torsdag 27. august 2009

Auksjon og award med en utfordring


 

 

 

 

 

 

 

 

For de av mine besøkende som bor på Sørlandet, så legger jeg ut en liten “annonse” her på bloggen min. Til lørdag er det aukson i Kristiansand.

Adressen er Dronningensgt 93 (det gule murbygget ved siden av/mellom Filadelfia og Shell). Det er deler av et dødsbo som skal under hammeren. Større ting skal auksjoneres bort, mens småting selges.

Jeg har ikke sett på tingene enda, men håper å få tatt noen bilder i morgen som jeg kan legge ut her og vise noen smakebiter.

IMG_0554

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I tillegg til at man kan gjøre noen kupp, og at det er hyggelig med aukson, går inntektene til to veldedige formål. Filadelfia Omsorgssenter, som driver rusomsorg i Kristiansand og til misjonær Liv Haug i Peru.

Min mann var i Peru og besøkte henne i vår i forbindelse med en film han lager om det arbeidet hun driver. Hun har en spennende historie å fortelle, og jeg skal ikke ta med så mye her, men hun dro til Peru uten noen ting, uten å kunne språket eller kjenne kulturen. I dag er hun provinsordfører i landet. -Det står det respekt av!

Hun har blitt utnevnt av Kongen til ridder av første klasse, det er den høyeste utmerkelse man kan få i Norge for tjeneste i utlandet.
I Peru er hun også dekorert med de høyeste ordnener i landet, så dette er en kvinne som har gjort mye godt for veldig mange mennesker, og det er virkelig imponerende å se hva denne ene kvinnen fra Norge har vært med på å bygge opp i jungelen i Peru.

Så det å handle på auksjon på lørdag, er med på å gi rusmisbrukere her hjemme hjelp til å komme ut av sine problemer, og det er med på å gjøre en forskjell for fattige mennesker i Peru. Løp og kjøp :)

 

 

Award og en utfordring

 

Jeg har fått en award og en utfordring fra Vibeke i den utrolig flotte bloggen Duften av erteblomster. Bloggen anbefales på det varmeste! Det er en blogg jeg alltid koser meg med når jeg er inne og leser og ser på de fantastisk flotte bildene hun alltid legger ut. Vel verd et besøk :)

 

award----

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg takker så mye for den vakre awarden, og tar utfordringen som følger med, nemmelig å si 10 ting om meg selv…

1. Da jeg var barn drømte jeg om å bli ornitolog, bare fordi det lød så vakkert…

2. Jeg har flyttet 13 ganger i mitt liv…

3. Jeg sover med tjukke ullsokker stort sett hele året om vi ser bort fra juni, juli og avugust…

4. Jeg klarer ikke å sitte i ro og se på pinlige, eller for spennende filmer, da finner jeg på noe til det flaue/spennende er over …

5. Jeg er ikke glad i å sykle, dvs jeg sykler aldri…

6. Jeg leser i bibelen hver dag…

7. Jeg kan navnet på alle sjokoladene på butikken, og vet hvordan de smaker…

8. Jeg elsker hunder og hadde faste hunder å gå tur med som barn før jeg fikk min egen. Andre trillet vogner… jeg gikk på luftetur…

9. Jeg blir fasinert og imponert av hverdagsmennesker som gjør en forandring i verden, enten det er i andre land eller her hjemme…

10. Drømmer om en foto/maletur med min kjære til den engelske landsbygda…

Så følger det med å gi både awarden og utfordringen videre til ti blogger. Om noen av dere velger å ikke ta imot, så er det helt greit, men disse skjønne bloggene gir jeg den videre til og håper dere tar utfordringen :)

1. Solbergets mange prosjekter
2. Chatrines living
3. Moas tid og rom
4. Nostalgia
5.Lottas himmelrom
6. Jordbærpiken
7. Ninas lille gale verden
8. Fru lunas drømmefabrikk
9. Crinoline
10. Josefine

Jeg synes virkelig det er vanskelig å velge ut “bare 10”, det er flere blogger jeg gjerne skulle hatt på listen. Men sånn vil det vel alltid være?

19 kommentarer:

  1. Hurra! Tusen takk for award, og selvsagt tar jeg utfordringen. Det blir nok ikke i kveld da. :) Ha en god natt!

    SvarSlett
  2. god kveld, kjære du :-)

    Klart jeg tar utfordringen ! Tuuusen takk for Award snille du :-)

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. hei margrethe -
    ..morsomt og lese om deg! blir liksom litt bedre kjent, bloggen får en "ramme", på en måte :0)
    1000 hjertelig takk for at jeg er en av 10, som får den. Jeg har også mottatt denne fra Blossom, så nå føler jeg presset ekstra her, hihi...
    ..da får jeg ønske deg en god natts søvn!
    moaklem
    PS! synd jeg bor altfor mange mil unna, ellers hadde jeg dukket opp på auksjonen..

