fredag 3. juli 2009

Ferie!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå er det ferie. Nesten 5 deilige uker med avslapping, familietid og hagekos.

DSCI6238 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikke noe man må, ingen vekkerklokke… Bare være…

DSCI6102

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Late dager med akkurat passe mengde puslerier i hagen…

 

DSCI6096

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kan man ha det bedre?

 

DSCI6236

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Titte på alt som folder seg ut og setter frø.

DSCI6201

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lukte på en rose...

DSCI6118

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI6082

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…eller på søte blomstererter

DSCI6224

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå skal lange morgener og sene kvelder nytes :)

 

Nye roser som blomstrer

 

DSCI6233

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maidens Blush, en alba jeg har ventet på. Vakker og velduftende, og full av knopper til å være første året.  Den har også vokst godt, og er så langt tett og fin i veksten.

 

DSCI6232

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comte de Charbond har endelig sprunget ut. Men knoppene åpner seg ikke uten hjelp, regn eller ikke… Litt kjedelig! Men du verden, damen er vakker :)

  DSCI6234

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Coral Dawn er på veg. Denne er også et nytt bekjentskap i år, selvom jeg har hatt New Dawn i min gamle hage, og det er samme rose på alle måter, bortsett fra fargen. Jeg synes fargen er et stykke fra coral, så den lever ikke helt opp til navnet sitt, men hadde den gjort det hadde jeg ikke kjøpt den ;)

Tidligere erfaringer jeg har gjort, er at dette er en sunn rose som vokser godt og blir omgangsrik. Det eneste jeg ikke liker ved den er duften. Søtlig litt emmen lukt som ikke apellerer til meg, men jeg er klar over at det er mange som er uenige med meg i den saken. Smak og behag :)

 

 

26 kommentarer:

  1. hei på deg!!
    Jaa det er helt klart! man setter så utrolig mere pris på ting, når man har manglet det en stund! Plutselig Veeeeeldig glad for en støvsuger, som man egentlig tar for gitt at man har!
    Fine blomster du har!! :-) skulle ønske jeg hadde likedan..
    klem klem

    SvarSlett
  2. Så mange vakre roser du har! Jeg lurer litt på hvorfor alba-roser har det navnet? Alba betyr jo hvit, og de fleste av disse rosene er jo rosa. Kanskje vet du svaret? Flotte høner i hagen din også!

    SvarSlett
  3. Her var det mye lekkert!!
    Så mange flotte roser du har:)
    Heldig du som har høner, det ønsker jeg meg:)
    Go sommerhelg,klem:)

    SvarSlett
  4. hei hei!!

    så koselig at du syntes det!blir jo et lite prosjekt!må bare sette igang mamma i arbeid! ;-) hihi Ja hun ble kjempe glad for ha vunnet konkurransen!kjempe nydelig, skulle ønske jeg hadde hage!
    Sov godt og ha en fin helg!!
    klem klem

    SvarSlett
  5. Du viser så mange nydelige roser! Tror jeg skal komme til deg å få litt råd når vi har bygget hus og skal anlegge hage. Da skal jeg ha mange rosebusker! :) Ha en herlig helg!

    SvarSlett
  6. Så skjønt du bor og er nydelig hus. Hagen er sikkert like vakker. Ha en fin ferie, kos deg.
    Klem.

    SvarSlett
  7. Så mange flotte bilder!!
    Særlig Maides Blush :)
    Men den er vel ikke remonterende...?
    Nydelig uansett da.
    Snd det med feilmerkingen på Eden Rose da, men på ett seriøst gartneri får du tilbake pengene uten kvittering!
    Lykke til!!

    SvarSlett
  8. Så koselig hos deg ! Ja det er deilig med ferie :-) Til og med myggstikkene har gitt meg positive assosiasjoner i år :-)

    Tusen takk for rådene om rosene. Har gitt rosene mine fersk hønsemøkk,men slutter med det nå...

