lørdag 13. juni 2009

To hvite høner :)

DSCI5685 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To små dvergkochiner har ankommet. De har ikke fått noe navn enda, men det kommer :)
I løpet av kvelden blir hønsehuset mulig å bo i, den stakkars mannen min jobber for harde livet! Foreløpig står de i bilburet til bulldogen, og de begynte å spise med det samme de ankom, så skvetne er de ikke. Gleder meg til å bli litt mer kjent med dem, og håper jeg ikke gjør for mange nybegynner feil før jeg får satt meg skikkelig inn i hønsehold :) I morgen kommer det kyllinger også. Det blir spennende!

DSCI5677

16 kommentarer:

  1. Åh så kjekt Margrethe ! Ja dette tror jeg ikke at du kommer til å angre på :-) Våre tre italienere er bare toppers, og vi snakker også om å få et par til, f.eks Dvergkochiner.

    Kos dere !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Gratulere som hønemor til søte høns. Spennende prosjekt og spennende med kyllinger.

    Lykke til med hønsehus og hønene!

    SvarSlett
  3. Så fine høner.
    Foreldrene mine hadde noen høner når jeg var lita. Elsket og være i hønsehuset sammen med hønene.
    Lykke til meg kyllinger og høner:))

    SvarSlett
  4. Så koselig med høner. De var kjempe flotte. En kollega av meg har høner,og hadde nylig besøk av lure mikkel rev.Det resulterte i ei høne mindre, så du må passe godt på dem. Lykke til.

    SvarSlett
  5. Så fine de var!! Flotte bilder...gleder meg til kyllingene kommer, de er jo super nusselige...
    Ha en koselig kveld!!

    SvarSlett
  6. Så fine de var, Margrethe! Unner deg virkelig disse fjærkledde.....vet du har hatt en drøm om dette lenge :-) Gleder meg til å se dem "live" i sommer. Nå er det vel et par små som hygger seg også, vil jeg tro:-). Kos dere!

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig besøk på bloggen min,og at du vil være med på trekningen min.Ser at du har noen fine fjærkledde!ønsker deg ei kjempefin helg,klem

    SvarSlett
  8. De var skikkelig fine. Høner kunne jeg også tenkt meg å ha, men jeg er alene om den tanken;-)
    Lykke til med hønene og kyllingene:-)

    SvarSlett
  9. Hei, Takk for hyggelig hilsen. Gratulerer med høner - gleder meg til å høre mer fra deg. God helg fra Siv

    SvarSlett
  10. Heisann.
    Tusen takk for hyggelig hilsen inne på min blogg!
    Veldig koselig blogg du har, så her kommer jeg gjerne innom igjen:)

    Ha en flott søndag:)

    SvarSlett
  11. Tusen takk for hilsen!

    Så go den høna var, det bilde var kult!

    Kos deg med dyra..
    klem

    SvarSlett
  12. Så flotte de var! Morsomt bilde det øverste.:)
    Nå kjenner jeg at jeg savner å bo på landet. Kaniner har vi diskutert, vi har jo stor hage, men foreløpig får det bli med kattene våre.

    Du har en koselig blogg, legger deg til jeg :)

    Takk for koselig hilsen inne hos meg.

    SvarSlett
  13. Så fine se to er!!
    Takk for hyggelige ord hos meg..
    Har også problemer med å åpne opp enkelte blogger, men har ikke de andre problemene du beskriver...
    Fortsatt gor kveld fra Kristin

    SvarSlett
  14. Heisan

    Så heldig du er som har fått høner...og så flotte eksemplarer! Skulle ønske det var meg:)

    Ha en fin kveld, klem

    SvarSlett
  15. Så flotte hønsene var! :) Dette blir jo spennende å se åssen det utvikler seg :)

    SvarSlett