onsdag 8. juli 2009

I min hage blomstrer nå…

Nok et hageinnlegg fra meg. Jeg elsker denne tiden på året da man nesten kan høre det vokser ute :) Nye bekjentskaper som folder ut sine blomster for første gang i hagen min er virkelig noe jeg gleder meg over å se!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I går åpnet Astrid Lindgren seg. Hun er en skjønnhet, med vakre sarte blomster som ikke er helt fylte. Dette er ikke av de sterkest duftende, men så langt har hun vært sunn og frisk til tross for at hun står i skrinn jord her hos meg. Har planer om å gjøre noe med det, men det blir ikke før til høsten. Jeg graver IKKE opp blomstrende roser :)

  DSCI6247 DSCI6246

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Coral Dawn er flott nå. Den er jo som det meste her hos meg plantet i år, men er allerde blitt kraftig og fin til kun å ha stått i jorda i noen få måneder. Jeg synes denne lukter annerledes enn dens blekere slektning: New Dawn. Om jeg tar feil er det lov å korrigere meg :) Men New Dawn har jeg ikke likt duften til, mens denne synes jeg lukter godt!  Praktfulle klatrere er det uansett begge to, og sunne friske roser.

 

DSCI6268

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Til slutt en liten bukett markblomster i hulter til bulter, til alle som er innom :) Takk for alle koselige kommentarer!

 

22 kommentarer:

  1. Heisan

    Er så enig med deg. Denne tiden hvor det bare bugner i hagen er helt utrolig, så kjekt å bare kunne fylle vaser med roser.

    Nydelige roser i hagen din...

    Flotte bilder fra huset ditt på innlegget tidligerer her også!

    Nå har jeg endelig fått lagt deg inn på bloggrollen min...så nå får jeg med meg alle innleggene dine:)

    Ha en fin kveld, klem

    SvarSlett
  2. Nydelige roser du viser!Heldig som har en sånn skjønn bugnende hage.Ha en fortsatt fin sommer,klem

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder!
    Skjønne roser i sarte farger!
    Denne årstiden er bare så herlig!
    Fortsatt fin kveld!
    Klem Anita

    SvarSlett
  4. Sukk, ja.. Kakkelovner er så flotte, men dessverre veldig dyre.. Man skal både ha plass og råd til det. Jeg håper også jeg får råd/plass til det en vakker dag: )

    Håper du nyter onsdagskvelden, Margrethe: )

    Klem

    SvarSlett
  5. Så fine bilder-bare legg ut flere!
    det er jo såå vakkert ute nå:-)
    Klem Hege.

    SvarSlett
  6. Nydelige roser, synes det er helt utrolig at de er plantet i år. Astrid var vakker. Synes lupiner er nydelige, ønsker meg det her, men helst rosa og hvite. Har lest at hvis man får blå lupiner sammen med røde- vil alle bli blå til slutt..men de er jo fine de og. Er det du som har heklet duken...har faktisk heklet en maken for mange år siden, og det er den eneste duken jeg har heklet. Men det har jeg gitt til min mor!!

    SvarSlett
  7. Ååå såå ljuvliga!!

    tack såå, för din fina hälsning!!

    Kram Millan ♥
    TREVLIG HELG!!!!

    SvarSlett
  8. Astrid Lindgren er nydelig! Hun blomstrer lenge og godt, også har hun så flotte knopper synes jeg.
    Det er bare en fantastisk tid i hagen nå om dagene, alltid noe nytt å oppdage eller lukte på. Opplevelse av duft kan være så forskjellig fra person til person. Det blir ikke feil om du opplever duften fra en rose bedre enn duften til en annen.

    Takk for en flott bukett!

    SvarSlett
  9. Nå ligger det en liten ting til deg hos meg,du får hente den hvis du vil;)
    Ha en strålene dag!!

    SvarSlett
  10. Flotte roser! Det var skikkelig rart å se noen med samme navn som meg kommentere en blogg, jeg lurte et øyeblikk på om jeg var blitt schitzofren :)

    SvarSlett
  11. Så nydelig, nydelig bukett. Selv har jeg ingenting i hagen, det frister å gå over til naboen å få seg noen roser, haha, han hadde nok ikke likt det. Ha en fortsatt fin dag, klem fra Mona.

    SvarSlett
  12. Nydelige bilder av nydelige roser. Må nok få meg flere roser etter hvert jeg også. Astrid Lindgren og noen Austin roser iallefall. ;)

    SvarSlett
  13. Nydelige blomster! Så søt blomsterbukett oppi den fine muggen!

    SvarSlett
  14. takk for hilsen hos meg.
    Nydelige roser,herlig å plukke inn markblomster og blomster fra hagen.Ja legoland hvar kjempe artig,ønsker deg og dine en like fin tur dit!

    SvarSlett
  15. Fina bilder du visar! I vilken växtzon ligger din trädgård? Min trägård har svensk zon 4, vilket enligt mina norska rosvänner motsvarar norsk zon 3,5. Ha det gott!

    SvarSlett
  16. Nydelige roser og flott blomsterbukett!
    Sommeren er en vakker tid og den må nytes til det en kan like best.

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  17. hei på deg!!

    Ligger en award til deg på siden min :-)
    ha en fin helg! klem

    SvarSlett
  18. Hei. vet ikke om jeg har fått riktig merete på hagegallista mi??!!
    Kan du sende meg en mail med navn og adress og slikt, så jeg kan se om jeg har med alt? ry-my@online.no

    SvarSlett
  19. Astrid Lindgren er en av mine favoritter også, nydelig rose :)

    SvarSlett
  20. Hei!
    Stikker bare innom for å ønske deg en god helg!
    Og si at det ligger en utfordring til deg på bloggen min!

    klem, cecilie

    SvarSlett
  21. Så fine roser!!! Og kjempe søt bukett! Sukk, sommeren og all blomstringen er bare helt fantastisk!!!
    Ønsker deg en fin fredag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  22. Jeg har en award til deg på bloggen min!
    Ønsker deg en riktig fin helg!
    Klem Anita

    SvarSlett