    Ønsker deg en deilig lørdag
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  9. Det ser ut til at du bor i et ferieparadis, så da må det jo være supert med ordentlig ferie;) Nå er det skikkelig roseblomstring her også, og peonene er i ferd med å blomstre av. Ser ut til at alt er tidlig i år. Kjempekoselige bilder fra deg!!

    SvarSlett
  10. Den fina miljö du visar borgar för möjlighet till god avkoppling. Önskar dig en härlig semester!

    SvarSlett
  11. Så mange fine roser du har!!! Og en deilig hage!
    Håper ferien din bli akkurat slik du ønsker og håper! Nyt - nyt - nyyyyt!!!!
    Sommerklem fra Lunalu

    SvarSlett
  12. Hei Margrethe...så heldig du er med så lang ferie,og bor så fint til...Nydelige hage med masse vakre blomster.Kjenner nesten lukten helt hit jeg..hi-hi.Kos deg masse.Sommerklem fra Maliva

    SvarSlett
  13. Så herlig friske og flotte blomsterbilder!

    SvarSlett
  14. Vakre blomsterbilder som aaltid hos deg .
    Ha en flott sommerhelg
    Klem

    SvarSlett
  15. Hei, Margrethe! Gratulerer med ferie!! Så utrolig flott hage du har!! Vakre bilder!

    Ha en strålende sommer! Håper du koser deg i finværet!!!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  16. God sommer, Margrethe! Kjempe fine roser du har!
    Gleder meg til jeg får meg eget hus og egen hage! Blir ikke det samme å plante i en "leid" hage, selv om den er stor!
    God helg!
    Klem*

    SvarSlett
  17. For en flott hage du har!
    Der så det riktig så bra ut å tilbringe ferien, det helt perfekte sted for å nyte livet.
    Flotte roser:)

    SvarSlett
  18. Ønsker deg en fin ferie i hagen, gled deg over alt som spirer og gror!

    SvarSlett
  19. Heldige deg som har startet ferie! Gleder meg vilt til vi skal få innta hagen din om noen uker. Kos deg så lenge, min venn!

    Klem.....

    SvarSlett
  20. ååå for noen skjønne bilder fra din utrolig vakre hage, jeg bare elsker å kiekke på hagen din og dine nydelige roser:) Så kejkt at du har fem uker ferie der du bare kan kose deg og virkelig nyte det, det fortjener vi alle:) ønsker deg nydelige sommerdager i din ferie og en riktig god ferie:) klem monica

    SvarSlett
  21. Hei!
    Ønsker deg GOD FERIE!

    Hilsen Elisabeth og May.

    SvarSlett
  22. Hei..og gratulerer med ferie,..så deilig.
    Har bare to dager igjen, så er det ferie på meg også. Nydelige bilder fra hagen din...for en herlig stor plen du har. Her kan man springe barfot hele sommeren og lukte på deilige blomster!

    Kos deg masse, så snakke vi...sommerklem

    SvarSlett
  23. Nei, Margrethe, ferie må være noe av det beste man kan ha! Og særlig nå som det ser ut til at det bebudede regnværet har tatt en annen vei...
    Kos deg masse med både familie og hage - deilig begge deler!
    Fortsatt god helg!

    Klem

    SvarSlett
  24. SÅ herlig hus dere har!! Og nydelig hage! :o) Har vanskelig for å tro at hagen din er helt fersk, den ser allerede lekker ut! :o) Du har plantet masse skjønne blomster!

    Men jeg skjønner hva du mener - tenk hvordan det da blir etter et par års tid! ..herlig!! Ja, synes jasmina er skikkelig søt, liker litt fylte blomster og er veldig glad i rosa i hagen. Ser du alt har masse lekre roser og stauder, nydelig!

    Ønsker deg en vidunderlig uke!

    SvarSlett
  25. Så mange koselige bilder fra hagen! Ønsker deg en riktig god ferie!!

    Sommerklem fra Nina

    SvarSlett
  26. visst er sommeren deilig! Herlig med sol, og blomster, sommerfugler og ferie :D

    SvarSlett