tirsdag 16. juni 2009

Vakker såpe og vakre roser

DSCI5761 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI5762

DSCI5763

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag har jeg kjøpt en såpe, bare fordi den ser fin ut og lukter godt… Kunne klart meg med en grønnsåpe til en brøkdel av prisen (og det har jeg jo… så hadde ikke trengt å kjøpe såpe i det hele tatt…) men falt helt for denne vakre flasken, med fransk etikett. Nå har jeg ingen unnskyldning for å ikke vaske gulver, og som bonus blir det frisk lukt i huset.

DSCI5772DSCI5773

 

 

 

 

 

 

Albarosen Celestial står nå med “nummeret før” utsprunget blomst. Jeg gleder meg til å se den i fullt flor. Den er som så mye annet, nyplantet i år, men jeg kjøpte den på salg i fjor høst. Den står full av knopper og selvom den ikke er blitt så stor enda kommer den til å være vakker når den blomstrer.

Man har mye å se fram til å glede seg over når man har en hage :)

10 kommentarer:

  1. Den rosen var nydelig - enda en på ønskelista, men det får bli til neste år, eller......hmmm

    Takk for hyggelig kommentar i bloggen min :-)

    SvarSlett
  2. utrolig vakker den rosen, men jeg tror ikke jeg har plass til flere .
    Ha en god natt. nå venter sengen

    SvarSlett
  3. Har kjøpt samme såpe selv, samt oppvaskmiddel og vaskemiddel..og det er faktisk verdt det..lukter utrolig godt..mye bedre enn jeg trodde på forhånd..nå minnet du meg på mine skitne gulv...får se om det blir litt kvalitetstid med vaskebøtta i morgen!! Nydelig kjøkkenkran!!
    Natti,natt;)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for alle koselige kommentarer :) Har ikke rukket rundt til andre bloggere den siste tiden, har sittet dypt inne i min egen verden og "pusset opp" bloggen min. Det er ikke så lett å forstå seg på alt... Men nå begynner jeg å bli ferdig :)

    Den husvasken er bare helt vidunderlig :)

    God natt!

    SvarSlett
  5. Celestrial er ikke å finne i gartneriene her....
    :(

    Når det gjelder å putte tv'n inn i ett skap, er det egentlig drømmeløsningen for meg også, men siden jeg får det som jeg vil ellers i huset, må vel bare samboeren få viljen sin på dette. Dessuten slipper jeg å kjøpe meg bliller med en stor tv....! ;) (liker å se film, og hjemmekinoen er ikke påbegynt enda!!)

    Klem fra en som vurderer å stikke på gartneriet en tur i morgen!

    SvarSlett
  6. Hei :), og takk for koselig besøk i bloggen min. Så koselig blogg du har da!

    Den såpen er verken unyttig eller dyr. Hos meg varte den første flasken i tre kvart år, og 135 (eller hva den nå kostet sånn helt presist der du kjøpte den) er ikke så mye når du deler den på den tiden. Jeg tror ikke grønnsåpen er så drøy :-). Dessuten så blir man jo så lykkelig av å kjenne duften når huset er vasket. PS! Maks en kork i en bøtte vann.

    Fin blogg du har! Det virker som du og jeg har ganske likt fokus for tiden... en ung hage som skal bli frodig og romantisk med peoner, roser mm... ikke minst Austin roser.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. god morgen margrethe -
    ..duranceprodukter er verdt sine kroner! en deilig lukt, som gjør det til en fryd å vaske...
    ah! for noen roser....nyter bildene dine!
    ha en fin dag -

    moaklem

    SvarSlett
  8. Og ikke minst likte jeg kranen på bildet også....Må ha litt godlukt når vi vasker huset, lukter fantastisk!

    Nyyyydelig rose også, ser det er kommet masse knopper på mine rosebusker (som ikke ble klippet i år....) men ser ikke ut som de er tenkt å springe ut riktig enda...

    SvarSlett
  9. Skjønner godt at du gleder deg til denne rosen starter blomstringen for fullt. Den er bare nydelig.
    Peonen du hadde bilde av i ditt forrige innlegg er kjempefin.

    Tenk i dag stod jeg opp til knall blå himmel og sol:-)

    Ha en strålende dag Margrethe:-)

    SvarSlett
  10. Celestial har jeg lenge ønsket meg, den er nydelig.
    Såpen fristet - kanskje det blir vasket noen gulv hvis jeg investerer i en slik?

    SvarSlett