    SvarSlett
  4. Heisan i natten...

    Har nettopp kommet hjem og finner koselig melding fra deg! Gratulerer så mye med Award...og tusen takk for at du tenkte på meg når du sendte den videre:))) Alltid kjekt når en blir satt pris på.

    Jeg er dessverre kjempe dårlig på slike utfordringer, så jeg tror jeg må la den ligge. Men det var veldig koselig å lese om deg, får jo vite litt mer om personen bak bloggen:)

    Stor go'natt klem fra meg til deg

    SvarSlett
  5. Lykke til med auksjonen! Høres ut som gode formål.Jeg har flyttet 17 ganger (aldri mer...) og drømmer om en hage- og katedraltur til England med mannfolket... One of these days.

    SvarSlett
  6. Hyggelig utfordring, blir litt mer kjent:)
    Skulle gjerne vært på den auksjonen..
    Gode formål! Ønsker dere masse lykke til!
    Klem Anita

    SvarSlett
  7. ohh skulle gjerne dratt til Kristiansand på auksjon...det er koselig det. Hyggelig også å bli bedre kjent med deg....Fortsatt deilig kveld til deg fra Hanna

    SvarSlett
  8. Hei Margrethe!
    Lykke til med auksjonen og gratulerer så mye med award`en
    - vel fortjent!
    Veldig hyggelig å bli bedre kjent med deg gjennom svarene du gir :-)
    Ha en god natt, klem Hege.

    SvarSlett
  9. Heia!

    Takker for god bedring hilsenen=)! Skulle gjerne vært på auksjonen...bare så dumt at det er så langt unna...! Men LYKKE TIL, det går til en kjempe god sak!!

    Klemmer!

    SvarSlett
  10. Tusen takk for award :) Skal prøve å få tatt utfordringen i løpet av helgen, i dag er jeg bare så trøtt etter å ha laget to nye tøfler.
    Skulle ønske jeg kunne kommet på auksjonen. Høres ut som et godt formål og en flott dame i Peru.
    God natt! Klem

    SvarSlett
  11. Tusen takk for award og utfordring, snille du!! Så koselig å finne en slik overraskelse etter en heller slitsom uke!
    Tar utfordringen, jeg.....men ikke i kveld;o)
    Denne auksjonen skulle jeg gjerne har vært på! Det hadde vært veldig spennende av flere grunner...Men det blir jo litt langt å reise.

    Så spennende å lese de 10 tingene om deg:o) Jeg vil gjerne legge til et punkt til; du er bare god!!
    Natti-natt.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  12. Hurra og tusen hjertelig takk...så koselig å "bli kjent" med deg;) Skal ta utfordringen vet du..så følg med følg med..Nå er det natta på meg..blir sliten av sånn butikkarbeid her vet du...ler...
    Nydelige bilder..og koselig at du leser i bibelen hver dag:)I like:) Klem klem

    SvarSlett
  13. Tusen takk for flott award, og den utfordringen var da spennende!
    Har noe å tenke på i de stillesittende timene med baby på puppen nå da! ;)
    Klem!

    SvarSlett
  14. Så kjekt å lese mer om deg.. får et bedre bilde av personen bak bloggen da...
    Den auksjonen hadde vært kjekk å fått med seg, men litt langt fra Bergen...
    Ønsker deg en fin fredag..
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  15. Får litt mere inntrykk av deg etter en slikt innlegg:-)
    Ønsker deg en herlig helg!
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  16. Hei Margrethe. Dette var virkelig en dame det står respekt av. Det er nok for langt til Kristiansand,dessverre. Så hyggelig at du tenkte på meg, tusen takk,Margrethe. Jeg skal tenke litt på det,er heller ikke så god ¨på dette (jfr.Josefine). Det var hyggelig å bli litt mere kjent med deg-Gratulere med award også.Gpd helg. Klem

    SvarSlett
  17. Tusen takk for gode ord:)
    Lykke til med auksjonen i morra, håper dere får inn mye penger.
    Vet du jeg gjør det samme med rosene,som du. Synes det pynter opp så mye med en rose liggende på lysbrett eller på ei hylle.
    Hagen din har jeg hatt lyst til og besøke, den tror jeg er kanon fin.
    Ha ei kjempefin helg:)
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  18. Så synd at det er så langt vekk, rusomsorgen trenger virkelig penger! Grattis til awarden :)

    SvarSlett
  19. Hei kjære deg,
    så gøy å bli litt bedre kjent med deg!

    Ville bare ønske deg en riktig god høsthelg,
    Klem Julie Helen

    SvarSlett