lørdag 18. juli 2009

For en regnværsdag…

Det blir litt langt mellom innleggene her en periode. Vi har sommergjester på besøk, og har forskjellig vi holder på med.

Det har vært det verste regnværet jeg kan huske på lang tid i dag! Og noe skal man jo finne på, så turen gikk til byens store kjøpesenter. Det tenkte vel alle andre turister og ferierende mennesker på Sørlandet også, når været er som i dag, så den turen ble noe slitsom! Vi kjørte i kø for å komme til senteret, vi kjørte i kø for å parkere, og vi sto i kø inne. Slikt får jeg “kløe” av, så det tok ikke mange minuttene før vi var på veg hjem. Bak oss ble det nesten “krangling” om parkeringsplassen vi forlot ;)

Det ser ikke ut i hagen, og alt av utejobbing har stoppet opp i uværet i dag.  På jordet nedenfor veien har det blitt en innsjø, så nå har jeg “sjøutsikt”. Forhåpentligvis for bonden som eier jordet forsvinner min idylliske utsikt raskt. Imens nyter vi synet :)Hedigvis stoppet regnet, og vi fikk oss en deilig tur i frisk, ren sommerluft. Skjønt!

I dag blir det ingen ferske bilder. Jeg legger ved noen bilder tatt tidligere i juli, fra et vakkert sted jeg tar turen til rett som det er: Gilme Gård. Bryllupsbildene våre ble blant annet tatt der, og vi har ofte vært der og kost oss hele familien.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En fantastisk hage og museum med flotte bygninnger og ikke minst planter. Roser er en vesentlig del av hagen på Gimle Gård, og jeg koser meg alltid når jeg er der!

DSCI6318

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En stor samling Fuchsia har de også. Vakkert!

DSCI6316

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den gammledagse rosehagen er en av mine favoritter. Å gå her når rosene står på sitt vakreste er en opplevelse!

DSCI6319

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fine stier å gå langs, og mye flott å titte (og lukte) på.

 

Tusen takk til Nina for denne awarden:

award__

 

 

 

 

 

Den fikk jeg fra Nina i den koselige bloggen Ninas interiør. Takk skal du ha, det var koselig! Jeg sender den selvfølgelig tilbake!

 

25 kommentarer:

  1. Ja idag har det vært skikkelig regnvær !!!
    Jeg har bare holdt meg inne og kost meg :)

    Gimle gård er bare såå vakker.. Og parken bak er og et syn.. :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder fra deg! Slike gamle gårder er bare ultraskjønne!! Elsker roen og følelsen en får av å gå der!
    Regn i store menger er ikke gøy når man prøver å stelle hage! Fysj. Greit med vanning, men ikke innsjø.....
    Men stappfullt kjøpesenter er enda mer fysj!! Da blir en passe panisk :-)

    Klem fra meg - her jeg sitter :-)

    SvarSlett
  3. Foretrekker shopping på nettet i ro og fred;)
    Best å holde seg inne når det er så ille. Nei, det blir ikke mye tid til blogging med besøk..kan likesom ikke springe rundt med kameratet og knipse som en gal mens jeg danderer og ordner..liker uansett å "jobbe" i ro og fred. Gimle ser ut som et fantastisk sted, nydelig vakkert der;)
    Natti natt!

    SvarSlett
  4. Hej hej...o tack så för din fina hälsning hos mig!!!

    O sååå vackra bilder du visar!!!

    Ne man hinner ju inte riktigt med blogganet nu när det är sommartider ju...men så är det!!

    Kramar Millan♥

    SvarSlett
  5. Gimle gård er et flott sted og rosehagen har mange flotte roser. Jeg liker meg også der:)

    Jeg tror jeg vet hvilket gartneri du snakker om , men jeg er heller ikke sikker på navnet. Skal sjekke det ut neste gang jeg er "vestover".

    SvarSlett
  6. Så utrolig vakkert det var på Gimel gård. På et slikt sted kan man virkelig finne roen!!!
    Her, langt oppi nore, regner det ikke så mye, men fyttikatta så kaldt!!!! Vind og seks grader...det er jo vinter det!
    Sol, sol - kom igjen!!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  7. Ja - hos meg blir det å pusle inne i dag også. Ikke for det - jeg liker det også jeg. Kanskje det blir anledning til en liten høneblund i løpet av dagen også.... En deilig søndag skal det bli.

