uken,
    klemmer

    SvarSlett
  10. Ja, Annas Rom har mange fristelser, så forstår det er vanskelig å gå tomhendt ut derifra. Nydelige lykter, og magasinet er jo bare helt fantastisk!!!

    Lykke til med ny arbeidsuke i morgen :o)

    Klem

    SvarSlett
  11. Hei Margrethe.Lysglassene er nydelige.Har ikke rukket å få kjøpt siste JDL magasinet enda,men kanskje i morgen.

    SvarSlett
  12. Neste mandag er det denne nattugla som må omstille seg.
    Ønsker deg ei fin arbeidsuke, med varsom overgang fra natt til dag:-)

    SvarSlett
  13. Heisan

    Hmmm her har jeg virkelig gått glipp av mange flotte innlegg... La deg da virkelig til... dette må jeg sjekke...
    Nydelige veggene ble.. Elsker tømmer vegger som er malte... Dere har et herlig hus...

    Og ja skjønner deg så godt...bare må ha... sant...
    Moro å shoppe...

    En god uke start til deg
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  14. Det bladet har jeg aldri sett, men det høres fristende ut. Skal kikke etter det neste gang jeg er på Annas rom. Det er mye som frister der, og jeg forstår godt at du ikke kommer tomhendt ut av den butikken.

    SvarSlett
  15. Jeg bare njuter jeg, ser meg liksom aldrig mett på dine flotte bilder. For en stue!! Nå som det blir mørkere er det deilig med stearinlys, så bare kos deg :) Livet tilbake i rutine, er kanskje ikke så ille det heller etter en lang ferie..

    SvarSlett
  16. Stämningsfullt och en njutbar stund.
    Ha det fortsatt gott
    annika

    SvarSlett
  17. Hei hei!Så flotte lysglass.. :) Alle snakker om det bladet..må jeg se å få tak i!:)

    Ja vi skal flytte til Drøbak om 3 uker ca..gleder meg:) Så nå må vi forte oss å få solgt boligen vår her!

    Ønsker deg en fin uke!
    Klem fra
    LOtta:)

    SvarSlett
  18. Hehe kjenner meg igjen med de telysestakene assa :P Jeg har så mange, og de blir bare fler! rart med det, de sniker seg ned i handlekurven hver gang! ;) Lekre de du har kjøpt deg.

    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  19. God morgen!
    Jeg forstår godt hvorfor du måtte ha med lyktene hjem, de var kjempefine!
    For en utrolig sjarmerendes hus og hage du har Magrethe!(og så med høner, kan det blir koselig enn det?)
    Ridderspor er nydelige synes jeg. (Jeg prøvde å så noen frø i vinduskarmen, men de trives ikke for en eller annen grunn, men skal ikke gi meg-kanskje neste år! Jeg får nok bare beundre bildene dine imens:)

    Takk for kommentar og tips angående bryllup, så morsommt at du og forloveren kunne planlegge og prøve kjoler sammen da, så gøy! (Det er det jeg kaller bra timing:))

    Ja, hvorfor er det sånn?? Føler de vokser alt for fort! Jeg har vært hjemme med henne til nå, og ha nytet hver eneste sekund med henne. Hun skal begynne i barnehage neste uke-vesle jenta mi ut i den store verdenen!;) hvor ble tiden av?

    Ha en fin mandag!
    Klem Julie

    SvarSlett
  20. Kos deg!!
    Herlig å kunne sette seg rolig ned og nyte alt det vakre i det bladet.

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  21. Har bladet kommet ut igjen?.....da blir det kaffe og interiørblad på meg i ettermidag.
    God uke til deg!!
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  22. Vi er mange som eeeeeelsker å lese interiørblader :) Et interiørblad i fanget, en god sofakrok og et glass rødvin i hånden... mmmmmm...

    SvarSlett
  23. Hei Margrethe!

