tirsdag 7. juli 2009

Jeg har fått en liten utfordring, og sender den videre!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har fått en liten utfordring av Jordbærpiken. Så her kommer noen svar :)

Fire ting jeg har gjort i dag:

♥ Sov til jeg våknet av meg selv. Det er luksus med ferie!

♥ Malt igjen, etter å ha hatt en aldri så liten “maletørke”. En bokhylle har blitt hvit, og flere dører har mistet sine farger som var okergult, rødt blått og lyseblått med og uten lasur… Nå er de hvite og fine. En del rødbrune lister har også fått hvitmaling på seg. Det ble så mye bedre!

♥ Skiftet på sengetøy.

♥ Plukket solvarme jordbær i åkeren.

DSCI6296

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fire ting på min "to do"-liste:

♥ Male ferdig alt som enda er rødt, gult , blått og grønt… med og uten lasur + alle  gule furugulver og mørkegrønne/lysegrønne og sitrongule tak.

♥ Rydde i pappeskene som står på loftet etter flyttingen.

♥ Gjøre ferdig rugekassene jeg holder på å snerke til hønene som begynner å bli store.

♥ Bytte ut jorden i bedene mine. Det er bare sandjord, og der er det mye jobb som ligger foran meg. Men da trives plantene så mye bedre.

DSCI6298

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fire "guilty pleasures":

♥ Er en stor sjokoladespiser

♥ …og is…

♥ Blir fort revet med i interiørbutikker. Skummelt for lommeboken!

♥ Har nok blitt litt hektet på blogging :)

DSCI6299

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fire tilfeldige og rare fakta om meg:

♥ Dagen har ikke riktig begynt før den første kaffekoppen er tømt.

♥ Det kjedeligste jeg vet av husarbeid er stryking av tøy. Og vindusvask får jeg simpelthen ikke til…

♥ Dagdrømmer om roser og hager og vakre interiør. Og liker å finne billige og gode løsninger på dyre drømmer :)

♥ Har en stor interesse for og glede av dyr, og har alltid elsket hunder. Da jeg var barn “bodde” jeg i fjøset, og 4 år gammel fikk jeg min egen møkkamåke! Det var en stor dag ;P

Denne utfordringen sender jeg videre til følgende  4 blogger: Nostalgia, Monica, Nooria og Kreoline.


Håper dere tar utfordringen!

 

10 kommentarer:

  1. Selvfølgelig tar jeg utfordringen :-)

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Så koselig å bli litt bedre kjent med deg! Koselig å lese at du likte så godt å være i fjøset. Du virker som ei veldig skjønn dame. Ha en god natt!

    SvarSlett
  3. Jeg tar også utfordringen, men det må bli på et tidspunkt jeg er mer våken enn nå :-).

    SvarSlett
  4. Så fine bilder du hadde tatt, er det eggeglass, eller likør? De var veldig søte!! Synes du får veldig mye gjort!! Har også noen dører som jeg vil male hvite, men må vel bare innse at det neppe blir med det første. Skjønner du føler behov for å male med slike farger på både gulv, vegger og tak!! Forrige plass vi bodde var det oransje altandør og lister, holdt på å møte veggen- bokstavelig talt!! Skjønne de erteblomstene var, ser at jeg må så det til neste år. Imponert over at du har fått plantet så mye i hagen din, trodde du hadde holdt på i flere år når du har et slikt blomsterflor, cottage garden høres nydelig ut!! Kjenner meg igjen i det å handle litt for mye i interiørbutikker..så at det er 30% på strandlykke..hmhm.'
    Natti natt!!

    SvarSlett
  5. så flotte bilder du viser også så kjekt å lese om deg og bli bedre kjent, koselig.) utfordringen tar jeg selvfølgelig på strak arm:) Kjempekjekt:) ønsker deg en videre fin kveld elelr må vel kanskje si natt nå hihi klem fra Monica

    SvarSlett
  6. Så kjekt innlegg! Skjønner godt din glede med å flytte fra nybygget hus til dette koselige stedet! Det gamle huset, hagen, og plass til masse dyr, virker som om det betyr masse for deg! Glad på dine vegne!
    Dere har det bare så idyllisk!!!
    Nattaklem Anita

    SvarSlett
  7. Stryking og vindusvask er det verste jeg for meg også. Jeg prøver å unngå det så godt jeg kan. Vet du jeg hørte ei gang om ei dame som elsket å stryke, hun strøk tilogmed undertøyet sitt!!!!
    Hun kunne godt kommet hit en tur, her blir strykehaugen ganske stor før jeg går løs på den.

    SvarSlett
  8. Så artig å lese mer om deg!
    Vindusvask står virkelig på min to-do-liste - for nå som jeg har strippa vinduene for å male karmene (innvendig) ser jeg hvor skitne de er utvendig....grøss!!!
    Sitter med en kaffe nå, og venter på at malingsmotivasjonen skal komme!
    Malingsklem fra Lunalu

    SvarSlett
  9. Ja dette var jo gøy å lese! Blir likso litt bedre kjent av å lese slike.
    Det huset ditt er jo en drøm.

    SvarSlett
  10. Koselig lesing:) Huset og hagen din ser fantastisk ut!

    SvarSlett