fredag 26. juni 2009

Roser og award

Jeg fikk en søt award i dag, fra Miras Hjørne
Det satte jeg stor pris på. Takk skal du ha Mira :)

Jeg har kikket litt etter hvem som har fått denne awarden fra før, og skulle gjerne gitt den til alle hyggelige bloggere :) Det er nesten litt vanskelig å velge ut noen, men det må man vel… Jeg sender den videre til Junis Hage, Metes hverdagstanker, Monicas hage, Randi F sin Vestlandshage, A-MORA, Det lille ekstra, Randines hageblogg og til Moas tid og rom.

I dag har det vært nok en deilig sommerdag. I hagen er det mye som har sprunget ut. Men det aller meste som blomstrer har jeg plantet i år, og det er nok litt sent i blomst av den grunn. Mine historiske roser som jeg venter veeeldig på, drøyer enda med å springe ut. Men i løpet av helgen burde mye være i blomst. Jeg gleder meg:)

Jeg er ikke gjerrig på å plukke inn, og har alltid avskårne blomster fra hagen inne om sommeren. Det er virkelig noe av gleden ved å eie en hage :)

DSCI6072

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI6077

DSCI6063

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I bollen har jeg Rose De rescht (mørkest), winchester Cathedral (hvit), Stanwel Perpetual (lysest rosa) og Mary Rose (medium rosa). Bollen er fra Hadeland Glassverk, i serien “Brilliant” og er en bryllupsgave fra min tante. Den pryder vårt hjem med roser hver eneste sommer :) I dag har jeg dessuten vært og handlet inn nye servietter med roser på, syntes de var kjempesøte :)

DSCI6052

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“The Pilgrim” står på lysfatet og skaper stemning i midtgangen. Vakrere rose skal man lete lenge etter :)

Og til slutt noen stemningsbilder fra hagen.

DSCI6039

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI6042

DSCI6036

 

 

 

 

 

 

 

DSCI6022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om noen kan hjelpe meg å identifisere denne rosen blir jeg glad :) Jeg inbiller meg det kan være L. D. Braithwaite, men er klar over at det er mange roser som kan ligne. Den sto her da vi flyttet inn, sammen med The Pilgrim. Jeg har hatt L:D:Br. tidligere og synes det ligner. Fargen er helt lik, selv om ikke mine bilder er helt 100 % på fargen.  Her er flere bilder:

DSCI6015

DSCI6044

14 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelig award:)

    Jeg har aldri vært flink til å ta inn blomster, men nå er det meste i hagen så stort at i år har jeg tenkt å bli flinkere:D Nydelige roser du har...kan dessverre ikke hjelpe deg med navnet...

    God helg:)

    SvarSlett
  2. hei margrethe -
    ..tusen takk for awarden, sånt varmer et moa-hjerte..! kjempehyggelig!
    ...så skjønne bilder hos deg! veldig enig, det er det herlige å ha hage, å plukke med seg de skjønneste blomster og nyte de inne også..
    moaklemmer

    SvarSlett
  3. Glemte å svare på spørsmålet ditt... Jeg har ikke hatt Løytnantshjerter før, men jeg pleier å klippe av blomsterstenglene på avblomstrede stauder, så det blir nok det for denne også:)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med awarden! Den fortjente du! Flotte bilder og fortsatt flotte roser.
    Klem

    SvarSlett
  5. Gratulerer med awarden, og med en så flott avling fra hagen!!! er så fint med blomster, nydelig! God helg fra Marianne

    SvarSlett
  6. Tusen takk for Awarden - hyggelig hilsen og søtt bilde.

    Flotte roser og fine stemningsbilder fra din hage. Liljen var virkelig lekker i fargene.

    Ha en fin helg i sommervarmen!

    SvarSlett
  7. Tusen hjertelig kk for awarden, det setter jeg virkelig pris på:) Flote roser i hagen din, jeg kan desverre ikke hjelpe deg med hva den rosen er men håper du får hjelp:) Ønsker deg en videre flott helg:) Klem monica

    SvarSlett
  8. NYDELIGE roser, vakkert!!!

    Ja, du kan tro jordbærene og mangoen smakte godt fra det "nye" fatet mitt- skikkelig kos var det :)

    Har ikke tenkt å ta meg sommerferie fra bloggingen så jeg kommer innom igjen jeg som vanlig, koselig her inne hos deg!

    Ønsker deg deilige sommerdager Margrethe,
    klemmer fra meg :)

    SvarSlett
  9. Hei! Gratulerer så mye med awarden!
    Det er så fint med blomster inne - i sommer SKAL jeg bli flinkeret til å lage buketter!!!
    kjempe fine sommer bilder fra hagen - virkelig øyesnacks!!!
    Ønsker deg varme deilige solfylte sommerdager!!!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  10. Gratulerer så mye. Så fine bilder du viser i dag, alt så bare så nydelig ut fra hage til hus. Nå blomstrer peonene mine, og jeg tror jammen jeg skal ta noen av dem inn..kan jo ikke være ute p.g.a plenen uansett. Hvor har du kjøpt voksduken din, den var veldig søt!!
    Ha en fin kveld;)

    SvarSlett
  11. Tusen takk for awarden du deler med meg:)
    Jeg skal hente den i morgen, denne dagen har vært lang og nå er jeg trøtt.

    Jeg er helt enig med deg, blomster skal man plukke inn, og så skal man glede seg over at man har en hage som produserer også til slikt bruk. Jeg plukker stadig nye buketter både av roser og annet.

    SvarSlett
  12. Hei på deg!
    Tusen takk for koselig sommervisitt!!

    Nå er jeg akkurat kommet hjem til "sivilisasjonen", etter noen herlige dager på hytta. Sol fra strålende himmel i flere dager nå, og livet er bare herlig!

    Nyt flotte sommerdager du også!!

    Klemmer fra Hildegunn

    SvarSlett
  13. Tusen takk for awarden. Du har en nydelig blogg. :-)Og er flink å kommentere på min, veldig hyggelig. Fikk ikke helt til å legge awarden inn på min blogg, må prøve mer når jeg har bedre tid...

    SvarSlett