    Takk vennen for nydelige hilsener du legger igjen hos meg, jeg blir alltid så glad!! KLEM!
    Satt og leste gjennom dine siste poster og det var så mye fint og se. Så lyst og fint dere har malt det i det flotte huset deres. Det er både lyst og varmt på en og samme gang. Angrer litt selv på at jeg valgte kalde hvite toner, for nå higer jeg etter mer kontrast her hjemme. Og mer varme. Men sånn føles det kanskje alltid ut etter en stund. Man vil forandre of fornye..Tenk, jeg snakker ofte om bjelker i taket, hvor mye jeg skulle ønske det i mitt nye hus. Jeg sa til mamma i helgen, tenk om vi fant ett gammelt småbruk med bjelker i taket på kjøkkenet. Da skulle jeg ha hengt opp kaseroller som vi ofte ser på bilder i bladene :) Kjempeflott at dere bevarer de gamle gulvene, og lar noe være umalt. Det er såååå nostalgisk og flott!! Sukk...

    Håper du får en god sommer uke!
    Aina

    SvarSlett
  24. Skal en tur til Oslo i morgen, da skal jeg se om jeg finner dette bladet som så mange snakker om!!! Og når det gjelder telysestaker(holdere) så skjønner jeg deg godt! Det er så mange fine, og en har da alltids plass til noen fler. Bare koselig med masse lys!!!
    Takk for at du sa fra at det var noe galt med kommentarfeltet mitt!!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  25. Ja, de bladene gir også meg masse inspirasjon!
    Lysestakene var kjempe fine!
    Ha en fin kveld!
    Klem*

    SvarSlett
  26. Heisan! Gikk nettopp opp for meg at jeg ikke har sett i et eneste interiørblad i hele sommer,huttetu.Er bare ikke blitt til. Enig med deg at det er irriterende når blomster ikke er navngitt, nok fordi de ikke vet,fniis!
    Klem

    SvarSlett
  27. Dewt bladet må jeg få tak i!! lest masse om det på mange blogger, men aldri sett det "live"!!

    God kveld:)

    SvarSlett
  28. Hejsan, visst är detta bladet helt underbart och fina ljusslyktor som fick följa med hem..är nu så trött efter första arbetsdagen på 12 timmar..klockan ringde 6 i morse..förstod inte vad det var frågan om..ha en fin tisdag, klem

    SvarSlett
  29. Hei du!: ) Det bladet har jeg sett etter mange ganger, kanskje det går ann å abonnere på det? Hørt så mye positivt om det.. Hihi, kjenner meg igjen når det gjelder shopping.. Sjelden jeg kommer meg tomhendt ut av en interiørbutikk selv; )

    Håper du nyter kvelden, klem til deg

    SvarSlett
  30. PS: Lekre telysholdere!!: ) Og en ting til.. Er du fornøyd med liftgardinene dine fra Creme? Er de "vanskelige" å rulle opp og ned?

    SvarSlett
  31. Skulle gjerne handlet hos Anniche live.....men nettbutikken er fin den og! Lysestakene dine ser helt nydelige ut,kan aldri bli for mange vettu....og bladet kan leses igjen og igjen..
    klem fra Anette,lykke til med jobbstart

    SvarSlett
  32. Hallaisen!Ja masse fint der i år syns jeg.. legger ved link til deg:

    http://shop.hm.com/no/deptstart?dept=HOME&shoptype=S

    Noe for enhver smak!:)
    Men de knæsje fargene holder jeg meg unna..hihi..

    Nattaklem til deg:)

    SvarSlett
  33. Dette ser ut som et flott blad, skjønner jeg må kjøpe det neste gang jeg ser det;) Nydelig rose, og flotte telysestaker, og jeg har funnet ut at telysestaker gjør seg best i grupper- så da er det klart at man trenger endel rundt omkring;) Neste gang jeg er i søgne skal jeg ta en titt på den butikken;)
    HA en fin uke!1 Hilsen Ralfefarfar;)

    SvarSlett