onsdag 3. juni 2009

Litt skryt av min malemann

I dag skal jeg skryte litt av min kjære, som er så flink å male.  Han maler og tegner når han kan, selvom det er blitt nokså sjeldent etter at vi ble småbarnsforeldre. Håpet er å få tid og overskudd til å ta fatt på denne hyggelige hobbyen igjen.
For det meste maler han landskapsbilder, men her er et knippe med litt annet, så får jeg presentere sørlandsidyll og akvareller en annen gang!

terjes bilde dame terjes bilde hesjing

Disse to bildene er jeg veldig glad i, og de passer godt sammen selvom de er helt ulike i stil. Bildet til venstre er malt etter et kjent maleri, mens det andre er fritt etter eget hode. Fine begge to, og de har hedersplassen i stua.

DSCI5448

     

 

 

 

 

 

 

 

 

DSCI5454

Dette bildet fikk jeg for mange år siden i gave, bare noen mnd. etter at vi var blitt sammen. Min kjære tegnet det da han var i militæret.
Jeg skulle byttet ut rammen om det ikke var for at det står så hyggelig hilsen på baksiden :) Men den holder jeg for meg selv!

Rammen forblir, og bildet er både et koselig minne og en flott tegning.

 

 

 

DSCI5453

Siste bilde i denne omgang er av meg :)
Det er vel ingen stor overraskelse at det er fra bryllupsdagen vår. Et hyggelig bilde å ha av en flott og minnerik dag.

11 kommentarer:

  1. Han har utvilsomt talent - flotte malerier! :-)

    SvarSlett
  2. Så flink han er.Ekstra hyggelig må det være med de to siste bildene.Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett
  3. Oj så flink han er, kjempe flotte bilder, heldig som får slike flotte og personlige gaver av mannen din...lekkert!

    SvarSlett
  4. For noen flotte bilder..
    heldig du er som har en sånn flink mann :)

    Klem,kari

    SvarSlett
  5. Han kan dette mannen din.
    Flotte bilder

    SvarSlett
  6. Du verden, jeg er imponert! Så flink han er :)

    SvarSlett
  7. Takker for alle koselige kommentarer. Malermannen min har vært innom og kikket på de han også:)

    Margrethe

    SvarSlett
  8. Flotte bilder! Det er mange som tegner og maler som kan gjøre det som hobby, men mannen din er faktisk en som har talent!! Likte dem blyanttegningen spesielt godt. Er svak for svart/kvit bilder :)

    SvarSlett
  9. Så hyggelig å se igjen de fine bildene! Hilse malemannen:-)

    SvarSlett
  10. Oi, oi, oi! Dette var fine bilder!

    SvarSlett