tirsdag 28. juli 2009

Jeg velger meg ROSA… på en regnværsdag

Den koselige bloggen Moseplassen har i dag en liten “utfordring” på gang. Dette skriver hun i bloggen sin:

Farger lyser opp og gleder oss, jeg føler meg rett og slett mer i live av farger. Og nå mitt i denne her jeg bor ganske gruffe julimåneden så tenkte jeg kanskje det var flere som kunne trenge å sprite opp sommeren litt. Har du en favorittfarge? Er det en farge i hagen din som det er ekstra mye av? I fotoalbumet, garnbunken, kjøkkenskapet,  perleposene eller scrappingpapiret? Lyst til å dele?

-Og det har jeg selvsagt. Som vanlig, enten det er solskinn eller regn, er nok sarte rosafarger det som preger min hage sammen med ulike blå og lilla-toner ispedd noe hvitt. Men skal jeg velge meg en farge, er det den ROSA som gjelder. Og siden roser er min absolutte favoritt, er det vel ingen overraskelse at dette blir et rosa roseinnlegg fra meg :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
DSCI5989

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mary rose

 

DSCI6103    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI6091

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Herritage

 

 

 

Det er deilig å drømme seg bort i rosebilder på en regnværsdag, selvom dagen i dag har vært forholdsvis bra.

Jeg har endelig laget mitt nye Austinbed med roser i rosa-toner og lavendel.

 

 

 

DSCI6450

DSCI6461

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så har jeg fått en award

Hege med den flotte bloggen la ville de mille har gitt meg disse awardene:

 award--award---

 

 

 

 

 

 

Tuusen takk til deg, Hege for den hyggelige overraskelsen. Det setter jeg pris på!

 

 

24 kommentarer:

  1. Herlig med litt rosa;) Fint rosebed du hadde ordnet;) Ser ut til at de fleste rosene har tatt kvelden her;)

    SvarSlett
  2. For noen nydelige rosa roser, digre var de.
    Supert bidrag mot regnværssyka!!!

    SvarSlett
  3. Flotte rosebilder.
    Her henger de fleste rosene med hodet nå etter mye regn i det siste.

    SvarSlett
  4. gratulerer med utmerkelsene :)

    Kjempenydelige rosatoner du har funnet frem, og vakre roser :) flott at du tok utfordringen, og jeg har definitivt fått motvirket min regnværssyke!

    SvarSlett
  5. Nydelig, romantisk med rosa, man ser jo solen lyser i rosene.. Rosa roser og lavendel hører liksom ihop. Vel fortjente Awarder :) grattis.

    SvarSlett
  6. Sarte rosafarger er vakkert, det er også dine rosebilder på en grå regnværsdag!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med award!

    Så vakkert med rosa...så romantisk:)

    Ha en flott dag, stor klem

    SvarSlett
  8. Hei og gratulerer så mye! Og så flotte roser, da....Nytt dagen! Klem fra Marianne

    SvarSlett
  9. Hei. Flotte, store, rosa roser. Gratulerer med award.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  10. Gratulerer med awarder!!!
    Nydelige bilder!
    Vakre roser!
    Ha en fin dag!
    Klem Anita

    SvarSlett
  11. Nydelige rosa roser :) Du får det virkelig fint til i hagen.

    SvarSlett
  12. Hei. Tror det er første gang jeg er inne på bloggen din. Her var det mye fint å se på. Legger deg til på blogg listen min jeg....så får jeg fulgt på alle din fine innlegg.
    Hilsen Marte

    SvarSlett
  13. Så nydelige roser! Gratulerer med award1
    Ha en herlig dag!
    Klem fra Gry