    SvarSlett
  8. Hei margrethe
    Takk for koselig kommentar, så fine bilder du viser, de lyser opp en regnværsdag.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  9. God morgen...

    For et vakkert sted du har vært. Sikkert flott både innvendig og ute...så herlig å se gamle roser.

    Det har regnet mye hos oss også...men i dag skinner solen...jippi

    Ønsker deg en fin søndag, klem

    SvarSlett
  10. Hei
    ..og takk takk!!
    Så fin og idyllisk plass:-)
    Fikk skikkelig lyst på en utflukt, bort hjemmefra, se noe annet... :-)
    Fortsatt god ferie!!
    Kristin

    SvarSlett
  11. Ser ut som om leieboerne har slått seg til ro ja! Koseligt:)
    Kanin kan anbefales! Vi spurte de som driver fritidsgården vi pleie å besøke litt om kaniner, de hadde hatt de fleste raser, men synes løvehode kaniner var de kjekkeste, da ble det en liten løvehode kanin på oss!
    Gratulerer med bryllupsdagen!(På etterskudd) håper dere fikk en fin dag sammen:)
    Kjekt å kunne ''besøke'' deg igjen,

    Klem Julie Helen

    SvarSlett
  12. Tusent takk for hyggelig kommentar! :)
    Kjedelig med regnvær! Det er det hos meg også, men siden jeg ikke har gjester, får jeg gjort mye.. :p
    Ha en fin dag!
    Klem*

    SvarSlett
  13. Flotte bilder! Så ut som en veldig fin gård!

    SvarSlett
  14. For en nydelig plass.
    Håper dere har finere vær etter hvert. Regn kan til nøds få lov å komme på natten.

    Kos dere videne
    Klem:)

    SvarSlett
  15. Ja det var sandelig litt av et vær vi fikk i går! Har hatt en runde i hagen i dag, og der var det mange pjuske blomster å finne:-(

    Gimle gård er et nydelig sted. Jeg har en vill fuchsia som jeg tok/fikk stikling av fra en som står der oppe.

    SvarSlett
  16. hei margrethe -
    ..for et vakkert sted du har besøkt - skjønne bilder!
    ..må spørre deg om et rose-spørsmål! ..jeg ønsker meg "new dawn" i hagen...når bør jeg plante den ned..?nå, til høsten eller til våren?
    kos deg videre med sommerbesøket!

    moaklem

    SvarSlett
  17. hei :)

    så nydelig sted!
    ønsker deg en fortsatt herlig sommer,

    go'klemmer

    SvarSlett
  18. Vilka underbara bilder från denna gård..här har regnet öst ned sedan ett dygn..känns väldigt höstlikt just nu..men bättre väder ska komma, ha en bra vecka som kommer, klemmer

    SvarSlett
  19. Gratulerer så mye med koselig award!

    For noen nydelige bilder av et vakkert sted!!

    Ha en fortsatt fin kveld:)
    Klem Linda

    SvarSlett
  20. Nå har jeg vært en tur til Søgne igjen. Og jeg lurer på om det gartneriet du snakker om kan være Kåre Larsens gartneriutsalg på Sangvikveien?
    Jeg var ikke innom for det var stengt. (søndag)

    SvarSlett
  21. For et vakkert sted!
    Elsker gammle bygninger og hager, for ikke å snakke om roser.
    Heldig du som har fått deg hønsehus:)
    Ønsker deg en fin uke,klem:)

    SvarSlett
  22. For et nydelig sted, Margrethe.. Ikke vanskelig å forstå at du koser deg der: ) Håper du nyter sommerdagene, klem til deg

    SvarSlett
  23. så vakker plass Gimle var, nydelige bygg og hage :)

    SvarSlett
  24. Nydelig gård! Litt av en regnværsdag dere har hatt. Ser ut som at sommeren har tatt veien nordover ;) Ha en flott helg! Klem

    SvarSlett