onsdag 10. juni 2009

Så kom regnet :)

DSCI5614

Regnet kom endelig! Ikke at jeg ønsker meg uvær i det uendelige, men jeg hadde sett på værmeldingen og der meldte de regn. Bed og roser ble gjødslet, men intet regn falt fra himmelen. I går vannet jeg ørten kanner med vann, for å kompansere for det naturen ikke serverte. Jeg ble derfor glad for litt regn i dag, og blir takknemmelig om det stopper til i morgen :)

Bildet er av en blomst jeg ikke kjenner som annet enn “jakobsstige”. Den blir høy, tynn og strekker seg langt, så noen må tydeligvis ha ment den ligner på stigen Jakob drømte om i drømmen sin. Ikke vet jeg. Blomsten er vakker, blomsterer hele sommeren og lukter honning. Den sprer seg som ugrass, men er lett å bli kvitt. Hos meg er den en favoritt! Og her har den sprunget ut i regnværet og er så vakker så vakker!

12 kommentarer:

  1. Nydelig blomst og jeg syns jeg kjenenr duften av honning her jeg sitter... mmm... herlig blåfarge på den også:) Ønsker deg en videre fin kveld og en fin morgendag:) klem monica

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min.
    Blomsten kalles også for fjellfokk, men skal du google, så skriver du Polemonium. Har den i aprikos og hvit utgave, i tillegg til to sorter med broket bladverk. Jeg klipper av litt av stenglene når de danner frø jeg da. Orker ikke "gulvteppet" av frøplanter.

    SvarSlett
  3. Nydelig blomst og nydelig blåfarge.
    Det regner her også i kveld og skodda henger tung og mørk nedover fjellsidene. Og med bare 10°C i lufta skulle en ikke tro det er snart midt i juni.

    SvarSlett
  4. Litt regn gjør godt i hagen på denne tiden av året. Nydelig bilde av blå Fjellfokk, de dufter helt fantastisk synes jeg også og er fine snittblomster og står lenge.

    Jeg har blå og hvite og du kan få frø av hvite senere på sommeren hvis du vil.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Så fin blomst! regn er sommer det også;-) Og plantene trenger det, ja...
    Ha en fin dag!
    Kristin

    SvarSlett
  6. Endelig regn?
    Her har det da regnet i dagevis, men nå er det nok. Jeg er kjempeglad sola endelig viser seg igjen.
    Fjellfokken er nydelig, men her sprer den seg ikke noe særlig.

    SvarSlett
  7. Juni :) det kom noen små byger for noen dager siden, og så ble det meldt om skikkelig uvær med masse regn... Jeg gjødslet, men solen skinte fra blå himmel. Så nå var jeg glad for regnet :) Heldigvis er det deilig vær i dag.

    Vi har sandjord som ikke blir våt av en skur eller to, så jeg setter pris på en skikkelig rotbløyte!

    SvarSlett
  8. Huff, ja! Hvor tok sommeren veien?! Det regner her i dag også ... Men etter regn kommer sol! Jeg er optimistisk, tross alt;)

    Ha en fin dag!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  9. Så det var du som ropte på regnet altså?:p Hihi.. Greit med litt regn, bare vi får sol i helgen!: )

    Så nydelig blomst, blå blomster er så flotte.. Denne tror jeg ikke jeg har sett før, hmm..

    Ønsker deg en fin helg,

    Klem: )

    SvarSlett
  10. Jo vi(plantene våre) må ha regn innimellom, men nå lengter jeg etter sol og varme!
    Nydelig blomst!
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem Anita

    SvarSlett
  11. Kjempefin blomst og bilde!! Den skulle jeg gjerne hatt i min hage også..har jo sett den før. Jeg venter også på regnet..plenen er nysådd og trenger vann, i tilegg har jeg plantet endel ting som trenger vann. Veldig tørt i jorden her, så en ekte sommerregnskur hadde gjort susen..Det er i allefall overskyet- så kanskje det kommer en skur.. ha en fin helg, med eller uten regn!!

    SvarSlett
  12. Nydelig fjellflokk:) Jeg har en lysere blå fra mammas hage. Nydelig og blomstrer lenge:)

    Her har det regnet i mange dager, så jeg vil gjerne ha litt sol jeg nå...

    SvarSlett