    SvarSlett
  14. Hei:)
    Jeg skal fortelle hvilke erfaringer jeg har med sølvtøy. Helt fra jeg var liten har jeg daglig brukt noen skjeier i 830g som jeg fikk til dåpen. Nå har jo mine jenter også fått en god del slike skjeier og deres er også i bruk hver dag. Til frokostblandinger o.l. Og jeg putter de i oppvaskmaskinen og de er like fine. Det gjør jeg også med 830 bestikket som jeg dekker til selskaper med. På hytta bruker jeg det jeg arvet etter bestemor, som er noe 830 g, noe 60 og 40 gram gammel flat rose. Inn og ut av oppvaskmasinen og det er like fint. Jeg bare må bruke det hver dag, ellers er det ikke noe vits å ha det, tenker jeg. Og det er jo ikke sikkert mine jenter er interesert i å ha det en gang, så jeg gidder ikke å gjemme det i skuffer og skap bare for å ta det frem og pusse det til jul, for at det skal se nytt ut når jentene skal arve. Vet noen gjør det.
    Jeg har også hørt det samme som deg, at sølv kan få sorte flekker av stål. Men så fikk jeg høre av en sølvforhandler, for ca 5 år siden at det var bare tull, og det var jo en lettelse, for da slapp jeg jo å putte sølvet i et eget rom i bestikkurven. Og nå vasker jeg alt om hverandre, og jeg har ikke sett en sort flekk på noe. Og det er klart at spesielt de skjeene som jeg har brukt hele livet og vasket i oppvaskmaskin sammen med vanlig bestikk i nå snart, ja når var det jeg fikk oppvaskmaskin mon tro...Det må nå være hvertfall 15 år siden. Så da tor jeg ikke vi skal være så redde for de sorte flekkene. Det bestikket jeg har fått inn, fikk jeg villig for det var helt sort. Jeg pusset det blankt igjenn uten noen særlige problemer. Det var noen som måtte pusses ekstra. og jeg sleit virkelig for å få bort noen sorte striper etter en morken strikk som noen hadde buntet de sammen med. Det var litt overraskende og jeg skal aldrig ha bestikket liggende sammen med gummi:))

    Nydelige roser di viser her. Jeg har så dårlig erfaring med Austinroser. De krever for mye av meg. Må ha slike som ikke krever mer enn å bli plantet sammen med et bananskall og litt kumøkk jeg.

    Ønsker deg en skjønn dag
    Klem:)

    SvarSlett
  15. Gratulerer så mye med awardene!!!
    Så nydelige rosebilder!!!
    Ønsker deg en nydelig dag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  16. Rosor och lavendel - en klassiker. Jag har hört att de flesta rosor är rosa. Jag är svag för mörk violette men även rosa och vitt. Jag gillar kalla färger.

    SvarSlett
  17. Grattis med Awarder ! Elsker bildene dine ! Roser er bare så vakkert !

    Ønsker deg en deilig kveld :-)

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  18. Blir mer og mer glad i rosa jeg også;) Nydelige roser!

    SvarSlett
  19. Så nydelig!
    De lyseste rosa der... MMMMM-fine!!!

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  20. Fine rosebilder fra deg! Tipper du koser deg i hagen nå :-)
    Det var en gang på 80-tallet jeg gikk grundig lei av rosa (:-) og ville ikke ha en eneste rosa blomst i hagen.....men det har forandret seg, gitt! Liker veldig godt fargen nå igjen!

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  21. Så koselig innlegg, også så nydelige bilder.. Trenger noen innlegg som minner om at det faktisk er sommer, selvom regnet bøtter ned fra åpen himmel..

    Ønsker deg en finfin kveld, klem til deg Margrethe!: )

    SvarSlett
  22. Slike fylte rosa roser er jo bare det vakreste også da....nydelig!
    Det har vært utrolig mange roser på buskene mine i år, og jeg tror jammen du hadde rett i at de har godt av å ikke bli klippet hvert år...det har vært full blomstring i år iallefall!

    SvarSlett
  23. Hei margrethe
    Nydelige roser, det er lett å se at rosa er en av dine favorittfarger.Bildene er så autentiske at jeg nesten kan kjenne duften av de historiske rosene.
    Fortsatt god uke til deg.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  24. Herlig innlegg! Litt rosa hjelper alltid på humøret! :)
    Ha en fin helg!
    Klem*

    SvarSlett