fredag 19. juni 2009

Litt av hvert

Først av alt, takk for alle hyggelige hilsener til min kjære som hadde bursdag i går! Så koselig  :) Vi skal feire dagen på lørdag med grillfest, så da håper vi på gode sommertemperaturer (hvem gjør ikke det for tiden?) og deilig sol.

 DSCI5797 DSCI5794

 

 

 

 

 

 

 

 

Denne flotte blomsten fikk min kjære av  sine foreldre i går. Jeg vet ikke helt om det var ham eller meg de tenkte på da de kjøpte den :) Helt i min smak, i alle fall, og utrolig flott!

Det lille bordet er fra slektsgården jeg er fra. Da mine foreldre overtok stedet var det brunbeiset. Deretter ble det malt oransje (joda, 70-tallet…) og deretter ble det lutet på 90-tallet oDSCI5790g beiset hvitt for noen år siden. Så gikk det i stykker og ble satt i boden. Jeg overtok det for noen mnd siden og har limt det sammen. Skulle gitt mye for å fått tilbake den opprinnelige brunbeisen, men må nok gi tapt der. Kommer til å male det rent hvitt senere, men foreløpig får det stå som det er. Synes det er ekstra kjekt å vite at det er en eller annen i familien som har laget det for 80-150 år siden :)

 

DSCI5806

DSCI5805

 

 

 

 

 

 

 

 

En av skjærsminene i hagen begynte å blomstre i dag :) Herlig duft av SOMMER!

 

 

DSCI5800

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og så til slutt et lite bilde av Mika :) Bulldogen er litt “sjalu” for tiden… Hun blir helt pjusk når jeg går i hønsehuset, og står med lengselsfulle blikk og venter til jeg kommer ut, ispedd noen sørgelige grineklynk... Uthuset vårt har tre dører, og går jeg inn en av de andre er hun helt stille, går jeg inn til hønene er det sorg og smerte! Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal si til at hunder ikke har følelser som oss tobente. Det er mange som hevder det, med forskningen i ryggen. Men jeg er altså ikke så sikker lenger. 
-De tenker jo selvfølgelig ikke som oss, men det pågår et eller annet i hodene deres som ikke kun kan forklares med drifter…er min bestemte mening!  Men så er jeg ikke forsker, da.

11 kommentarer:

  1. Så utrolig nydelig hund!! :-) Fransk bulldog ikkesant? har litt lyst på engelsk bulldog jeg :-) Ja, jeg var veldig fornøyd med fangsten min her forrige dagen! Leiter etter flere norges glass!
    Sov godt !!nattinatt.
    klem

    SvarSlett
  2. HA HA HA så morsomt...klart han vil være med og "leke" litt med hønene....tjhiii...

    Jeg tror det føler og tenker masse jeg da, kan nesten se hva det pønsker på til tider....

    Fantastisk nydelig bord du reddet, bra du klarte å fikse det igjen!

    Ha en fin helg, håper solen skinner på terrassen når festen avholdes!

    SvarSlett
  3. Så snille svigerforeldre du har, tydelig at de liker deg;))))

    Og har du en bulldog! Så artig da, lyst på hund jeg også men venter til kattene er ute av huset først;)

    God helg!

    SvarSlett
  4. Hei, TAkk for hyggelig hilsen. Åh så vakre bilder av blomster du viser. Sommerklem Siv

    SvarSlett
  5. Følelser tror jeg de har - noe må det jo være, når de kalles menneskets beste venn:0)
    Ønsker oss hund, en lite jakthund/harehund à la Dachs eller Beagle, evnt. en litt større type. Din er jo herlig da! Dét uttrykket...Hun vil nok ut og leke med hønene, ja;0)

    Klem fra Mette

    Ps. Takk for kommentarer på bloggen min! Koselig at du blir med på trekning; Holder på med jakten på den "perfekte" gaven - Dette er like artig som å være med på trekning!

    SvarSlett
  6. For et blikk, hvem kan vel motstå det..dyrene merker vel mer enn vi tror de gjør.. Takk for hyggelige hilsninger inne hos meg. Må si det var en nydelig blomst din mann fikk, godt å gi noe som kunne glede dere begge. Nydelig det slektsbordet var, er sikker på at noen av retrojentene her inne hadde syntes det var knall i orange..syntes fargen det hadde nå var fin den også. Skal legge ut rosene mine så snart de har blomster..så får vi se om de er identifiserbare eller ei.
    Ha en god helg, håper godværet slår til hos dere i morgen!!

    SvarSlett
  7. Flott gammel pidestall eller bord, jeg er litt nostalgisk og har også noen gamle arvestykker.

    Nydelig bilde av skjærsmin, de dufter fantastisk og når de blomstrer er sommeren her, fortsatt må jeg vente på min som står i knopp.

    Ha en fin lørdag med grillfest for jubilanten og god helg til deg!

    SvarSlett
  8. Flott bord og nydelig skjærsmin. Min står for første gang med massevis av knopper, men den er ikke kommet så langt som din enda. Det har heller ikke Celestial. Det er en nydelig rose, og du har noen nydelige bilder av den:)

    SvarSlett
  9. Så koselig hund dere har:) Håper dere får litt sol og varme på lørdag og kos dere med feiring!

    SvarSlett
  10. Vakker blomst "dere" fikk av sviger's.
    Så bra du reddet og fikser det vakre bordet.
    Stakkars Mika, hun liker nok ikke å dele deg med noen andre dyr. Det er sikkert ikke lett for en hund å bli venn med en høne. De har jo så forskjellige språk. Nydelig bilde av skjærsminen, jeg har også en slik, og den dufter helt skjønt.
    Ha en flott grillfest i morgen! Håper dere får et nydelig vær!
    Klem Anita

    SvarSlett
  11. Hei på deg! Å, for en skjønn liten hund du har! En sånn ønsker jeg meg. :) Nydelige blomster du viser. Gleder meg til mine roser begynner å blomstre også. Det har ikke begynt å komme knopper på noen av dem før nå, så de blomstrer vel når vi reiser på ferie... Ha en god helg! :)

    SvarSlett